Datum:

13.03.2014. 16:05

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2810 pregleda

Kalifornijske saobraćajne vlasti su počele da razmatraju složena pitanja kako regulisati vožnju autonomnim automobilima kojima upravljaju kompjuteri, a ne ljudi. Jedan od problema mogao bi biti kako zaštiti privatnost vlasnika, odnosno kako onemogućiti zloupotrebu podataka o kretanju vozila za praćenje ljudi u njima.

Sa ubrzanim razvojem samoupravljajućih vozila, automobilska industrija bi u sledećih deset godina mogla da doživi jednu od najvećih transformacija u svojoj istoriji.

Kompanija Google već je izvela na puteve svoje modele opremljene senzorima, koje testira u realnim uslovima u saobraćaju, a i mnogi veliki proizvođači automobila takođe isprobavaju svoje test prototipove.

Kalifornijsko odeljenje za motorna vozila zbog toga radi na pravilima koja će urediti na koji način kompanije mogu da isprobavaju novu tehnologiju samoupravljajućih vozila.Ta služba je održala javno saslušanje o tome kako integrisati automobile bez vozača u javni saobraćaj, a veći deo rasprave bio je fokusiran na pitanja privatnosti.

Kalifornijski zakon zahteva da vozila bez vozača beleže operacije tako da se ti podaci mogu iskoristiti za rekonstrukciju nesreće, a članovi organizacije za zaštitu potrošača kažu da takvi automobili ne smeju biti još jedan način za praćenje ljudi.

Takođe se raspravljalo o bezbednosti takvih automobila i da li će vlasnici znati kako da ih bezbedno koriste, a kako se bude bližila prva svetska premijera autonomnih automobila, ova pitanja će privlačiti sve veću pažnju.

Izvor: Beta/Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)