Datum:

26.05.2017. 19:53

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Kritičari električnih automobila stalno ističu kako su vozila na baterije značajno skuplja od svojih benzinskih i dizelskih parnjaka, što je, barem sada, potpuno istinito. Međutim, u narednoj deceniji, stvari bi se mogle drastično promeniti.

Daimler je ranije ove nedelje objavio investiciju od 558 miliona dolara za fabriku litijum-jonskih baterija u Evropi, za svoja buduća električna vozila. Očekuje se da će se širom Evrope u narednih nekoliko godina izgraditi čak devet takozvanih “gigafabrika” koje će praviti baterije, a koje trenutno posluju samo u Kini.

Ubrzan razvoj fabrika za baterije naveo je analitičare za Bloomberg da zaključe da će se globalna proizvodnja baterija više nego udvostručiti između ove i 2021. godine, a da će do 2030. električna vozila postati jeftinija od onih koje pokreću motori sa unutrašnjim sagorevanjem, stoji u MIT Technology Review-u.

Do 2021. godine, cena osnovne baterije pala je sa 542 dolara na oko 239, a očekuje se da će se ovaj trend nastaviti rapidno u narednih 10 do 15 godina.

Pre samo nekoliko godina, mnogi su imali sumnje u to da li će automobilska industrija poći električnim ili hidrogenskim putem, pošto je određen broj vodećih proizvođača počeo da razvija modele na vodonik. Međutim, sad već postaje jasno da je postignut konsenzus po pitanju toga koji alternativni pogon će imati primat.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)