Datum:

30.08.2018. 21:53

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Bugatti Divo je jedan od modela čija se premijera na “nedelji automobila” u Montereju najviše očekivala, verovatno zbog toga što smo svi želeli da vidimo šta se dobija za neverovatnih pet miliona evra.

Kao što smo već ranije pisali, automobil je nazvan po Bugattijevom vozaču trka, Francuzu Albertu Divu koji se takmičio kasnih 1920-tih za fabrički tim ovog proizvođača i dvaput je trijumfovao na trci “Targa Florio”.

Prva stvar koju možemo primetiti jeste da Divo ima jedinstven dizajn koji se, iako je baziran na modelu Chiron, dosta razlikuje od njega. Veliki broj promena u odnosu na taj model se odnosi na unapređenje aerodinamike, što je rezultiralo silom prijanjanja (downforce) većom za 90 kilograma.

Posmatrano s prednje strane koja je redizajnirana, Divo je opremljen velikim usisinicima za vazduh i širim spojlerom, što je doprinelo tome da se značajna unapredi sila prijanjanja i hlađenje. Naime, kočnice na prednjim točkovima se hlade od strane čak četiri izvora, odnosno, četiri otvora kroz koje vazduh struji.

Dizajneri su veliku pažnju posvetili i krovu koji je dizajniran tako da se velika količina vazuha koja prelazi preko njega šalje direktno ka osmolitarskom W16 agregatu.

Od drugih promena vredi napomenuti nove farove i veći difuzor, nove pragove i novi spojler na zadnjem delu automobila koji takođe funkcioniše i kao “vazdušna kočnica”. Naime, spojler je za 23 preocenata širi nego kod modela Chiron, a iz kompanije su naveli da on takođe značajno unapređuje silu prijanjanja i kočenje.

Agregat je isti kao na modelu Chiron. Reč je o osmolitarskom W16 agregatu sa turbo punjačima koji razvija čak 1,479 konjskih snaga (1.103 kW). Iako je reč o istom agregatu, Divo neće moći da postigne maksimalnu brzinu, već će ona biti ograničena na 380 km/h.

Iako će ova “mala” maksimalna brzina razočarati veliki broj ljubitelja ove kompanije, njeni predstavnici su naveli da maksimalna brzina nije bila cilj ka kojem su išli, već je njihov cilj bio performantni model koji neće biti brz samo na pravim linijama. Naime, oni su želeli oštriji, agilniji i pokretljiviji automobil koji je “pravljen za krivine”.

Kako bi to postigli, inženjeri su morali da modifikuju i vešanje i upravljanje. Prema tome, Divo je za 35 kilograma lakši od modela Chiron, zahvaljujući pre svega novim točkovima i komponentama od ugljenikovih vlakana.

Detalji o performansama nisu objavljeni, ali znamo da je zahvaljujući svim tim promenama Divo krug na stazi Nardo završio za čak 8 sekundi brže od modela Chiron!

Jedinstvenost modela se nastavlja i u kabini koja je urađena u dve boje. Presvlaka je urađena u Divo Grey boju i od alkantare je dok kontrast daju Divo Racing Blue detalji i šavovi. Tu su i veći nasloni za ruke, kao i volan sa većim “papučicama” iza njega.

Proizvodnja ovog modela će biti ograničena na svega 40 primeraka, a svaki od njih već ima svog vlasnika. Ljudi koji su kupili Bugatti Divo su za njega morali da izdvoje neverovatnih pet miliona evra!

Pogledajte video i divite se čudu moderne autoindustrije.

Izvor: Vrele gume

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)