Datum:

15.11.2012. 10:19

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5122 pregleda

Vozači motornih vozila u Srbiji moraće da plate najmanje 54.160 dinara za troškove teorijske i praktične obuke za polaganje vozačkog ispita B kategorije, i to će biti troškovi bez poreza na dodatu vrednost (PDV) – odlučila je Vlada Srbije.

Kako je navedeno, polaznici auto-škole za B kategoriju ubuduće će morati da za teorijsku obuku plate 11.080 dinara, za praktičnu obuku 39.400 dinara, polaganje teorijske obuke staje 918 dinara, a polaganje praktične obuke 985 dinara.

Prema odluci Vlade, koja je stupila na snagu 2. novembra, kandidati će na te troškove morati da dodaju naknadu za Ministarstvo unutrašnjih poslova Srbije od 792 dinara za polaganje teorijskog ispita, i 985 dinara naknade za polaganje praktične obuke.

Za teorijsku obuku kandidata za AM, A1, A2, A i B kategoriju naknada iznosi 11.080 dinara, za C1, C, D1 i D kategoriju 1.939 dinara, dok je za F kategoriju 9.695 dinara.

Kad je reč o praktičnoj obuci, najmanje će platiti kandidati za kategoriju AM – 5.145 dinara, a najviše za B kategoriju – 39.400 dinara, dok za polaganje praktičnog ispita mora da se plati 985 dinara za B kategoriju, a 1.590 moraju da izdvoje kandidati za D1, D, D1E i DE kategorije.

Polaganje

– Da bih položio za B kategoriju, potrebno mi je najmanje 600 evra. Kažu da to nije najskuplje u regionu, ali smatram da ni naši džepovi nisu duboki kao u regionu – kaže jedan od mnogobrojnih čitalaca “Novosti”, Stojan J., koji nam se javio, jer smatra da je obuka ipak preskupa.

Zbog uvođenja novog sistema obuke, samo tokom ove godine bilo je upisano više od 100.000 kandidata za obuku u auto-školama.

– Svi oni koji su upisali obuku “po starom” imaće rok do 25. januara 2013. da je završe. U suprotnom, moraće da polažu sve iz početka po novom sistemu – izjavio je načelnik Odeljenja za saobraćajno-tehničke poslove i prekršajni postupak MUP Branimir Pejović.

Kandidati koji su se upisali do 25. oktobra polagaće “po starom”, ali će morati da imaju još po tri teorijska i praktična časa.

Načelnik Pejović je, govoreći o obuci za sticanje B kategorije, kazao da je glavna novina uvođenje obavezne teorijske obuke koja obuhvata 30 časova predavanja i 10 časova vežbi, uz najmanje 40 časova vožnje, kao i uvođenje časova prve pomoći u okviru teorijske obuke.

Olakšice za “odlikaše”

Svakom kandidatu koji iz prvog puta položi vozački ispit trebalo bi vratiti 25 odsto novca od minimalne propisane cene obuke, saopštilo je udruženje “Srpski komitet za bezbednost saobraćaja”. Taj novac bi mogao da se isplaćuje iz budžeta od naplaćenih kazni u saobraćaju.

– Vraćanjem novca onima koji ispit polože iz prvog puta biće motivisane i auto-škole i kandidati, a na putevima će se naći dobro obučen vozači. Troškove neće snositi budžet već nebezbedni vozači, odnosno fond u koji se sliva novac od naplaćenih saobraćajnih prekršaja i prestupa – navedeno je u saopštenju te organizacije.

(Ne)realno

U zajednici auto-škola Srbije smatraju da cena obuke nije adekvatna. – Minimalnu cenu za obuku vozača B kategorije, koja je po novom sistemu 54.160 dinara, trebalo bi povećati za oko 10.000 dinara – tvrdi sekretar Zajednice auto-škola Srbije Petar Rašeta. – To bi trebalo učiniti da bi se obuka, u skladu sa novim pravilnikom, obavljala kvalitetno. Rašeta je istakao da je dobro što je Vlada utvrdila minimalnu cenu da se ne bi dešavalo, kao u prethodnom periodu, da auto-škole mnogo snize cene da bi privukle kandidate, što nije odgovaralo realnim troškovima, pa je obuka sprovođena na uštrb kvaliteta. – To sada nije moguće, ali ni ova cena ne odgovara stvarnim troškovima, s obzirom na to da je promenjen sistem obuke – kazao je Rašeta.

Licence

Period za prilagođavanje auto-škola je godinu dana, odnosno trajaće do 25. oktobra 2013, do kada će svaka škola morati da ima licencirane instruktore, kao i predavače i ispitivače s višom ili visokom stručnom spremom saobraćajne struke i odgovarajućim iskustvom. Auto-škole će, takođe, morati da imaju i odgovarajuća vozila u skladu sa direktivama Evropske unije na kojima će budući vozači vežbati.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)