IMG_7573

Datum:

02.06.2012. 15:35

Autor:

Ivan Minić

Oznake:

, , , , , ,

Statistika:

0 komentara 3140612 pregleda

Juče je po prvi put u istoriji publika u Srbiji imala prilike da vidi i oseti istinsko BMW M iskustvo na poligonima akademije NAVAK. Uzeću sebi za pravo da budem ličan i iskren. Šta god da kažem neće ni u kom smislu dovoljno opisati intenzitet osećanja koja su ovi automobili i ove vožnje izazvale. Prosto, sesti za volan i pritisnuti papučicu gasa u kom trenutku krene da peva 560ak bavarskih konjića, ući u krivinu sa 200+ km/h, okrenuti volan, a zatim pustiti da čudo samo uradi sve što je potrebno da na veličanstven način, uz grmljavinu i škripu proklizavanja, od koje krv vri, izađete i ovaj put kao pobednik. Iznova i iznova se oduševljavati novim detaljima, šavom plavim i crvenim koncem po volanu, savreno graviranim detaljima, dugmićima, savršeno preglednoj instrument tabli na kojoj ćete naći apsolutno sve informacije. Osećate se kao dete u fabrici slatkiša. Najboljih slatkiša na svetu.

BMW M1 (1978)

Motorsport divizija u BMW-u postoji punih četrdeset godina, a prvi serijski automobil sa oznakom M bio je – logično M1, proizvod saradnje BMW-a i Lambourghinija. Pojavio se 1978. godine i izrađen je u svega 456 komada, što ga čini jednim od najređih BMW modela uopšte. Upravo ovi ljudi zaslužni su za agregat koji pokreće najbolji automobil ikada napravljen – McLaren F1, a poslednjih tridesetak godina izbacili su dosta modela sa M oznakama koji su uvek označavali vrh ponude sportskih automobila bavarskog giganta.

Juče su sa nama bili dva M5, dva X6 M i jedan X5 M. Prvi deo testa je bila vežba upravljanja, zatim smo imali prilike da provozamo u koloni nekoliko krugova po stazi smenjujući se u vođstvu, doduše ne pri punoj brzini. Savršen dan i ispunjenje dečkog sna upotpunio je krug po stazi na maksimumu na suvozačkom mestu Andreju Kulundžiću. U gotovo svakoj krvini, u kojoj je auto potpuno stabilan, osećate kako vaše telo šalje sve moguće signale za uzbunu, verujući da je nemoguće odupreti se onakvim silama, koje vuku svaka na svoju stranu.

Detalj kontrolne table M5

Jedno je sigurno – od juče razumem zašto je Clarkson milion puta do sada rekao za M5 da je ultimate driving machine. Onog trenutka kada sednete, prilagodite sebi volan i sedište, pritisnete on-off dugme i osetite kako vas sedišta prigrle. I brojke tu apsolutno ništa ne znače. Da, ovo je 4.4 twin-turbo benzinac koji tazvija 560+ konjskih snaga, ali ono što je fascinantno je kako te konjske snage teraju automobil težak skoro dve tone da se kreće savršenom putanji po vrlo lepoj ali zahtevnoj stazi. Upravljač je neshvatljivo precizan, a automatski menjač savršeno radi svoj posao.

Kolona svih vozila

Vizuelno, M5 izgleda kao savršeno razvijeni i izdefinisani sportista spreman za najviše domete. Usisnici na prednoj masci i detalji koji dodaju agresivnost i onako agresivnoj seriji 5, prisutni su na celom automobilu, a ostali predstavnici koje smo imali prilike da vidimo (X5 M, X6 M) verno prate ovaj trend. Nismo imali prilike da ih vozimo na stazi, ali kolege kažu da je prosto neverovatno koliko snage imaju i koliko su stabilni na pisti, imajući u vidu visinu i činjenicu da su ovo prvi M modeli iz SUV segmenta, i prvi sa integralnim pogonom.

Jedino što je po malo kvarilo ovaj besprekorno organizovani događaj, bilo je tmurno vreme, zbog koga nismo imali prilike da vidimo ove paklene mašine u punom sjaju. Predstavljamo vam i kratak video sa vožnje (obratite pažnjnu na kraj), a ispod toga možete pronaći galeriju sa više od 100 fotografija.

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)