Datum:

31.03.2011. 1:06

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5253 pregleda

U BMW-u su prezadovoljni prvim ciklusom Serije 1, koja je širom sveta prodata u preko milion primeraka.

BMW je u samo nekoliko meseci razmaka predstavio dva dijametralno suprotna modela Serije 1. Svetlo dana početkom godine u Detroitu je ugledao nasnažniji ”kec” za oznakom BMW 1M kupe sa 340 konja, dok je na Salonu u Ženevi bio izložen električni BMW ActivE koji je baziran na Seriji 1 kupe.

Auto Bild je u Ženevi razgovarao sa Tomasom Ebnerom, produkt menadžerom Serije 1.

Koliko ste zadovoljni razvojem Serije 1?

– Do sada, veoma. Da bih vam ilustrovao naše zadovoljstvo, dovoljno je da vam kažem da smo od početka prodaje 2004. pa sve do polovine prošle godine pronašli više od milion kupaca BMW-a Serije 1 širom planete. U pitanju je ogroman uspeh jer smo tek u prvom životnom ciklusu ovog automobila. Međutim, to ne znači da ne želimo i više u bliskoj budućnosti.

Koji aspekt bi trebalo da popravite u modelu druge generacije?

– Srećom, imamo veoma pozitivnu reakciju kupaca, čija nam mišljenja pomažu da razvijemo bolji automobil. Primetili smo i da preuzimamo veliki broj vozača koji su u prošlosti bili verni drugim brendovima, odnosno našim rivalima. Mislim da moramo da poradimo na polju uštede goriva koje je iz godine u godinu sve važnije kupcima. Takođe, u zemljama zapadne Evrope se dosta brine o emisiji štetnih gasova i zato se borimo za svaki gram CO2. Jer, gram više ne samo da šteti okolini, nego i skuplje košta vozače.

Koji su glavni konkurenti?

– Na prvom mestu to je svakako Audi sa modelom A3, koji je na tržištu duže od Serije 1. Ciljamo praktično na istu grupu kupaca, samo za razliku od Audija mi nudimo i kupe verziju. Složili smo se da je Audi A3 snažan i ozbiljan rival u premijum C segmentu. Audi je u Ženevi pokazao i A3 sedan koncept. Ako ga u ovakvom obliku ”izvedu” na ulicu, onda će se dosta zakuvati. Ipak, svi znamo da je dugačak put od koncepta do serijskog automobila. Konceptima pokazujemo šta stvarno možemo da napravimo, međutim zavisimo i od drugih faktora, pre svega finansijskog. Imidž je jedno, a cena nešto potpuno drugo. Čak i ako se uklopimo u troškove, niko nam ne garantuje recimo da je moguća serijska proizvodnja koncepta.

Kakva je situacija sa ostalim rivalima?

– Pretpostavljamo da će se uskoro u trku uključiti i drugi brendovi, pre svih Mercedes koji se međutim još nije oglasio po tom pitanju, ali to ne znači i da neće. Svi na tržištu očekuju dolazak Mercedesovog kompakta. Istina je da imaju A klasu koja je na papiru u istom segmentu, ali se kao koncept ne može porediti sa Serijom 1. Zato smo sigurni da će oni uskoro predstaviti konkurentan hatchback kao i kabriolet.

Šta očekujete od nedavno predstavljenog podbrenda ”i”?

– Brend ”i” je potpuno novo polje za BMW. Trenutno ne utiče na Seriju 1, ali smo mi napravili prvi korak, a to je električni model ActivE koji sa jednim punjenjem baterija može da pređe oko 160 kilometara. Baziran je na Seriji 1 kupe, a ukupna snaga elektromotora je 170 konjskih snaga. Proizvešćemo samo 1000 automobila ActivE od čijih će rezultata i zavisiti budućnost modela. Videćemo kako će se ponašati na putu i da li će zadovoljiti zahteve potencijalnih kupaca. Sve je ovo potpuno novo za nas i trudićemo se da izvučemo maksimum iz podatakakoje budemo dobili u narednom periodu. Podatke ćemo naravno uložiti u razvoj projekta ”i” koji je još pod velom tajne i ne smemo više da otkrivamo od onoga što je već rečeno. Isto važi i za priču o hibridnom modelu Serije 1. Da, moguće je da će postojati hibrid, ali ništa zvanično nije odlučeno kao ni o lansiranju druge generacije Serije 1…

Izvor: Auto Bild

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)