Datum:

09.06.2017. 16:30

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara pregleda

Recept da proizvode automobile koji za relativno malo novca pružaju najviše u svojoj klasi, čelnici “Dačije” (Čitaj: “Renoa”) ne menjaju u ni sa jednim novim modelom.

Štaviše, sada su “u modi” specijalne, limitirane serije, “Dačijinih” vozila, koje su bolje opremljene (u skladu sa trenutnim zahtevima tržišta), ali se prodaju po istim ili tek nešto višim cenama od aktuelne serije.

Tako je na našem tržištu odnedavno u ponudi “dačija sandero stepvej”, specijalna verzija “fridom”.

U zavisnosti od toga koji je motor pod haubom, ova verzija se prodaje po ceni od 10.600 evra sa benzinskim turbo motorom 0.9 litarskim Tce (90 KS), odnosno po ceni od 12.800 evra sa dizel motorom 1,5 DCi sa 90 KS.

Ova cena je ista kao kod dizel verzije “stepveja” sa višim paketom opreme “prestiž”, a 200 evra skuplja od verzije sa benzinskim motorom u istom paketu opreme.

Da kažemo i da “stepvej” sa početnim paketom opreme “ambijens” košta 9.400 evra sa benzinskim i 11.600 evra sa dizel motorom.

Na testu “Novosti” smo imali verziju “fridom” sa dobro znanim dizel motorom, uparenim sa petostepenim manuelnim menjačem.

Spolja se ova verzija malo razlikuje od standardnog “stepveja” u najvišem paketu opreme. Tu su nove felne, aluminijumske od 16 inča “erbe”, dok je srednji stub između prednjih i zadnjih vrata u crnoj boji. Unutrašnjost je znatno drugačija. Tu su presvlake “sporti šik”, dodato je nekoliko detalja u narandžastoj boji, a ono što dominira celom kabinom je svakako novi multimedijalni sistem “media NAV evolušn” sa ekranom osetljivim na dodir od sedam inča, koji ima USB utičnicu, MP3, snabdeven je navigacijom sa “Adriatik” kartama…

I ova verzija “stepveja” ima pet naslona za glavu (sa pet pojaseva) pa će i po novom zakonu koji je u pripremi, moći da se registruje za pet putnika. Pored vazdušnih jastuka za vozača i suvozača tu su i bočni vazdušni jastuci za zaštitu glave i grudnog koša. Pored ABS sistema i sistema za pomoć pri naglom kočenju, tu je i sistem za elektronsku kontrolu stabilnosti ESP, sistem protiv proklizavanja točkova, sistem za pomoć prilikom kretanja na uzbrdici.


Podaci

– 50 litara je zapremina rezervoara
– 3,8 litara je prosečna potrošnja na 100 km
– 98 grama je emisija CO2 po km

Automobil, naravno, poseduje manuelni klima-uređaj, putni računar, parking senzore, kameru za vožnju unazad, regulator i limiter brzine, svetla za maglu, LED dnevna svetla, daljinsko centralno zaključavanje…

Zapremina prtljažnika je 320 litara, a sa obaranjem drugog reda sedišta dobija se čak 1.200 litara. Zapremina rezervoara je 50 litara što ga, uz činjenicu da ima dizel motor, čini izuzetno ekonomičnim vozilom i daje mu veliku autonomiju vožnje. Praktično je moguće sa jednim rezervoarom otići iz Beograda na more i vratiti se nazad. Masa je 1.080 kilograma, pa motor nema nikakvih problema da ispuni zahteve prosečnog vozača.

Kada govorimo o ovom, svakako jednom od najboljih dizel agregata u klasi, radne zapremine 1.461 kubik treba istaći da se do sada pokazao kao izuzetno pouzdan, a podatak da je prosečna potrošnja svega 3,8 litara (ima ugrađen i start-stop sistem) dovoljno govori. Emisija CO2 po kilometru je 98 grama. Ubrzanje od nula do 100 km na čas iznosi 11,2 sekunde, a maksimalna brzina je 167 kilometara na čas.

“Dačija sandero stepvej” u svakoj, a naročito ovoj “fridom” opremi je u suštini prerasla svoju klasu i nalazi se na pragu “krosover” vozila. I po dimenzijama i po karakteristikama, pri čemu je i klirens (udaljenost od tla) veći za 20 mm od standardnog “sandera”. Ovaj model “stepvej fridom” je udaljen od tla, sa pet odraslih putnika u vozilu, čak 173 mm, što znači da je “spreman” da se uhvati ukoštac i sa našim razrovanim ulicama i previsokim ivičnjacima.

“Dačija sandero stepvej” ima i celu paletu novih boja od vižn smeđe do oker narandžaste.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)