Datum:

03.11.2015. 13:22

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 2776 pregleda

Naučnici sa Univerziteta u Kembridžu predano rade na razvoju baterije na bazi litijuma i kiseonika (Li-O2), koja bi mogla značajno da produži opseg kretanja električnih vozila.

Osnovni problem sa kojim se danas sreću elektični automobili jeste veoma ograničen opseg kretanja. Iako se na ovom polju stalno radi na unapređenju aktuelne tehnologije, mnoge ljude od kupovine tihih, ekoloških vozila odvraća upravo ta činjenica. No, to bi moglo postati stvar prošlosti, s obzirom da tim naučnika sa Kembridža trenutno radi na pravljenju baterije na bazi litijuma i kiseonika koja bi mogla imati deset puta veći energetski potencijal u poređenju sa standardnim litijum-jonskim baterijama.

Poznate kao litijum-vazdušne baterije, one bi mogle značajno da unaprede opseg kretanja električnih automobila, koji bi mogao biti sličan kao i kod konvencionalnih automobila. Osim toga, nove baterije imaće samo jednu petinu težine i takođe jednu petinu cene aktuelnih litijum-jonskih.

Iako su možda suviše dobre da bi bile istinite, na njihovom razvoju još uvek se radi, a istraživači procenjuju da će im možda trebati i do deset godina pre nego što litijum-vazdušne baterije postanu spremne za masovnu proizvodnju. Osnovni problem sa kojim se trenutno suočavaju jeste mala sposobnost baterije da se puni i prazni, ali to će biti rešeno u narednom periodu, pa će one postati štedljivije i stabilnije u poređenju sa litijum-jonskim verzijama. Stručnjaci su procenili da će efikasnost ovih baterija iznositi oko 93 odsto, kao i da će moći da izdrže više od 2000 punjenja.

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)