Datum:

24.06.2012. 17:44

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6709 pregleda

Mnogi vozači u Srbiji ne reaguju na drmusanje, pa čak ni na zanošenje automobila, ali takvo ponašanje četvorotočkaša može biti pouzdan znak da nešto nije u redu sa trapom. Zbog toga je preporuka da se centriranje trapa radi barem jednom godišnje ili na svakih 10.000 kilometara.

Uzroci koji dovode do lošeg stanja trapa su istrošenost i preveliki zazori (luftovi) u sponama, kuglama, oscilirajućim ramenima, letvi volana. Trap u ovakvom stanju može lako otkazati i onemogućiti upravljanje vozilom.

– Centriranje trapa se sastoji od podešavanja uglova točkova tako da su oni normalni na podlogu i međusobno paralelni. Svrha ovog podešavanja je povećanje trajnosti gume i bolje držanje pravca automobila na ravnom putu – kažu u stručnom timu na sajtu mojauto.rs U zavisnosti od situacije i tipa vozila potrebno je centriranje samo prednjeg trapa, a ponekad i sva četiri točka.

– Reglaža trapa mora vršiti u skladu sa proizvođačkom specifikacijom vozila. Centriranje se preporučuje nakon bilo kakvog rada na trapu kao što je zamena opruga koje uvek treba menjati u paru, amortizera, spona, oscilirajućih ramena, letve volana – objašnjavaju na portalu MojAuto.rs.

Zahvaljujući savremenim tehnologijama centriranje trapa sada može biti hirurši precizno.

– Svi servisi imaju aparat za centriranje trapa koji koristi savremeni integrisani video sistem kamera pomoću kojih pravi matematički model vozila, određuje položaj svakog točka u trodimenzionalnom prostoru i izračunava vrednosti trapa nezavisno u odnosu na osu rotacije – pričaju na portalu MojAuto.rs.

Autor: M. Tašković, Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)