Datum:

06.05.2011. 10:53

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 5068 pregleda

Riselshajm. Porodica sportskog modela Opel OPC sada ima dva nova atraktivna člana. Segment sportskih malih automobila je proširen modelom Corsa OPC “Nürburgring Edition“ koji ima 154 kW/210 KS i koji dolazi u ograničenoj seriji od oko 500 jedinica. Razlikuje se od poznatog modela Corsa OPC po većoj izlaznoj snazi od 192 do 210 KS i većim obrtnim momentom od 230 do 250 Nm. Dodatna stabilnost vuče i upravljanja su obezbeđene mehaničkim višepločastim diferencijalom sa ograničenim proklizavanjem i novom sportskom šasijom razvijenom od strane Bilstajna, kao i  novim Bremboovim kočionim sistemom visokih performansi.

Same standardne vrednosti performansi vožnje ukazuju da su OPC-ovi inženjeri opet napravili vrhunski dinamičan paket. Corsa OPC “Nürburgring Edition” dostiže 100 km/h za samo 6,8 sekundi i maksimalnu brzinu od 230 km/h. Efikasnost njegovog Euro 5 ECOTEC motora je podvučena (kombinovanim) MVEG standardnim podacima za potrošnju goriva (7.6 l/100 km) i emisiju CO2 (178 g CO2/km).

Corsa OPC “Nürburgring Edition”

U segmentu srednje klase Insignia OPC sa 239 kW/325 KS je sada dostupna i u „Unlimited“ verziji. Suprotno od osnovnog modela, nema elektronskog ograničenja na maksimalnu brzinu od 250 km/h. U zavisnosti od stila karoserije i načina prenosa, maksimalna brzina dostiže i do 270 km/h. Kako bi osigurali da se potencijal najbržeg proizvodnog modela brenda koristi efikasno i sa poverenjem, kupovna cena uključuje ekskluzivan Opelov kurs vožnje.

Insignia OPC “Unlimited”

Kao i svi drugi modeli Opel Performance linije, Corsa OPC “Nürburgring Edition” i Insignia OPC “Unlimited” su takođe prošle kroz poseban test program u trajanju 10.000 km u najtežim uslovima na Nirburgrinškoj Nordšlajfe stazi kako bi potvrdili njihovu izdržljivost i kako bi fino podesili šasiju i pogonske komponente. Opterećenje kojem se vozilo tokom testa dostiže faktor 18, što odgovara vožnji u dužini od 180.000 km na normalnim putevima.

Brend OPC: Performanse i strast od 1999. godine

Opel Performance Center (OPC), odgovoran za sportske momente na liniji Opelovih modela od 1999. godine, je odlučujući element u profilu vrednosti brenda.  Realizuje visok stepen emocionalnosti i strasti prema upečatljivom dizajnu, vrhunskoj tehnologiji i izvanrednoj dinamici vožnje. Vozila sa znakom „OPC“ u imenu modela su pozicionirana kao vrhunske sportske verzije određenih linija modela, i demonstriraju veliki potencijal i tehničku stručnost brenda.

Tokom vremena, OPC modeli ne samo da su se pozicionirali kao ambasadori brenda visokih performansi sa visokim emocionalnim faktorom, već su zabeležili i komercijalni uspeh: od 1999. do danas, prodato je oko 60.000 jedinica širom sveta. Najprodavaniji model je bila Astra OPC (oko 22.000 jedinica, od 1999-2000 i od 2002-2010), ispred modela Zafira OPC (oko 15.600 jedinica, od 2001-2010) koji je kao „Najbrži evropski kombi“ definisao novu sportsku nišu unutar segmenta kombi vozila. Za njim sledi Corsa OPC sa oko 14.500 prodatih jedinica (od 2007-2010).

OPC modeli u klasi automobila srednje veličine sa visokim performansama su takođe znatno doprineli uspehu prodaje. Osnov je postavila Vectra OPC sa preko 3.000 prodatih jedinica (od 2005-2008). Na ovo se nastavila Insignia OPC, predstavljena 2009. godine, koja je ojačala trend i prodala preko 2.000 jedinica u prve dve godine (od 2009-2010).

Najznačajnija tržišta su bila Nemačka (oko 33%), Velika Britanija (oko 28%) i Švajcarska (oko 14%).

Sportski duh: “OPC Line” za Opelove proizvodne modele

Pored kupaca OPC modela orijentisanih na performanse, mnogi kupci takođe individualizuju njihov proizvodni model Opela sa vrhunskim „OPC Line“ dodacima. Ovi dodaci se mogu naručiti direktno iz fabrike. Onima koji već poseduju Opelov automobil, vozilo može naknadno da se unapredi od strane ovlašćenog Opelovog partnerskog servisa.

Linija OPC Line nudi komponente karoserije, aluminijumske felne i unutrašnje detalje kao što su volani i poluge menjača koji su razvijeni i fino podešeni od strane Opelovih dizajnera i inženjera da odgovaraju datom modelu. Ove komponente ispunjavaju najzahtevnije uslove u pogledu kvaliteta i ugradnje, a dolaze sa 24-mesečnom garancijom.

Popularni i ekskluzivni: OPC Performance trening vožnje

Ekskluzivni OPC Performance kursevi, koji su u ponudi od jeseni 2006. godine, su izuzetno popularni među ambicioznim vozačima i rezervisani su mnogo unapred. Oni su dostupni ne samo vozačima Opela ili vlasnicima OPC modela, već i vozačima vozila svih marki.

Ekskluzivnost jednodnevnog događaja počinje sa lokacijom. Odvija se u Opelovom centru za testiranja u Dudenhofenu koji je obično zatvoren za javnosti, gde se prototipi i budući Opelovi modeli razvijaju do serijske proizvodnje. Učesnici uče da koriste dinamiku OPC modela na kontrolisan i bezbedan način od strane profesionalnog tima instruktora pod budnim okom bivšeg Opelovog test vozača, šamipona trke u Le Manu i ambasadora brenda Joakima Vinkelhoka. Primarni cilj obuke je da se postigne maksimum zabave u vožnji kroz maksimalnu kontrolu nad vozilom.

Ističemo: Izbor za vozača na trkama “OPC Kamp za trke”

Koncept obuke za vozače je takođe poslužio kao polazna ideja i osnovna obuka za „OPC Kamp za trke“ (OPC Race Camp). Ovaj novi format u automobilizmu razvijen od strane Opela se ističe sa nekoliko inovacija: samo normalnim vozačima koji pokažu talenat je dozvoljeno da učestvuju, izbor i nekoliko faza obuke se odvijaju po popularnom eliminacionom formatu – a pobednici mogu da se raduju tome što će voziti za Opel na 24-časovnoj trci u Nirburgringu.

Odziv javnosti i medija u prve dve sezone (2008. i 2010.) je bio ogroman. Preko 22.000 potencijalnim vozača trka se projavilo za drugu sezonu, njih 750 je dospelo u uži izbor. Najboljih 8 je dostiglo svoj ambiciozan cilj nakon 12 probnih faza. Oni ne samo da su učestvovali u legendarnoj dugoj trci u „zelenom paklu“ sa dva Astra automobila za trke sa preko 300 KS, već su u ovoj trci imali i centralnu ulogu. Visok standard i kvalitet koncepta obuke su se odrazili na konačan rezultat. Na stazi sa tek nešto manje od 200 vozila, rame uz rame sa profesionalncima i trkačkim legendama kao što su Hans-Joakim Štuk, početnici kampa za trke su zauzeli drugo i treće mesto u svojoj klasi, i 19. i 22. poziciju u ukupnom skoru.

Glavni OPC projekat: Treća generacija modela Astra OPC

Entuzijasti i ljubitelji Opela postaju nestrpljivi u iščekivanju sledećeg OPC projekta. OPC inženjeri planiraju treću generaciju modela Astra OPC. Kao vrhunski model u liniji Astra, nastupajuća Astra OPC će otvoriti novo poglavlje u segmentu kompaktnih sportskih automobila. Opel je na Sajmu automobila u Parizu 2010. godine pružio kratak pogled na dinamične linije, izvajane površine i snažnu pojavu sa svojom studijom Astra GTC Paris. Dinamičan pogon modela sa troje vrata, turbo model visoke tehnologije sa direktnim ubrizgavanjem benzina, pružio je prvobitni utisak o izvanrednoj dinamici vožnje i potrencijalu performansi budućeg modela Astra OPC.

Prekretnice brenda OPC

1997: Osnovan Opel Performance Center (OPC)

1999: Tržišno lansiranje prve generacije modela Astra OPC (2,0-litarski motor sa usisavanjem, 118 kW/160 KS) – ograničeno izdanje, 3.000 jedinica je rasprodato u roku od četiri meseca.

2001: Tržišno lansiranje prve generacije modela Zafira OPC (2,0-litarski turbo motor, 147 kW/200 KS) – oko 12.000 jedinica prodato pre osvežavanja modela 2005. godine.

2002: Tržišno lansiranje druge generacije modela Astra OPC (2,0-litarski turbo motor, 147 kW/200 KS)) – u ponudi verzija sa troja vrata i karavan verzija.

2004: Lansiranje linije OPC Line.

2005: Tržišno lansiranje aktuelnog modela Astra OPC (2,0-litarski turbo motor, 177 kW/240 KS);

Tržišno lansiranje druge generacije modela Zafira OPC (2,0-litarski turbo motor, 177 kW/240 KS);

Tržišno lansiranje modela Vectra OPC (2,8-litarski V6 turbo motor, 188 kW/255 KS) – u ponudi kao sedan i kao karavan.

2006: Tržišno lansiranje modela Meriva OPC (1,6- litarski turbo motor, 132 kW/180 KS);
2,8-litarski V6 turbo motor sa 206 kW/280 KS za model Vectra OPC.

2007: Tržišno lansiranje modela Corsa OPC (1,6- litarski turbo motor,  141 kW/192 KS);

Opcionalni šestostepeni automatski sistem prenosa kod modela Vectra OPC.

2008: Specijalni model Astra OPC “Nürburgring Edition” u ograničenoj seriji.

2009: Tržišno lansiranje modela Insignia OPC – u ponudi kao sedan sa 4/5 vrata i Sports Tourer sa najsnažnijim Opelovim proizvodnim motorom svih vremena (239 kW/325 KS).

2010: Finale druge sezone Opelovog kastinga za vozače trka, „OPC Kamp za trke“: drugo i treće mesto u klasi (SP2T), i 19. i 22. u ukupnom skoru (196 vozila) za dva Astra automobila za trke na 24-časovnoj trci u Nirburgringu.

Izvor: Opel Media

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)