Datum:

18.11.2012. 11:44

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4156 pregleda

Osim što manje zagađuju, automobili na električni pogon mogu da budu i veoma zabavni za vožnju, pa tako električna verzija Chevroletovog Sparka za američko tržište ubrzava iz mesta do 100 km/h za svega 8 sekundi.

Iako i dalje traje polemika o tome koliko su električni automobili zaista ekološki prihvatljivi, s obzirom na način na koji se dobija električna energija kojom se napajaju i otpad u vidu baterija, na tržištu je sve više ovakvih vozila.

Najnoviji model je električni Chevrolet Spark koji će imati premijeru na Sajmu automobila u Los Anđelesu, u novembru 2012. godine.

Spark EV prethodno je prikazan u Indiji u junu 2011. pod imenom Chevrolet Beat EV, a sada je predstavljena i verzija za američko tržište.

Automobil se vizuelno ne razlikuje previše od standardnog modela. Izmenjen je oblik prednjeg branika i redizajnirani su otvori za svetla za maglu. Zadnji branik takođe je preoblikovan, s obzirom da se na tom delu vozila više na nalazi izduvna cev, i dobio je sportskiji izgled sa difuzorom na njegovom donjem delu.

Spark EV će za pogon koristiti elektromotor sa permanentnim magnetom koji je prema rečima zvaničnika iz General Motorsa (GM) u stanju da razvije najmanje 100 kW, odnosno 136 ks. Ovakvu snagu prati i veliki maksimalni obrtni moment od čak 542 Nm.

GM nije saopštio kolika je maksimalna brzina Sparka EV, dok će automobil 0-100 km/h ubrzavati za svega 8 sekundi. Kako kažu u GM-u, cilj im je bio da pokažu kako elektromobili mogu biti veoma zabavni za vožnju, pa očekuju da će osim ekonomskih i ekoloških benefita koje imaju korisnici automobila na električni pogon u SAD, potencijalni kupci biti motivisani i njegovim performansama.

Motor se napaja električnom energijom iz litijum-jonskih baterija kapaciteta 20 kWh koje su smešetene ispod zadnje klupe automobila i, delimično, u njegovom gepeku. Garancija na baterije iznosi 8 godina ili 100.000 km.

Ono što će kupcima takođe biti značajno prilikom opredeljivanja za kupovinu ovog modela jeste vreme dopune baterija. Chevrolet je obezbedio budućim vlasnicima specijalni punjač pomoću kojeg se one mogu dopuniti do 80% kapaciteta za svega 20 minuta. Ako se puni na standardnoj kućnoj utičnici, za potpunu dopunu potrebno je sedam sati.

Autonomija Sparka EV sa jednim punjenjem baterija nije zvanično saopštena ovom prilikom, a nezvanične procene dobijene na osnovu kapaciteta baterije kreću se u okvirima 100-125 km.

U GM-u kažu da je razvoj Sparka EV koštao manje nego što je to inače slučaj sa novim električnim modelima, s obzirom da je 75% delova pogonskog sistema preuzeto sa Chevroleta Volt i hibridnih kamioneta iz programa General Motorsa.

Proizvodnja Sparka EV u SAD startovaće početkom 2013, dok će se automobil naći u prodaji u leto iste godine, najpre na tržištu Kalifornije. Cena Chevroleta Spark EV još uvek nije poznata, ali General Motors tvrdi da će ona biti konkurentna modelima poput Forda Focus EV, koji bez državnih subvencija u SAD košta 39.995 dolara (oko 31.400 evra).

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)