Datum:

21.09.2013. 12:10

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2590 pregleda

Širom sveta 22. septembar obeležava se kao Dan bez automobila. Beograd se pridružuje ovoj manifestaciji, a centralno dešavanje biće vožnja biciklista gradskim ulicama. Svi oni koji žele da se uključe u ovaj događaj mogu da se okupe u nedelju u 15 časova na Trgu republike.

“Kritična masa – Dan bez automobila” je zajednička biciklistička vožnja koja se priređuje u više od 300 gradova širom sveta, kako bi se ukazalo na probleme biciklista i biciklistkinja u saobraćaju, da bi se promovisao bicikl kao svakodnevno prevozno sredstvo i podigla svest građana o održivom prevozu.

Inače, “Kritična masa u Beogradu” održava se svake poslednje subote u mesecu, sa početkom u 17 časova na Trgu republike a ovog meseca je specijalno pomerena jednu sedmicu ranije, u nedelju 22. septembra, zbog manifestacije “Dan bez automobila”. Tog dana se građani širom sveta okupljaju na ulicama, raskrsnicama i u stambenim blokovima da pokažu da ne moramo živeti u okruženju u kome dominira automobilska kultura.

Biciklisti i biciklistkinje, svi koji voze skejtbord, rolere, trotinet ili neko drugo nemotorizovano prevozno sredstvo, mogu da se uključe u ovu manifestaciju u nedelju 22. septembra 2013. u 15 časova na Trgu republike. Odatle će započeti vožnju koja će se završiti u parku Manjež gde se učesnici mogu pridružiti Beogradskom festivalu cveća , uživati u koncertu benda Horkestar, a biće organizovano i takmičenje u “šumskom višeboju” – domaćoj varijatni “Igara bez granica”.

Prethodno će u periodu od 10 do 14 h u Skender Begovoj ulici br. 15, ispred Bike Info Centra, biti postavljen takozvani “Parklet”, odnosno improvizovana zelena površina koja će zauzeti nekoliko parking mesta i na kojoj će biti postavljene stolice i suncobrani. Akcija će biti izvedena u saradnji udruženjima građana “Ulice za bicikliste”, “Ciklo svet Srbija”, “Beociklizacija” i “Ministarstva prostora”.

Učesnici će ujedno pozdraviti uvođenje “Zone 30” na donjem Dorćolu i simbolično iscrtati deo biciklističke trake u kontra smeru, što je postalo standardno rešenje u svim evropskim metropolama za skraćivanje biciklističkih koridora. S obzirom da Beograd, kao i svi veći evropski gradovi treba ozbiljno da se pozabavi problemom prostornog planiranja, nadležnima će biti poslata poruka da povećan broj parking mesta neće rešiti probleme gradskih gužvi i zagađenja, nego će ih samo pogoršati.

Jer povećanje automobilske infrastrukture dovodi veći broj vozila u centar i stvara sve veće gužve. Sa ovim problemom susreću svi veliki evropski centri i zbog toga su se njihove gradske vlasti okrenule alternativnim vidovima prevoza, ondnosno uvođenju sistema javnih bicikala, građenju biciklističkih staza, poboljšanju javnog prevoza i proširivanju pešačkih zona. Smatra se da ulaganje u automobilsku kulturu nije održivo na duže staze zbog uticaja na životnu sredinu i nedostatka prostora.

Naš sajt se 365 dana u godini bavi temom automobila. Pokušajmo da bar jedan dan u godini provedemo bez motornih vozila.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)