Datum:

05.11.2010. 20:45

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , , , , , , , , ,

Statistika:

5 komentara 34247 pregleda

Uvek kada govorimo o stvarima, ljudima i događajima koji će se pamtiti priča se svede na dve vrste ekstrema – najbolje i najgore. Danas ćemo vam predstaviti crème de la crème svetske autoindustrije – deset (po našem subjektivnom izboru) najboljih predstavnika sportskih superautomobila u istoriji.

Potrudili smo se da ni jedna fabrika nema više od jednog predstavnika, iako bi verovatno mogli samo od Italijana napraviti ništa manje respektabilan spisak od ovogoa. Bez daljeg odugovlačenja, predstavljamo vam deset najboljih superautomobila svih vremena:


10. Aston Martin DB5

Aston Martin DB5

Ako je bio dobar Agentu 007, ko smo mi da se bunimo? Iako ne klasičan superautomobil suludih performansi, ovaj auto ima harizmu kao malo koji u istoriji.

Lep je, gospodski, a i primerak koji je Koneri vozio u Goldfinger-u i Thunderball-u prodat je nedavno za čak $4 103 000.

Ako nekog zanima, imao je 4 l motor koji je razvijao 282 ks, i maksimalnu brzinu od 233 km/h. I nije loše za “starca”.


9. Nissan GT-R

 

Nissan GT-R

Ako ste tehno zaluđenik ovo je automobil za vas… Osim sto je mokri san svih zaluđenika za brzinu, za razliku od konkurencije ima toliko elektronike da je potreban kraći kurs da bi se uopšte vozio… A onda – katarza! Beskompromisna mašina iz koje ćete izvući više nego iz mnogih automobila koji koštaju i nekoliko puta više.

Najbolje iz Azije, a znamo koliko je Azija iznedrila vrhunskih automobila. Top Gear ga je proglasio superautomobilom godine 2007, a mnogi drugi sajtovi i magazini proglasili su ga najboljim u raznim klasama.

Izdvaja ga i cena – može biti vaš za svega € 60 000.


8. Dodge Viper

Dodge Viper

Čast Amerike brani Dodge Viper, pre dvadesetak godina san svakog klinca koji se igrao automobilčićima ispred zgrade. Kao iz futurističkih filmova, na drumove je sleteo pre 19. godina i ušao u istoriju. Kroz nekoliko generacija prati ga imidž neobuzdanog sportiste, a u poslednjoj inkarnaciji postigao je i najbolje performanse – od 0 do 100 za svega 3.4 sekunde, maksimalna brzina od 325 km/h.

Kao Američko čedo može se pohvaliti time da je jedan od najvećih potrošača, pa ako nemate svoju pumpu, ovaj mališa definitivno nije za vas…


7. Bugatti Veyron

 

Bugatti Veyron

Nije lepotan ali zavređuje da bude pomenut. Ako ni zbog čega drugog onda makar zbog činjenice da je prvi superautomobil sa više od 1000 konjskih snaga (1200 Super Sport edicija) i već neko vreme drži rekord kao najbrži serijski automobil na svetu sa impozantnih 431,072 km/h.

Ova zastrašujuća mašina ima 8l W16 motor, a cena osnovnog modela je €1 225 000, dok najjači Super Sport košta €1 912 500.

Od 0 do 160 stiže za 4.5 sekunde, do 200 za 9.8 sekundi, do 300 za 15, a do 400 za samo 50.


6. Porsche 911

Porsche 911

Prošlo je 47 godina od početka proizvodnje, promenilo se šest inkarnacija, ali 911 i dalje caruje stazama, drumovima i srcima.

Verujemo da niko u Porsche-u nije mogao ni da pretpostavi kakvu legendu stvaraju, dok su pokušavali da poprave svoju poziciju na auto tržištu. Veran tradiciji, 911 je izgled menjao samo kozmetički, a performanse su uvek bile na maksimumu. Generaciju po generaciju pomerao je granice i postajao ikona svih novih naraštaja.


5. Jaguar E-type

 

Jaguar E-type

Ovaj automobil zauzima posebno mesto u srcima tadašnjih generacija. On je naime bio prvi pravi sportski automobil, dostupan širim slojevima.

Kada se pojavio, legendari Enzo Ferrari rekao je da je to najlepši automobil ikada napravljen. I zaista – bio je lep, brz i dostupan.

Kasnije je njegovu slavu pomračio problem sa nepouzdanošću, čestim kvarovima i problemima, ali u jednom periodu bio je zaista nešto posebno.


4. Lamborghini Diablo

 

Lamborghini Diablo II

Mašina sa dobrim pedigreom – tata Countach i baka Miura su u svoje vreme pomerili granice, ali Diablo je bio taj koji je Lambourghini zaista urezao u srca svih adrenalinskih fanatika.

Prvobitni Diablo je u najjačoj verziji dostizao i 343 km/h, a do stotke je stizao za manje od 4 sekunde. Džeremi Klarkson je svojevremeno rekao da je Diablo stvoren isključivo zato da bi bio automobil za kojim se okrenulo najviše glava. A kako i ne bi…


3. Mercedes Benz 300 SL Gullwing

 

Mercedes-Benz 300SL

Pravljen sa ciljem da bude takmičarski sportski auto i povrati ugled Mercedesa na stazama širom sveta, ubrzo postaje ljubimac publike. Kao logična posledica dolazi i to da nedugo nakon početka proizvodnje trkačkog, stiže i klasičan serijski model, čije se preformanse nisu bitno razlikovale od brata sa staze.

Za pedesete godine, kada je bio neprikosnovena zvezda, performanse su bile neverovatne – 240 ks, maksimalna brzina od 260 km/h, i od o do 100 za ispod 10 sekundi.


2. Ferrari 250 GTO

Ferrari 250 GTO

Verovatno najlepši i najbolji Ferrari ikada napravljen. Proizvodnja je trajala samo dve godine, od 1962. do 1964. sa svega 36 primeraka koji su izašli iz fabrike. Sa V12 motorom koji je proizvodio 302 ks, od 0 do 100 km/h stizao je za neverovatnih (za svoje vreme) 6.1 sekundu.

Kaže se da je najveći kvalitet ovog automobila činjenica da je od loših vozača pravio dobre a od dobrih najbolje. Mi verujemo da je zasluženo tu gde jeste – a svako ko sumnja neka još jednom pogleda sliku.


1. McLaren F1

 

McLaren F1

Volimo ga zato što je ultimativna mašina stvorena da pruži najbolji ugođaj u vožnji, jer za prave zaljubljenike – sve ostalo je sporedno. Dugo godina najbrži serijski automobil na svetu, pre nekoliko godina potisnut sa trona, ali i dan danas neprikosnovna fantazija svih pravih zaljubljenika u četvorotočkaše.

Neke od karakteristka ove legende su i centralna pozicija vozača (što ovaj auto faktički čini trosedom), savršen balans i činjenica da ih je samo 105 proizvedeno u svim verzijama, odnosno da je samo 100 bilo u prodaji. Danas na aukcijama vredi i daleko više nego što je u vreme kada je proizveden (originalna cena je bila oko $970 000, dok je na aukcijama dostizao i $4 100 000).

5 komentara
  1. Igor
  2. ?

    Bolje da ste ubacili Leksus LFA nego dodža ili jaguar E-type. Superautomobili ne bi trebali da budu pristupacni svima kao sto su dodž i jaguar. A gde je kuntaš, ford gt40, ferari enzo,… Lista je mogla da bude malo bolja!

  3. Nikola

    jel su ovo praistoriski automobili jer pola ovih nisu super automobili……….

  4. Saki

    BUAHAHAHAHAHAHA pa kako nije sramota da napisete clanak bez Lancie Stratos…..najlegendarniji auto……..i ima ih jos toliko koji su bolji od F1…..ovu listu kao da je pravio 15ogodinsnjak!!

  5. Stefan

    Ljudi ovo nije proizvoljna lista vec lista najbrizih auta na Nurburgring a svaki auto je obrnuo krug ispod 7min i 30 sec (najsporije je Nissan gtr- koji je imao oko 7:29:50

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)