Datum:

04.09.2017. 22:28

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Pojava modela “fijat tipo” omogućila je vozačima da, zahvaljujući povoljnoj ceni, dođu do vozila iz srednje klase koje izuzetno dobro osmišljenim paketom opreme već u osnovnoj verziji, pruža mnogo toga čega savremeni vozač ne želi da se odrekne.

Prvo se na tržištu pojavio “tipa sedan”, nešto kasnije i verzije sa petoro vrata “hečbek” i “karavan”. U ponudi su tri motora, jedan benzinski od 1,4 litra sa 95 KS, dva dizela 1,3 MJTD sa 95 KS i 1,6 MJTD sa 120 KS.

Tu su i tri nivoa opreme “pop”, “izi” i “londž”. Već u početnom nivou “pop” ovaj automobil ima klimu, radio, sve sisteme asistencije vozaču od ABS, elektronske kontrole stabilnosti, pomoći pri naglom kočenju, tu su naravno i vazdušni jastuci za vozača i suvozača… Ovaj automobil donedavno se prodavao za manje od 10.000 evra, dok su trajale “akcije” ove kompanije, a sada je, prema zvaničnom cenovniku, “FKA Srbija” tek nešto skuplji – 10.490 evra …

Na našem testu imali smo priliku da se upoznamo sa limuzinskom (sedan) verzijom “fijata tipo” sa motorom 1,6 MJTD i paketom opreme “loundž”. Ovaj paket podrazumeva zaista raznovrsnu opremu – kožni volan i ručica menjača, aluminijumske felne od 17 inča, komande na volanu (dostupne su i u srednjem paketu opreme), kamere za vožnju unazad, pomoći pri kretanju na uzbrdici, tač-skrin ekran od pet inča, senzor za kišu, automatska klima, tempomat, hrom-paket… Treba istaći da već u takozvanom izi paketu opreme (dodatno na “pop”) ovo vozilo ima i svetla za maglu, parking senzore, automatsko otvaranje vrata prtljažnika, bočne vazdušne jastuke i vazdušne jastuke za glavu, pa već u ovom nivou “tipo” zaista nudi mnogo toga za relativno malo novca.

Takozvana top verzija koju smo mi imali na testu, pored sjajnog paketa opreme za ovu klasu vozila ima i izuzetan dizel agregat, koji je sasvim sigurno među najekonomičnijima i najizdržljivijima u rangu motora zapremine do 1,6 litara.

Snaga od 120 “konja” sa obrtnim momentom od 320 nm je sasvim dovoljna da, uz šestostepeni manuelni menjač, ovu limuzinu dugu nešto više od 4,5 metara i tešku oko 1,4 tone potera do stotke za 9,7 sekundi i do maksimalne brzine od 199 kilometara na čas (fabrički podaci).

Pri tome, ovaj agregat je, a to je poznato i odranije jer se isti motor ugrađuje u brojne modele “FKA grupacije” izuzetno ekonomičan. Fabrički podaci tvrde da mu je potrošnja 4,2 litra dizela na 100 kilometara u proseku. Na testu je trošio nešto više (4,6 litara) ali treba uzeti u obzir da smo mi na svakodnevnoj ruti morali da prolazimo kroz delove Beograda koji se renoviraju, a svakom ko je bar jednom čamio zaglavljen u (ne)očekivanoj letnjoj gužvi na ulicama prestonice Srbije jasno je šta to znači.

U svakom slučaju, ko god hoće da ima automobil koji ima dosta prostora za pet putnika, veoma pristojan nivo opreme i sjajan motor, uz ne zaboravimo ogromnih 520 litara prtljažnog prostora (moguće je i obaranje zadnjih sedišta) “fijat tipo” je odličan izbor.

  • 9,7 sek. je ubrzanje od 0-100km/č
  • 4.532 mm je dužina
  • 1.792 mm je širina
  • 4,2 lit/100 km je potrošnja
  • 1.497 mm je visina

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)