Datum:

22.11.2013. 10:35

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3213 pregleda

Gume sa asimetričnim šarama napravljene su da ispune zahteve i odgovore na različite uslove na putu. Dobro prijanjaju na suvom i mokrom, a njihovi kanali odvode vodu kada pada kiša ili kada je na putu sneg koji se topi.

Dizajn ove vrste guma, kako i samo ime kaže, karakteriše potpuna asimetrija. Leva strana gazećeg sloja drugačijih je šara od desne.

Asimetrična šara najrasprostranjenija je na gumama za sve sezone. Spoljna strana je po pravilu jača – ima krupnije i stabilnije blokove, što omogućava dobro upravljanje u krivinama, dok je unutrašnja strana gazećeg sloja zadužena za bolje odvođenje vode.

U tome najviše pomažu mali, ali gušće raspoređeni kanali. Vrlo često ovakva guma ima centralno rebro u gazećem sloju za bolju stabilnost. Primer takvih guma je zimska Michelin Pilot Alpin PA3 i guma za sve sezone Vredestein Quatrac 3. Kada spominjemo krupnije blokove, tipičan primer gume je Nokian WR G2.

Guma sa asimetričnim šarama praktično je guma “dva u jedan”. Ona je odličan “saputnik” na suvom, ali i dobar “suvozač” na mokrom putu. Ovakva guma predstavlja idealnu kombinaciju dve šare sa različitim karakteristikama.

Primer letnjih guma asimetričnih šara su, recimo, Goodyear EfficientGrip i Goodyear EAGLE F1 Asymmetric.

Prilikom montaže asimetričnih guma od izuzetne važnosti je da spoljna strana gume (na kojoj postoji odgovarajuća oznaka), na sva četiri točka bude postavljena tako da je okrenuta prema spoljnoj strani vozila.

Pogrešna montaža svakako umanjuje karakteristike, a vek gume se skraćuje. Pravilnom montažom oslobađate pun potencijal gume koja odgovara i za suvo i za mokro vreme.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)