Datum:

27.02.2016. 11:28

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2691 pregleda

Prva generacija “tojote prijus”, vozila sa hibridnim pogonom, pojavila se 1997. godine. Od tada do danas, prodato je 3,6 miliona “prijusa”, a ovaj automobil je postao i neka vrsta sinonima za vozila na hibridni pogon.

Japanski automobilski gigant trenutno proizvodi 31 vozilo na hibridni pogon, ali i dalje, perjanicu predstavlja “prijus”, čija je četvrta generacija predstavljena protekle nedelje u Španiji.

Ekipa “Novosti” imala je veliko zadovoljstvo da, među odabranim redakcijama iz čitavog sveta, prisustvuje predstavljanju vozila za koje njegovi konstruktori kažu da je pravi čuvar planete.

Jer, zahvaljujući usavršenom hibridnom pogonu, novi “prijus” na 100 pređenih kilometara, u kombinovanom režimu vožnje, troši 3,o litara benzina, a ono što je još važnije, emituje svega 70 grama CO2 po pređenom kilometru!

– Mi smo nastavili d poštujemo našu filozofiju “Uvek bolji auto” – kaže Hirojuki Jamada, pomoćnik šefa inženjera “Tojote”. – Ovo je divan automobil za divnu planetu i i naš cilj je i ovoga puta bio da kupcu izmamimo osmeh na lice.

Novi “prijus” nije samo ekonomičniji i “zeleniji”. Japanci su uspeli da, na primer, krutost šasije uvećaju za 60 odsto! Spustili su i težište automobila, za 25 mm što je doprinelo još boljoj upravljivosti ali i preglednosti (vozačevo sedište je više za 30 mm). “Prijus” se sada pravi na novoj TNGA platformi, a Japanci sa ponosom kažu da su uspeli da postignu “uštedu resursa za 20 odsto”. Zahvaljujući novom “Tojotinom” vazdušnom tunelu pobošana je i aerodinamika pa je koeficijent otpora 0,24!

au-PRIJUS-VELENSIJA-TEST-7

Novi, dinamičniji dizajn, znatno izmenjena unutrašnjost vozila, uz brojne inovacije na polju bezbednosti, uz poboljšan komfor, trebalo bi da dupliraju godišnju prodaju “prijusa” u Evropi na 15.000 jedinica.

“Prijus” ima novi 1,8-litarski benzinski motor, efikasniji elektromotor sa manjom baterijom (10 odsto) pa je sada prtljažnik veći za 56 litara. Unapređene su performanse punjenja za 28 odsto. Efikasniji je i klima-sistem koji dodatno doprinosi smanjenju potrošnje goriva. Sa punom baterijom “prijus” može, koristeći samo elektropogon, da dostigne i brzinu od 110 km na čas. Maksimalna snaga je oko 110 KS ubrzanje do stotke za 10,4 sekunde i maksimalna brzina je 180 km na čas!

Tehnologija ugrađena u “prijusa” je svemirska! Tu su radari, sonari, bežični punjači baterija, sva sila senzora… “Prijus” ne samo da pomaže vozaču da izbegne sudar, da se lako parkira (dovoljan je samo prostor od 5,5 metara dužine pa da se ovaj automobil, dug 4,540 m sam parkira) već i proučava navike vozača, “uči” sve o “šoferu” pa mu, kada sledeći put sedne za volan sve sisteme optimalizuje tako da efikasnost i bezbednost budu maksimalne.

au-PRIJUS-VELETEST-21

U Srbiju “prijus” nove generacije stiže za “BG kar šou” sredinom marta. Cena se još ne zna, ali se očekuje da bude na nivou dosadašnjih.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)