Datum:

12.11.2010. 15:00

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 41729 pregleda

Stajao sam tri mesta od semafora. On je bio pored mene sav izlupan i već zarđao. Na jedva 400m od nas nalazio se nadvožnjak, do kojeg smo obojica želeli da prvi stignemo tamo. Trka je počela. Samo će jedan pobediti.

Bio sam miran jer je snaga bila na mojoj strani. 16 ventila je mirno vibriralo dok sam polako stiskao papučicu za gas. Obrtaje sam držao na 4800 kada se odjednom začuo signal i hteo sam da nesretnika ostavim u dimnoj zavesi mojih guma.

Chevrolet Spark LS 1.0 MT

Cena: 9 000 EUR
Zapremina motora: 995 cm3
Snaga motora: 48 kW/68 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 939 kg
Dužina: 3640 mm
Visina: 1522 mm
Širina: 1597 mm

Obrtni momenat: 93 Nm/4800
Menjač: Manuelni – 5 brzina
Maksimalna brzina: 154 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 15.5 s
Gume i felne: 14”

Potrošnja
U gradu: 6.6/100 km
Na otvorenom: 4.2/100 km
Kombinovano: 5.1/100 km

Oprema
ABS, vazdušni jastuci (6), centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio.

Ne, ovo nije Spark, ovde su greškom ubacili motor od hiljadu kubika

U uličnim trkama postoje dva pravila: 1. kreće se na žuto; 2. svako ostaje u svojoj liniji kretanja. Znao sam, hoće da pređe u moju liniju. Neću mu dozvoliti, moram da ga pobedim. Jači sam, moderniji, bolji!
Žuto. Sad! Urliče motor, na trenutak je i točak malo proklizao u prvoj, onda druga. Vidim da je đubre već izletelo, a i kako ne bi kada mu je kraći hod, ali ne za dugo. Ne verujem, osećam kako točkovi kidaju svakog trenutka kada dodam gas, kipi snaga iz njega, ali…
Na 400m, Maruti 800, me je dobio sa 2 dužine razlike. Ofarban kantama za farbu, sa izlomljenim izduvnicima, izlepljen, alo bre! Pogodili ste: sve vreme sam sedeo u najnovijem „Ševroletu“.
Ne, ovo nije Spark, ovde su greškom ubacili motor od hiljadu kubika. Ogovaralo bi mu ime poput „Sikre“ ili tako nečega.
Na papiru motor od 1.000 kubika nije loš. Naime, poseduje 68 konja koji dostižu 6800 obrtaja, ili na 93Nm daju oko 4800 obrtaja. Problem je u tome samo što je brutalno lenj i brzo dostiže maksimalan broja obrtaja.

Na autoputu je tek smrt, naročito u koliko želite da zaobilazite

Kada se ovo desi, počinjete da se prisećate prvih dečačkih jurnjava, ali brzo se trgnete. Pošto nisam verovao u ovo, seo sam u ženinu „Lančiju“ matoru 10 godina sa samo 54 konja. Brate, zver! Snaga je bitna, i ako dođemo u situaciju da više nemamo srca da kinjimo motor jer jednostavno čujemo da mu se ne sviđa, onda to nije to. Ružan mu je zvuk, čak i bolan, ni blizu „Matizu“ od hiljadu kubika. Pozajmio sam ga, dao da se malo provozaju. Ma samo ga nosite i probajte pa hoću da čujem više mišljenja. I svi su rekli: „simpatičan mali auto sa malim prtljažnikom, začuđujuće dobrom šasijom, ali jedna stvar manjka… motor mu je baš loš“.
I pritom još nisu uključili klimu bez koje u ovoj kutiji šibica možete lako da se ugušite. Klima toliko vuče sa motora da možete opušteno da je koristite umesto ručne kočnice. Na autoputu je tek smrt, naročito u koliko želite da zaobilazite. U tom slučaju spustite prenos za jedno tri stepena i počnete da molite Boga da ćete uspeti. I na kraju kada sve obiđete, naletite na Audi A8 od kojeg vam nema spasa.
Čak nismo pokupili ni stopera, niti nam je prtljažnik pun stvari, ma optimalni uslovi. Mada znamo da Spark može da se kupi sa udobnim sedištima, četiri vazdušna jastuka i klimom. 1.2 motor na autoputu može lagano da stigne do 130km/h, a i menjanje brzina mnogo lakše ide. Kod ovog modela prve tri brzine su veoma duge da bi se izletelo bilo gde sa njimee. Na kraju, potrošnja mu je 6 litara.

Najveća prednost ovog automobila je činjenica da je jeftin

Ako sve ovo možemo da preživimo (u šta čisto sumnjam), možemo ga nazvati veoma simpatičnim malim autom. Uz osnovnu opremu dolazi i šest vazdušnih jastuka, četiri električna podizača stakala, ISOFIX pomeranje sedišta, elektronsko pomeranje retrovizora i audio kontrola sa volana (mada mini USB priključak još uvek ne kapiram). Ševrolet je dovoljno slobodan da za modele LS (osnovni), LS+ i LT hrabro daje različite varijacije za izbor dodatne opreme. Barem ne rade to preskupo.
Najveća prednost ovog automobila je činjenica da je jeftin. Dobro koči, jer je težak svega jednu tonu, dobro se snalazi u krivinama i mekan mu je gas. Još da mu je palica menjača malo više postavljena pa da visoke osobe nemaju problema sa menjanjem. Ali sve ovo bi se dalo preživeti da ima bolji motor. Cena mu se kreće od 8.000 do 11.000 evra (u zavisnosti od dodatne opreme). Za penzionere i početnike je odličan, ali iskusnim vozačima ga nikada ne bih preporučio.

Autor: Winkler Róbert

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)