Datum:

18.10.2011. 13:23

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

1 komentara 7784 pregleda

BMW Serije 3 dugo vremena privlači pažnju svetske javnosti – kako ljubitelja sportskih sedana, tako i konkurencije koja konstantno pokušava da mu stane na crtu. Sada je najprodavanije vozilo u klasi dobilo redizajn, pa je pred vama potpuno osvežen BMW Serije 3 (2012), još veći zadatak za konkurenciju od svih prethodnih.

BMW je očigledno želeo da izgled Serije 3 što je moguće više približi izgledu svojih drugih novih automobila, prvenstveno Serije 5, 6 i 7. Shodno tome, najuočljivija je promena koja je zadesila prednji deo, koji je dobio na veličini. U skladu sa evropskim sigurnosnim standardima koji zahtevaju podignutije haube zarad bezbednosti pešaka, Serija 3 dobila je i viši i širi prednji deo. Na njemu se nalazi veća rešetka duplog bubrežastog oblika, koja više nije odvojena od takođe povećanih farova. Sada ona više podseća na onu koju ima Serija 5, ali se nazire i izgled i8, koji je očigledno poslužio kao inspiracija. Nova Serija 3 izgleda slično sa strane, dok se od pozadi primećuje da je i prtljažnik dobio na volumenu.

Forma novog automobila sada je prostranija, zahvaljujući platformi koja je veća po svim dimenzijama. Prednja osovina šira je za 3.7 cm, zadnja za 4.7 cm, dok je dužina platforme povećana za celih 9.3 cm. Uprkos uvećanju veličine, nova Serija 3 je za čitavih 40 kg lakša od prethodne. Dodatni centimetri spolja uticali su na povećanje prostora unutra, mada ne drastično. Prostor za noge povećan je za 1.8 cm, u predelu kolena za 1.5 cm, dok je u visini glave komotnije za 0.8 cm. Porasla je i veličina prtljažnika, te u nju sada staju tri torbe za golf odjednom.

Nova Serija 3 obeležena je i pojavljivanjem BMW-ovog novog turbopunjenog 2.0-litarskog četvorocilindarskog motora koji je debitovao u Z4. On zamenjuje 3.0-litarski L6 u 328i modelu, a proizvodi 240 KS i 353 Nm obrtnog momenta, što je značajan porast u odnosu na prethodni. BMW tvrdi da će novi 328i imati manju potrošnju goriva uprkos povećanju snage, iako brojke o potrošnji još uvek nisu poznate. Ipak, kompanija tvrdi da će novi 328i do stotke ubrzavati za 5.7 sekundi i da će maksimalna brzina biti ograničena na 210 km/h.

Snažniji 335i model zadržaće svoj N55 single-turbo 3.0-litarski L6 motor sa 300 KS i 407 Nm obrtnog momenta, ali zahvaljujući novim merama uštede goriva kao što su Auto Start-Stop, sistemu za regenerisanje energije kočenja uz ECO PRO mod i osmostepeni automatski menjač (šestostepeni ručni je standard), BMW kaže da će 335i sada trošiti 7.2 litre na 100 km, iako, kao što je već rečeno, konkretne i precizne brojke još nisu zvanično objavljene.

Nova Serija 3 biće dostupna sa tri nivoa opremljenosti kako bi zadovoljila što veći broj različitih ukusa. Stoga su tu Sportska Linija, Moderna Linija i M Sportski Paket. Sportsku Liniju odlikuje tamna unutrašnjost, sa crnim trimom i crvenim šavovima. Luksuzni trim, suprotno od Sportskog, ima sjajne hromirane detalje, specijalni set 18-inčnih aluminijumskih felni. Modernu Liniju odlikuje suptilniji aluminijumski trim sa 18-inčnim aluminijumskim točkovima. M Sportski Paket podrazumeva aerodinamični paket i 18- ili 19-inčne točkove prepoznatljivog M Dizajna. On nudi i M Sport vešanje i ostale pogodnosti M brenda.

Najzad, redizajnirana Serija 3 (2012) ima i tehnološka poboljšanja koja uključuju novi Heads-Up displej u boji i visokoj rezoluciji; sistem za detekciju mrtvog ugla, sistem upozorenja potpomognut spoljnjim kamerama, kao i upozorenje za sudar, novi zvučni sistem i tako dalje.

Serija 3 će u liniji uskoro imati i hibridnu verziju, koja se očekuje u drugoj polovini naredne godine. Zvaće se ActiveHybrid 3, a pokretaće je kombinacija benzinca i električnog motora, koji će skupa proizvoditi 335 KS i 447 Nm obrtnog momenta.

Cena nove Serije 3 biće objavljena naknadno, a na tržištu se očekuje krajem ove ili početkom naredne godine, odnosno na jesen 2012. kada je reč o hibridnoj verziji.

1 komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)