Datum:

13.01.2011. 16:06

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 44688 pregleda

Posmatrajući Citroena vidi se ona zlatna konzervativa korektnost i udobnost auta. U obliku i tehnologiji su i dalje malo škrti i za razliku od prethodnog modela čak nije ni dobio na dimenzijama. Jedina devijacija novog modela je ogromna šofer šajbna, 135 cm visoka, a sa dosadašnjom trideseto stepenom preglednošću vidno je porastao na 108 stepeni. Tako da sada ne samo da vidimo semafor iznad nas nego i čitavo sazvežđe.

Citroen C3 1,6 HDi

Cena: 17 500 EUR
Zapremina motora: 1560 cm3
Snaga motora: 64 kW/90 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1080 kg
Dužina: 3941 mm
Visina: 1524 mm
Širina: 1728 mm

Obrtni momenat: 215 Nm/1750
Menjač: Manuelni – 5 brzina
Maksimalna brzina: 182 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 11.5 s
Gume i felne: 195/55R16

Potrošnja
U gradu: 4.7/100 km
Na otvorenom: 3.3/100 km
Kombinovano: 3.8/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (6), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne.

Krov je prekriven panorama staklom koje je zatamljeno tako da vam sunčeva svetlost neće smetati pri vožnji

Krov je prekriven panorama staklom koje je zatamljeno tako da vam sunčeva svetlost neće smetati pri vožnji, a ako vam kojim slučajem to nije dovoljno imate mogućnost da navučete platneni krov. Žene koje vole da čitaju tokom puta pre bih smestio na mesto suvozača, ali ako bi kojim slučajem želele da poprave šminku to nažalost ne bi bilo moguće jer ogledalce ne postoji. To šminkersko ogledalo košta dodatnih 45 eura.

I pored toga što se čelo Citroena povuklo unazad nema štetnih promena, A stub je relativno mršav ali ni onda u potpunosti ne otkriva grupu đaka koji se šetaju pri ulasku u krivini.

Pežo 207 šasija je idealna, ali sam auto nije u kategoriji velikih

Pošto sam izneo sve bitne specifikacije C3, sa šoferkom i bez ogledalceta, izneti su svi extrakti Citroena. Da Evropska Unija zabrani proizvodnju slatkiša, definitivno ne bismo trebali da strepimo od toga da će nam u prozor uleteti šećerna repa teška koju kilu i oštetiti nam dodatno novčanik za nekoliko stonina eura.

Citroen svojim kupcima nudi i normalnu verziju šoferke, ali tada se C3 vraća na dosadan i monoton autić.

Pežo 207 šasija je idealna, ali sam auto nije u kategoriji velikih. Radijus okretnosti je 10,17 metara, pa ga je u uskim gradskim ulicama lako parkirati. Servo volan je lako upravljiv, kao da su ga više prilagodili ženama. Ponašanje auta u krivinama je pomalo divlje, a neostaje mu i sklad između prednjih i zadnjih točkova.

Na NCAP testu je dobio četiri zvezdice. Nemojte da se uplašite jer ova ocena i test nemaju nikakve veze sa testom bezbednosti. Pored ovoga, elektronska kontrola brzine je dosta suvišan.

Četvorocilindrični 1.6 HDI motor sa svojih 90KS je već poznat u dizel varijati

Četvorocilindrični 1.6 HDI motor sa svojih 90KS je već poznat u dizel varijati. Sam višestepeni manualni menjač je pravi partner pri menjanju brzina, i što se toga tiče imamo sreće. Glatko prebacivanje brzina je pomalo na granici, nije kao šmirgla. Maksimalnih 215 Nm se već oseti pri 1750 obrtaja, veoma lepo vuče motor, a auto shodno tome lepo ubrzava. Potrošnja je ostala oko 5L. Na pređenih osamdesethiljada kilometara dobijate četiri godine garancije pri kupovini što među današnjom konkurencijom ovo baš i nije obećavajuće. Spoljašnji i unutrašnji dizajn je solidan, odabir boja i presvlaka je zadovoljavajući, ali jedino su malo zaostali u maštovitosti. Iz aviona se vidi da je šoferku dizajnirao francuz… Nije baš uvek potrebno da se stavlja štura plastika u svaki francuski auto.

Kapacitet gepeka je 300 L

Kapacitet gepeka je 300 L. Mada bi naše žene bile zadovoljnije sa malo dubljim gepekom, nego što je ponuđeno. Ispod tapacirunga u gepeku se nalazi rezervni točak. Korisni kubni centimetri su porasli, mesta za noge putnika sada ima dovoljno ali ne i dosta.

Audio sistem je zadovoljavajući, ali čim sednete u sivi dizel, buka ga relativno utišava. Iako fabrička plastika ne izoluje zvuk motora, uskraćeni smo i za ekstra izolaciju. Dosta je bučna ova 1.6 verzija. Što se mene tiče ja bih pre bio srećniji u verziji od 120 KS sa benzin 1.6 VTi motorom.

Sedišta su udobna i pored klasičnog pomeranja napred-nazad ubacili su i podešavanja po visini. Vesela plava boja unutrašnjosti bila bi dobra da su njome presvukli i ostale delove, ali nažalost dizajneri baš nisu tako mislili. Po pedeseti put se pojavljuje naslon za lakat što naravno opet nije neko funkcionalno rešenje. Čak i kada je ručna spuštena – bolje da zaboravite jer i onda smeta naslon za ruku, kada već dajemo toliko para, ja bih pre ubacio u njega minibar pa da bar vredi nečemu.

Autor: Zirig Árpád

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)