Datum:

09.07.2011. 11:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 19057 pregleda

Velika vozačka dilema – benzin ili dizel? Danas je razlika u cenama ova dva goriva praktično nestala, ali razlike u vrednosti automobila sa različitim agregatima su ostale iste. Zbog ovih činjenica napravili smo istraživanje, koje je pokazalo da je u najvećem broju slučajeva neophodno preći izuzetno veliki broj kilometara kako bi se kupovina „dizelaša“ isplatila kroz uštedu goriva.

Na proveri „Novosti“ našla su se po dva modela „dačie logan“, novog „ford fokusa“ i „opel astre klasik“.

Logan“

Popularni „Rumun“ sa benzinskim agregatom od 1.600 kubika i 85 „konja“ košta 8.419 evra u paketu opreme „preferenc plus“. Prema fabričkim podacima, njegova prosečna potrošnja je 6,7 litara, u gradu 9,3, a na otvorenom 5,4 litra. Njemu na crtu stavili smo najpribližniju „dizel“ verziju 1.5 sa 75 KS, čija je cena 9.820 evra sa istom opremom. Prosečna potrošnja ovog modela je četiri litre. Na gradskim ulicama 4,9, a na otvorenom svega 3,6 litara. Prosta računica, gde smo evro-dizela računali po ceni od 1,34 evra, pokazala je da se isplati kupiti „logana“ dizelaša, ako planirate dosta da ga vozite po gradu. Tačnije, posle pređenih 24.000 kilometara u urbanoj sredini isplatiće vam se razlika koju ste platili. U slučaju da najviše prelazite na otvorenom potrebno je da prevalite 58.000 kilometara, a u kombinovanoj vožnji 39.000 kilometara.

Astra“

Drugi model koji se našao na našem „skeneru“ je jedan od najprodavanijih „opelovih“ modela. Benzinska sedan verzija sa 1.600 kubika i 115 KS košta 12.916 evra, a u proseku troši 6,3 litre na 100 kilometara. U gradu 8,5 i na otvorenom 5,1 litar. Njegov „brat“ sa dizel-agregatom ima 1.700 kubika, 110 „konja“ i staje 2.688 evra više. On u kombinovanoj vožnji troši 5,1 litar goriva, po gradu 6,6, a na otvorenom 4,2 litra. Iz toga izvlačimo da je sa dizelašem potrebno 168.000 kilometara u kombinovanoj vožnji, da bi se kroz uštedu na gorivu nadoknadila veća kupovna cena. Što se tiče grada treba preći nešto manje – 106.000 km, a na otvorenom čak 224.000 kilometara.

Fokus“

Pod našom „lupom“ našao se i novi „ford fokus“. Benzinac sa motorom 1.6 i snagom od 105 „konja“ košta 15.300 evra. On prosečno troši 5,9 litara u gradu osam litara i na otvorenom 4,7. Njegov pandan, dizelaš sa istom radnom zapreminom motora, 10 KS manje košta 1.690 evra više. Prema fabričkim podacima u proseku troši 4,2 litre, u gradu 5,1 i na otvorenom 3,7 litara. Kupiti dizelaša, prema našoj računici isplati se tek posle 74.000 pređenih kilometara, što će reći da je u gradu potrebno prevaliti 44.000 km, a na otvorenom 126.000 kilometara.

Godišnja kilometraža

Prosečan vozač godišnje prelazi od 10.000 do 15.000 kilometara. Svoje automobile znatno više voze taksisti koji u proseku godišnje prevale oko 30.000 kilometara. Ti podaci jasno govore da se „običnim“ vozačima ne isplati kupovina „dizelaša“, ali je za profesionalne šofere, ako je kriterijum potrošnja goriva, najbolji „dizelaš„ – „dačija“.

 

Autori: N. Nedeljković i B. Hadžić/Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)