Dacia Duster

Datum:

11.11.2010. 14:15

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 34621 pregleda

Isprobali smo dizel verziju „Duster“-a i dopao nam se. Benzinac nam se nije ovoliko dopao. Trebalo bi još mnogo da mu spuste cenu kako bismo im oprostili.

Neka svako za sebe zaključi da li je vredan avanture od 14.000 evra. Oni koji često idu u centar grada sa njim, imaju poveće glavobolje. Zašto? Jednostavno, motor od 1.6 litara i pogon na četiri točka baš i nisu idealna kombinacija. U obaveštenju za medije stoji da 4×4 ima veoma kratak prenos između stepena, ali jedna stvar je neverovatna: maksimalan broj obrtaja mu je 5.000! U svakom slučaju ubrzavanje je dosta mučno i veoma bučno.

Dacia Duster 1.6 4×4 Arctic

Cena: 14 000 EUR
Zapremina motora: 1598 cm3
Snaga motora: 75 kW/105 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1250 kg
Dužina: 4315 mm
Visina: 1625 mm
Širina: 1822 mm

Obrtni momenat: 148 Nm/3750
Menjač: Manuelni – 6 brzina
Maksimalna brzina: 160 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 12.8 s
Gume i felne: 215/65R16

Potrošnja
U gradu: 10.4/100 km
Na otvorenom: 7.0/100 km
Kombinovano: 8.0/100 km

Oprema
ABS, vazdušni jastuci (2), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto računar.

Neka svako za sebe zaključi da li je vredan avanture od 14.000 evra

Uprkos tome što je veoma lagan (tona i četvrt), zbog velikih točkova, za polazak traži mnogo snage. Kada pokušavate da ubrzavate imate osećaj da se vazduh oko vozila trese. Zabava se nastavlja ako poželite da nastavite sa brzom vožnjom. Na primer krstarite autoputem u šestoj brzini. U koliko poželite da jednostavno ubrzate, nemojte ni da pokušate bez značajnijeg spuštanja prenosa. Naravno, u koliko ste strpljivi možete sve postići. Ali u koliko želimo naglo da ubrzamo do 130km/h motor se već nalazi na 4.500 obrtaja, plus čuje se i vetar.

Šteta, jer da nema stalnog zavijanja motora, auto bi bio sasvim pristojan. Unutrašnjost mu je malo veća nego kod manjih automobila, a ni nema potrebe da bude mnogo veća. Puna je materijala različite izrade, a i sedišta su zadovoljavajuća. Istina, klima mu baš i nije savršena, brisači dosta tužno skidaju vodu sa stakla, a ni radio mu nije najsjajnija tačka. Ali u koliko se podsetimo cene, ove stvari postaju prihvatljive. U današnje vreme svaki iole bolji auto sa 100tinak konja košta ovoliko (npr. Clio karavan u koliko ima GPS u sebi). S druge strane Duster je veliki auto, a kada treba da se pokaže kao terenac, ume to da uradi.

Duster je veliki auto, a kada treba da se pokaže kao terenac, ume to da uradi

Visina od poda auta je 21cm, razmak između sedišta je nešto manji nego inače, a razlog je ne baš preveliko međuosovinsko rastojanje. Što se preglednosti tiče, zbog veličine prednjeg dela, i nije baš najbolja. Ne očekujem baš od ovog proizvođača da se pokaže izdrživ kao kineski zid, jer već posle par meseci testiranja njihovih vozila, počinje da se oseća ljuljanje zadnjeg trapa. Ovde nije tako. Vešanje je dosta dobro, ne premekano, na asfaltu je mnogo stabilan, a ni na zemlji nije ništa lošiji. Ustvari, što brže idemo, to bolje. Kočnice su sasvim dobre, ABS nije histeričan, ali lepo radi. Na zadnjim točkovima su doboši, ali i oni sasvim dobro rade posao. A i koga briga?

Pogon na četri točka kotroliše kvačilo pomoću elektronike ili kako ga već podesimo. Možemo i da koristimo 2WD podešavanja, gde se snaga ne prebacuje na zadnje točkove. U koliko se stavi na automatsko biranje, računar kontroliše prenos snage između osovina. Sistem je veoma efikasan što mnogo govori o napretku u ovom polju. Isti smo mogli da vidimo i kod Nisan X-Trail-a i u „Kaškai-u“.

Razmak između sedišta je nešto manji nego inače, a razlog je ne baš preveliko međuosovinsko rastojanje

U koliko se stvarno nameračite da ga kupite, trebalo bi ispitati i stvar potrošnje jer ja šta god da sam mu uradio nije trošio ispod 11l. Zbog ovoga sam došao do zaključka da 1.6 bezinac i 4×4 baš i nisu najbolja kombinacija. A ako hoćete da ga kupite samo zato što vam se sviđa, nemojte. Sa pogonom na prednje točkove, 1.6 benzinski motor, sigurno bolje ide i manje troši. Iako je visok, ni to nije uvek prednost. Na ledu i snegu i nije najbolji, ali za 14.000 evra, ovo je prihvatljiv kompromis. Ova Dacia još i mnogo dobro izgleda spolja tako da je za glupiranje i devojke dušu dala.

U koliko biste ipak želeli da na svom imanju imate Duster-a, onda vam najtoplije preporučujem dizelaša, posebno za planinske krajeve. U koliko biste se konstantno vozili po planinskim predelima sa dizelašom, ptrošnja bi vam otišla jedva preko 7 litara. I to je stvarno velika razlika u poređenju sa 11 litara. Možda bi benzinac uz ekonomičnu vožnju izvukao 10 litara, ali ni to nije dovoljno. Pored svega, dizel motor se ne muči toliko koliko benzinac.

Ipak moram da priznam da ne postoji slično vozilo po ovakvoj ceni

Ipak moram da priznam da ne postoji slično vozilo po ovakvoj ceni. Za one koji nemaju još dodatnih 2.000 evra za dizel model, ovo je najbolji auto na svetu. Benzinac će konačno uspeti da zadovolji sve njihove potrebe. Oni koji imaju već gomilu automobila kod kuće, oni neka kupe nešto bolje. Ovo jednostavno nije auto za njih.

Autor: Papp Tibor

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)