Datum:

22.09.2014. 10:30

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 22619 pregleda

“Ako uporedite automobile koji su se nekada proizvodili u zemljama Istočnog bloka, uvek se smatralo da su Zastavina vozila najbolja”, objašnjava Fil Dast svoju naklonost prema Yugu, ali i drugim automobilima koji su se nekada proizvodili u Kragujevcu.

Ovaj nastavnik iz Ipstonsa u Engleskoj, koji je veliki zaljubljenik u Zastavina vozila, kaže da su Yugo i drugi Zastavini automobili, poput “stojadina”, pred izumiranjem u Velikoj Britaniji, i pokušava da ih sačuva od zaborava.

“Kada sam 2010. osnovao klub koji okuplja vlasnike Yuga i Zastave 101, utvrdili smo da se na britanskim putevima nalazi svega 25 ovih automobila”, kaže Fil Dast u intervijuu za The Wall Street Journal.

On objašnjava da su Zastavina vozila postala poznata u Britaniji tokom osamdesetih, kada je kragujevačka fabrika izvozila svoje automobile u zemlje zapadne Evrope.

“Bili su to najjeftiniji modeli na britanskom tržištu, ali se upravo zbog njihove male vrednosti vlasnici nisu mnogo trudili oko održavanja, pa su automobili brzo propadali”.

“Yugo je izašao na loš glas pogotovo nakon nesreće koja se dogodila 1989. u SAD, kada je zbog jakog vetra jedna žena sletela automobilom u jezero sa mosta u Mičigenu”, kaže Dast, “ali mu je sudbina konačno zapečaćena početkom devedesetih, sa raspadom bivše Jugoslavije”.

“Automobili su ubrzo počeli da nestaju sa američkih i britanskih ulica, a prodavci su bili prinuđeni da preostale neprodate primerke rastavljaju, kako bi obezbedili delove za servisiranje i redovno održavanje, jer je obustavljena isporuka rezervnih delova”, objašnjava Dast.

948722676541abffc6640b534557655_640x35985

On dodaje da je njegova fascinacija Yugom i Zastavom počela slučajno kada je hteo da kupi sinu automobil preko eBay-a. Tada je nabavio prvi Yugo, a sad ih ima već četiri.

Među njima je i model koji je u Britaniji poznat kao Yugo 311, a mi ga znamo kao Zastavu 101. To je ujedno i najnoviji primerak u njegovoj kolekciji.

Žuti “stojadin” nalazio se 27 godina zaboravljen u jednoj garaži, kada ga je Dast otkrio.

“Otkupio sam ga za 150 funti od jedne žene, zatim sam ga oprao i odvezao na servis gde su mu zamenili kočnice, i automobil je sada spreman za svoju prvu vožnju posle 27 godina”, ponosno pokazuje svog “keca” Fil Dast.

Moto Dastovog kluba ljubitelja Zastavinih vozila glasi: neko mora da povede računa o ovim automobilima, ili će u suprotnom oni zauvek nestati. Želimo mu puno sreće u nastojanju da sačuva ove automobile koji već predstavljaju pravu retkost na Ostrvu.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)