Datum:

06.01.2013. 23:49

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 29794 pregleda

Uvođenjem ekološke takse od 12.000 dinara po toni automobila i nultog tehničkog pregleda cena uvezenog polovnjaka raste umesto da pojeftini.

Od prvog dana ove godine bez plaćanja carine moći će da se uvoze putnički automobili iz Evropske unije. Carine su potpuno oslobođeni putnički automobili sa benzinskim motorima zapremine od 1.000 do 3.000 kubnih santimetara ili sa dizel motorom od 1.500 do 2.500 kubika. Izuzeci su uvedeni na osnovu zapremine i vrste pogonskog agregata. Da razjasnimo, na vozila sa benzinskim motorima do 999 kubnih santimetara i od 3001 kubik pa naviše i na vozila sa dizel motorima do 1.499 kubika i od 2.502 kubika pa više, plaća se i dalje carina od 2,5 odsto na fakturisanu vrednost.

Automobili ovih zapremina moći će da se uvezu bez carine tek od 1. januara 2014. godine.

Iako još nema zvaničnih tumačenja, automobili, po svemu sudeći, neće biti u potpunosti oslobođeni troškova uvoza, pošto će se na njihovu vrednost obračunavati taksa za carinsku evidenciju, koja iznosi jedan odsto od priznate vrednosti i na sve to opšta stopa poreza u visini od 20 odsto na vrednost vozila na dan uvoza. Tu treba dodati i izdatak od 50 do 150 evra koji naplaćuju špediteri za otvaranje i izradu carinske dokumentacije.

Boris Radak, sa autoplaca „Autlet MBG” podseća na činjenicu da uvezena vozila sa motorima euro3 standard, po još uvek važećoj uredbi vlade, moraju da poseduju „eur1 sertifikat” o poreklu iz Evropske unije. To kupcu iz Srbije obezbeđuje prodavac ili carinski organ iz zemlje iz koje se izvozi. U protivnom, ako nema taj papir, onda on mora da se dobije od Agencije za bezbednost saobraćaja. Usluga košta oko 10.000 dinara i čeka se sve dok proizvođač te marke i tog modela ne odgovori i potvrdi da je dotično vozilo proizvedeno u EU.

Mora da se zna da vozila proizvedena u EU do 2001. prolaze homologaciju i potvrdu da potpadaju pod standard motora euro3. Od 2002. za mlađa kola nije potrebna takva vrsta potvrde, osim za uvoz vozila iz Slovenije starija od osam godina.

Na automobile koji preferencijalno nisu iz Evropske unije, kao što su vozila iz SAD, Dalekog istoka i sa drugih strana carina i dalje iznosi 12,5 odsto, a potrebno je da Agencija utvrdi da li odgovaraju standardu euro3.

Koliko ovi ukinuti carinski nameti mogu da obraduju one koji žele da uvezu polovnjak iz Evrope, toliko najavljena i odlagana takozvana ekološka taksa muti radost.

Primena Uredbe o ekološkoj taksi od 12.000 dinara po toni vozila odložena je krajem 2011. na godinu dana. Startuje 2013.

Stigla je 2013. i po svemu sudeći ekološka taksa će zaživeti, mada juče niko nije mogao zvanično da potvrdi. Primena te uredbe praktično poništava efekte pojeftinjenja posle ukidanja carina na automobile proizvedene u EU. To, u prevodu znači dodatni pad prodaje automobila. Lane je prodato 25.000 komada, a 2011. oko 30.000 vozila – oko 30 odsto manje nego 2010. godine.

Uz najavljenu ekološku taksu najavljuje se uvođenje posebnog prethodnog tehničkog pregleda za sva vozila koja se prvi put registruju u Srbiji. U praksi to znači da će novopečeni vlasnici uvoznih polovnjaka, posle carinskih formalnosti, kao još jedan od uslova, morati u ovlašćenim servisima da pregledaju vozilo – izduvni gasovi, kvalitet guma, limarije, svetlosnog i upravljačkog sistema pa ako to prođe (i koštaće oko 50 evra) tek onda se ide na prvi redovni tehnički pregled. Nije reč o tome ko tu kome ne veruje već ko će se okoristiti titulom „ovlašćenog servisa”!

Autor: Ozren Milanović, Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)