Datum:

24.06.2011. 21:54

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , , , ,

Statistika:

1 komentara 383875 pregleda

Prošle nedelje je na adresu naše redakcije stigao zanimljiv poziv na druženje od kompanije Grand Motors i agencije New Moment. Generalni zastupnik vozila Ford, Volvo i Land Rover organizuje druženje za auto blogere i Internet profesionalce na kartodromu Ada Huja.

Svako ko je želeo, mogao je od salona Grand Motorsa u gradskoj vožnji isprobati željeni model, a po dolasku na stazu pored Dunava, i isprobati kako se automobili ponašaju u uslovima malo agresivnije vožnje kroz krivine.

Pakleno beogradsko popodne učinilo je početak celog druženja malo tromijim, ali čim je počelo da zalazi sunce, i da se spušta temperatura, počelo je pravo uživanje u vožnji.

Pred nama su bili Fiesta (1.4), Focus (1.6), C-Max (1.6), Mondeo (2.0), a evo i prvih utisaka, obzirom da bi za potpuniji tekst bilo potrebno više vremena za volanom.

 


Ford Fiesta

Fiesta u krivini

Gradski mališan sa 1.4 litarskim dizel agregatom (EURO V, 70 KS), ostavio je, na mene lično, a i na mnoge kolege, najbolji utisak. Osim činjenice da je mali potrošač, pokazao se i kao izuzetno dobro u vožnji koja bi predstavljala izazov za svaki manji automobil. Automobil je neočekivano startan, dobro vuče i izuzetno je okretan. Obzirom na cenu i klasu kojoj pripada, kompromisa sa kvalitetom materijala ima, ali je činjenica da se Ford vodio ispravnim principom, da se na materijalima mora uštedeti onoliko koliko se može, ali ne i više od toga. Ono što bi, eventualno, moglo biti bolje je utisak koji odaje upravljač. Iako u vožnji veoma precizan, u rukama deluje previše lagano.

Cena ovog mališana je od 10.690 € (benzinski 1.25 agregat i ambiente paket opreme) do 14.730 € (1.6 TDCi, sa Titanium paketom opreme)


 

Fokus na početku pravca

Ford Focus

Novi Focus bio je zvezda dana – premijera na našem tržištu. U odnosu na ostale, može se reći da je ovaj automobil u startu u nezavidnom položaju jer su prethodne generacije pokupile gotovo sve nagrade koje nešto znače kada su serijski automobili u pitanju. Što se spoljašnjeg izgleda tiče, prednja deo vozila je vrlo sličan prethodniku, ali je zato zadnji kraj dosta izmenjen uz upečatljiva stop svetla, koja se sada nalaze dosta niže nego kod prethodnih generacija i drugačijeg su oblika. Instrument tabla nije značajnije menjana, dok je na centralnoj konzoli menjač sada pozicioniran više i bliže vozaču. Prostor u vozilu je organizovan dobro i prvi utisak je da je automobil veći nego što zapravo jeste. U vožnji utisak je ne toliko ubedljiv – 1.6 dizelaš je veoma ekonomičan, ali utisak je da nema dovoljno snage za ovaj automobil.

Cena novog Focusa se kreće od 15.300 € (benzinski 1.6 agregat i ambiente paket opreme) do čak 25.770 € (2,0 TDCi, sa Titanium paketom opreme i automatskim menjačem)


 

C-Max na startu

Ford C-Max

Kada je C-Max bio u pitanju očekivanja nisu bila prevelika. Automobil je namenjen posebnom segmentu tržišta i ljudima koji imaju porodicu i dosta drugačije životne navike nego dobar deo nas koji smo se okupili. Izgledom ne odskače previše od starijeg Fokusa, ali viši zadnji kraj i veći prtljažnik. Slabiji od dva 1.6 TDCi motora (95 ks, odnosno 115 ks) takođe nije ulivao previše poverenja, nakon vožnje Fokusa, ali je krajnji utisak ipak dosta bolji. Činjenica je da je automobil dosta živahniji, i da uprkos tome što je “nezgrapniji” od Fokusa, u krivinama leži izuzetno dobro. Sve u svemu, veoma pozitivan utisak i preporuka onima koji razmišljaju o kupovini ovakvog automobila.

Cena novog C-Max-a se kreće od 16.220 € (benzinski 1.6 agregat i ambiente paket opreme) do čak 26.100 € (2,0 TDCi, sa Titanium paketom opreme i automatskim menjačem)


Mondeo u krivini

Ford Mondeo

Uslovi u kojima smo testirali vozila, najmanje su išli na ruku restilizovanom Mondeu, jer zbog svoje veličine, nije mogao previše da se pokaže na samoj stazi. Ovaj džin delovao je previše tromo za mali kartodrom, ali je onima koje ovaj segment zanima mogao pokazati dosta. Restyling nije doneo previše promena već samo suptilno “peglanje bora”. Obzirom da pretenduje da preuzme deo tržišta na kome Ford nije imao previše uspeha do sada, ovaj automobil od samog starta pokušava da ponudi više od konkurencije za istu količinu novca. Lični utisak, možda i nebitan za celu priču, jer svakako nisam ciljna grupa, ipak nije naročito impresivan. Prednji kraj automobila je lep, ali previsok i neskladan zadnji kraj definitivno kvari utisak. Unutra, nema se mnogo šta zameriti, ali ni pohvaliti, nekako, prosto – očekuje se više.

Cena restilizovanog Mondea se kreće od 18.990 € (benzinski 1.6 agregat i ambiente paket opreme) do čak 34.250 € (2,0 TDCi, sa Titanium Spaketom opreme i automatskim menjačem)


Hvala agenciji New Moment i Grand Motorsu zbog organizacije ovakvog događaja. Ovo popodne, svima će, verujem, ostati u lepom sećanju.

A sada malo slika sa samog dešavanja:

P.S. Da ne zaboravim reći i to da su Jovana, Jelena i Ivana ulepšale dan celoj ekipi koja je bila tamo, stoga ćemo ovu priliku iskoristiti da ih pozdravimo i zahvalimo im se na tome.

Fotografije: TotalCar

Za dodatne informacije o vozilima, pogledajte sajt Grand Motors

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)