Datum:

25.08.2015. 22:27

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2795 pregleda

Dve kompanije su se dogovorile o saradnji na području razvoja mapa za visoko-automatizovanu vožnju. Prema ovom dogovoru TomTom dizajnira potrebne mape dok Bosch definiše specifikacije koje ove karte moraju da zadovolje.

Kompanija Bosch, koja već godinama razvija sisteme za robotizovana vozila, i Holandski proizvođač navigacionih uređaja, TomTom, rade na sistemu takozvanih “višeslojnih mapa”.

Nove mape već se testiraju u vozilima sa auto-pilotom koja Bosch ispituje na javnim putevima u Nemačkoj i u Sjedinjenim Državama.

“Automatizovana vožnja na autoputevima od 2020. biće moguća samo s kartama visoke preciznosti”, objašnjava Dirk Hoheisel iz kompanije Bosch.

Sa svoje strane, TomTom obećava da će do kraja 2015. imati spremne nove mape visoke preciznosti za automatizovanu vožnju za sve autoputeve u Nemačkoj.

“Pokrivenost puteva proširiće se kasnije na ostatak Evrope i Severnu Ameriku”, kaže Jan Maarten de Vries, iz odeljenja za motorna vozila u kompaniji TomTom.

“Višeslojne” mape – veća preciznost

172399862955d9ad3d84d07349344293_v4_big

Mape za visokoautomatizovanu vožnju i one koje se trenutno koriste u sistemima za navigaciju uglavnom se razlikuju u dva aspekta.

Prvo, preciznost je značajno veća – do u decimetar.

Drugo, mape za visokoautomatizovanu vožnju sastoji se od više slojeva. Tradicionalni osnovni sloj za navigaciju koristi se za izračunavanje rute od tačke A do tačke B, uključujući niz puteva po kojima treba voziti.

“Sloj za lokalizaciju” koristi novi koncept pozicioniranja koji omogućava izuzetno precizne podatke u mapama, a automatizovano vozilo ih upotrebljava za precizno određivanje svog položaja u saobraćajnoj traci.

Da bi to postiglo, vozilo upoređuje prepoznatu okolinu s odgovarajućim informacijama u sloju za lokalizaciju. Na taj način vozilo može precizno da odredi svoj položaj u odnosu na put i okruženje.

“Sloj za planiranje”, koji sledi nakon lokalizacijskog sloja, sadrži podatke kao što su horizontalna signalizacija, saobraćajni znakovi, informacije o ograničenju brzine, 3D informacije o geometriji puta, uključujući krivine i nagibe.

Uz pomoć tih veoma detaljnih informacija o saobraćajnoj traci kojom se kreće, automatizovano vozilo može da odluči kada i kako da promeni traku.

U visokoautomatizovanoj vožnji sigurnost i udobnost uveliko zavise od ažuriranog materijala mape. Na primer, najnovije informacije o ograničenju brzine moraju odmah da budu dostupne. Samo tada vozila mogu da odaberu najbolju strategiju vožnje.

Zato će automobili iz voznog parka za mapiranje kompanije TomTom redovno biti na putevima i precizno mapirati nove puteve i rute, kao i promene na već unetim putevima.

Kako bi zabeležili nedavne promene na putevima, kao što su izmenjene vozne trake ili novi saobraćajni znakovi, TomTom i Bosch planiraju da koriste povratne informacije iz automobila na terenu opremljenih potrebnim senzorima.

Informacije o promenjenim uslovima na putu zabeležene na ovaj način prebacivaće se na server, potvrditi i uneti u digitalnu bazu podataka mape. Ažurirana mapa se tada šalje nazad, visokoautomatizovanom vozilu u pokretu.

Izvor: B92

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)