Datum:

18.11.2010. 15:15

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 8885 pregleda

Titulu najbržeg serijskog vozila na svetu drži “bugati vejron”, automobil koji je dizajnirala i razvila “Folksvagen grupa”.

Sećate li se one legendarne špice “Diznijeve fabrike”, kada Paja Patak prolazi kraj neke skalamerije sa hiljadu točkića, sklopova i šrafova, koja brekće i dimi?

I one čuvene konstatacije – pitanja Pajinog:

– Čemu ovo služi, a uz to i ne radi?

I kada su superbrzi automobili u pitanju, nameću nam se slična pitanja: Kome je još potreban automobil koji ide toliko brzo? I zašto bi neko uopšte kupio automobil koji juri više od 400 kilometara na čas?

Pa, ipak, brzinska trka uveliko traje između automobilskih kompanija, a ima i onih koji su spremni da duboko zavuku ruku u džep da bi pazarili “munju na točkovima”.

Titulu najbržeg serijskog vozila na svetu drži “bugati vejron”, automobil koji je dizajnirala i razvila “Folksvagen grupa”, a proizvode ga “Bugati automobili SAS” u Šatijon Sen Žanu u francuskoj pokraini Alzas. Automobil, inače, nosi ime francuskog automobiliste Pjera Vejrona, koji je 1939. pobedio na trci “24 časa Le Mana” vozeći originalni “bugati”.

Prva verzija “bugati vejrona” jurila je “samo” 408,47 km na čas, pa kada je titulu najbržeg preuzeo “Šelbijev” superautomobil “SSC ultimat aero TT” sa 412,28 km na čas, u “Bugatiju” su odgovorili na ovaj izazov modelom “vejron EV 16.4” i vratili krunu sa 431,072 km na čas!

Pri tome, iako je ovaj rezultat i zvanično ušao u Ginisovu knjigu rekorda, 4. jula 2010. probni vozač “Bugatija” Pjer-Anri Rafanel je na ovalnoj stazi “Folksvagena” u Ehra-Lesijenu (pred komisijom “Ginisa” i Nemačke tehničke inspekcije – TUV) vozio još jedan brži krug – 434,20 km na čas, koji, ipak, nije bio zvanično registrovan.

Bugati vejron” ima V16 motor sa 1001 KS, do stotke stiže za dve i po sekunde i “osnovna verzija” košta 1.700.000 dolara.(Prema nekim podacima, izrada “vejrona” košta oko pet miliona evra, i “Folksvagen”, navodno, svesno – radi prestiža, gubi u startu.)

SSC ultimat aero TT” je automobil koi pravi čuvena američka kompanija “Šelbi superkars”. U martu 2007. preoteo je vladarsko žezlo od “vejrona”, sa brzinom od 412,28 km na čas. Do sto na sat stiže za 2,7 sekundi, i iz “tvin-turbo” motora V8 izvlači 1-183 KS. Cena osnovnog modela je 654.400 dolara. Ameri poručuju da će ponovo biti prvi, i pripremaju još brži model – SSC, ali sa elektromotorom.

Selin S7 tvin-turbo” jurca tek 399,03 km na čas, a do stotke stiže za 3,2 sekunde. Ima “tvin-turbo” V8 motor od aluminijuma sa 750 KS. Cena je “prava sitnica” – 555.000 dolara.

Keningseg CCH”, švedski superautomobil, 2005. je bio “broj 1” – sa 394,20 km na čas. Do sto kilometara na sat stiže za 3,2 sekunde zahvaljujući V8 motoru (postavljenom pod uglom od 90 stepeni) i ima ergelu od 806 “konja”. Košta 545.568 dolara, naravno, osnovni model.

Meklaren F1” je dugo godina bio “numero uno”. Brzina od 386,16 km/čas dostignuta je uz pomoć motora BMW S70/2 (ugao od 60 stepeni), V12 sa 627 KS. Cena baznog modela je 970.000 dolara i – raste.

Ferari enco” fabrika iz Maranela je nazvala po osnivaču Encu Ferariju. Zvanično je to najbrži “ferari”, iako su neki drugi modeli postizali i veću brzinu (naravno, malo dorađeni). Ko nije zadovoljan sa 349,15 km na čas i sprintom do stotke za 3,4 sekunde, “uštedeće” 670.000 dolara. Pod haubom je aluminijumski motor F140- V12 sa 660 KS.

Napravljeno je svega 399 komada, a svaki put kada se neki slupa ostalima cena vrtoglavo raste!

Jaguar HJ 220” razvio je 349 kilometara na čas podsetivši na najslavnije dane nekada prestižne engleske firme, sada u vlasništvo indijske kompanije TATA. U saradnji sa “Tom volkingšo sport odeljenjem”, ovaj “jaguar “ je između 1992. i 1994. bio najbrži na planeti, dok ga nije smenio “meklaren F1”.

Do sto na sat stiže za 3,8 sekundi uz pomoć “tvin-turbo” V6 motora sa 542 KS. Cena je 650.000 dolara.

Pagani zonda F” je automobil koji pravi italijanski “Pagani” od 1999, a oznaka “F” predstavlja počast legendarnom Huanu Manuelu Fanđu. U jednoj emisiji “Top gira” vozio ga je Stig i u njemu postigao bolje vreme kruga od “bugati vejrona”, ali je revanš usledio na “drag rejsu”.

Motor je “mercedes benc” M180 sa 12 cilindara u V rasporedu sa 650 KS. Do stotke stiže za tri i po sekunde i košta 667.321 dolar.

Lamborgini mursielago LP 640” na ovoj listi brani čast legendarne italijanske fabrike. Motor je, naravno, V12, ima 640 KS, do stotke stiže za 3,3 sekunde i “juri” 339,49 kilometara na čas. Cena je 430.000 dolara, ako nemate dodatnih zahteva…

Porše karera GT” napravljen je u maloj seriji od 500 vozila koja su rasprodata za manje od dva meseca, uprkos ceni od 440.000 dolara. Za taj novac dobijate “munju” sposobnu da “blesne” 329,84 km na čas, a do stotke stiže za 3,9 sekundi.Motor je aluminijumski, vodom hlađeni V10, sa 612 KS.

Ima i bržih

Verovali ili ne, ali i od ovih aždaja ima bržih automobila. Pri tome ne mislimo na čudovišno sklepane bolide koji obaraju rekorde brzine na zemlji jureći brže od zvuka, već na “obične” četvorotočkaše, doduše malo ”dorađene”.

Tako je najbrži ”ferari” onaj koji ima oznaku ”288 GTO”, u čiju utrobu su uspeli da ubace između 2.000 i 2.500 KS. Motor je V8 zapremine, 8,8 litara, i može da razvije 442,57 km na čas.

Naravno, ovaj automobil, kao i nekolicina drugih koje ćemo pomenuti, ne proizvodi se serijski, i moguće ga je kupiti samo ukolko baš insistitrate i ako ste ”ubedljivi” (sa mnogo nula).

Najspektakularniji ”porše” nosi oznaku ”GT9-R”, košta neverovatnih 823.529 evra i postiže brzinu od 414 km na čas.

Za narednu godinu, teksaška firma ”Henesi” (automobile razvija u Engleskoj, pokraj Silverstona) najavila je model ”venom GT”, koji će, uz pomoć 1.216 KS, razvijati brzinu veću od 440 kilometara na čas.

TOP 10

1. “Bugati vejron” 431,07 km/č

2. “SSC Ultimajt aero TT” 412,28 km/č

3. “Selin S7 tvin-turbo” 399,03 km/č

4. “Keningseg CCH” 394,20 km/č

5. “Meklaren F1” 386,16 km/č

6. “Ferari enco” 349,15 km/č

7. “Jaguar HJ 220” 349,00 km/č

8. “Pagani zonda” 345,93 km/č

9. “Lamborgini mursielago” 339,49 km/č

10. “Porše karera GT” 329,84 km/č

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)