1716285_4b31dfb3b2752714af5d3a56890a9bf9_xl

Datum:

17.10.2010. 20:47

Autor:

Igor Marjanović

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara 17112 pregleda

Baš tebe briga, voziš BMW 320d kupe, a posle toga ćeš dovesti još jedan u sedan varijanti! Ovako su svoju ljubomoru izrazile moje kolege koje se baš i nisu trudile da prikriju zavist. Iako veoma malo troši, ovaj 320d bio je mnogo zanimljiv tokom testa.

Već smo se izvozali ovim BMW-om i još uvek nam nije dosta. Očigledno je da se novinari nikada ne zasite pisanjem o automobilima kao što je ovaj ili oni slični Mazda “trojci”. U isto vreme mogu da testiraju, pišu i mnogo dobro se provedu redeći sve to. U koliko nemate nešto od ova tri, džaba vam posao. Surova istina donosi samo jednu činjenicu o ovakvim automobilima: odlični su!

BMW 320 d coupe

Cena: 41 500 EUR
Zapremina motora: 1995 cm3
Snaga motora: 130 kW/184 ks
Standard: Euro 5

Masa automobila: 1420 kg
Dužina: 4580 mm
Visina: 1395 mm
Širina: 1782 mm

Obrtni momenat: 380 Nm/1750
Menjač: Manuelni – 6 brzina
Maksimalna brzina: 237 km/h
Ubrzanje 0 do 100: 7.5 s
Gume i felne: 255/40R17

Potrošnja
U gradu: 5.9/100 km
Na otvorenom: 4.0/100 km
Kombinovano: 4.7/100 km

Oprema
ABS, ASR, EBD, vazdušni jastuci (6), svetla za maglu, stabilizator, centralna brava (daljinski), električni podizači stakala, servo, klima, auto radio, auto računar, alu-felne.

Naravno, ovaj dvolitarski dizel kupe je odličan, uprkos pričama koje tvrde suprotno. Efficient Dynamic paket koji dolazi pri kupovini sa popriličnom količinom tehnike, govori o niskoj potrošnji ili barem o “čistoti” automobila. Kupce BMW-a, kao i fabriku, uglavnom interesuje tehnička tačka gledišta i da budu u toku sa napretkom na tom polju. Kada su performanse bile u modi, tada su tehniku koristili kako bi iz auta izvukli maksimum, danas kada su udobnost i vožnja u trendu, tehniku koriste kako bi i iz ovoga izvukli samo ono najbolje. Tokom vožnje auto ide veoma glatko, iako je test sa preprekama bio veoma dosadan zbog kompletne zaštitne elektronike unutar vozila.

Prednja strana

Osećam da će mi ovo veoma brzo dosaditi i mislim da ovaj auto definitivno ne spada u kategoriju standardnih dizel automobila. Sa ovako niskom potrošnjom goriva ne samo da čuva okolinu i planetu već je i vožnja u njemu neverovatno opuštajuća iako nije jednostavno opušteno se voziti u ovako nisko pravljenim automobilima. Smirenost mu daje pomenuta niska potrošnja koja sama po sebi predstavlja uvođenje budućih standarda u današnja vozila. “Čista” vožnja je definitivno jedan od najvažnijih faktora omogućavanja zdrave budućnosti. Skinite nogu sa gasa u koliko vidite da neko koči 50m ispred vas ili samo polako usporite jer znate da sa ovim “zelenim” mnogo manje zagađujete okolinu.

Preglednost puta kroz prednje staklo je poprilično loša za jedan kupe. Vozač može da dođe u situaciju da mora instinktivno da reaguje u koliko želi da zaobiđe neko vozilo koje je više od 320-ice, a svet je još uvek pun automobila koji su viši od ovog. Jednim SUV-om ili nekom limnuzinom možemo, barem koliko ja znam, opušteno da putujemo… sa ovim nikako.

Zadnja strana

Kod verzije sa dvoje vrata ima još manje promena nego kod sedana. Izgleda da je cilj BMW-a bio da još jednom zapanji novinare time kako je serija 3 uspešna, posebno kupe verzija. U koliko se baš potrudim da mu pronađem neke mane, jedina stvar koju mogu da primetim je da mu je klima malo čudna, ili sam ja samo mnogo zimogrožljiv. Dok je spoljna temperatura pokazivala 30 stepeni, unutrašnju sam postavio na 27 i za par minuta sam počeo da se smrzavam. Signal za zakopčavanje pojasa malo glupo radi jer je pištao čak i kada smo išli u rikverc, mada mislim da je ovo generalno boljka svakog BMW-a. Čak je i mali elektromotor počeo da mi pruža pojas čim sam startovao auto.

Sa strane

U jednom bolje opremljenom BMW-u čovek obično ne gleda unutrašnju opremu. To se podrazumeva da je cakum-pakum. Mehanika je kod ovog auta voema interesantna. Na primer kočnice su neverovatno efikasne u svakodnevnoj vožnji. Čak se i pri kočenju u velikoj brzini oseća kako gume dobro prijanjaju za asfalt i kako auto ostaje pod kontrolom. Izleteo mi je biciklista na raskrsnici i dok sam zalegao na kočnice već sam i stao. Samo mi se izvinuo i pobeže, srećom bez povrede.

Šasija mu je takođe savršena. Neverovatno je kako sa točkovima od 18 cola, auto ostaje ovako miran. Nije mi palo na pamet da ovim gumama prelazim svakodnevnu putanju prepunu rupa. Da ovako leži u krivini to sam i očekivao. Tu se vidi prava udobnost.

Ovo je jedan dobar dizelaš, zapravo izuzetno dobar. Nekoliko konja kojima je ojačan novi motor nisu tajna ovog modela već je akcenat na lakoći vožnje koja je mnogo veća nego kod prethodnih. Ovo je, jednostavno, stvar ukusa. Ja ću, naravno, prihvatiti i ako neko kaže da je ova autobus verzija sranje jer mu se sviđa kupe iz razloga što ide kao zmaj, a troši samo 6 do 7 litara. Ovaj dizelaš bi bio mnogo prijatniji i tiši auto kada nam ne bi na svakom koraku davao do znanja da u sebi ima četvorocilindrični dizel motor.

Unutrašnjost vozila

I šta je onda ovaj auto sa 184 konja težak oko 50.000 evra? Kupe je luskuzan, ali je BMW i sam po sebi takav, to ne treba dodatno objašnjavati. Bilo bi lepo objasniti cenu koja spada u srednju kategoriju. BMW objašnjenje počinje razlogom zbog kojeg ActiveHybrid “sedmica” košta nešto više od 100.000 evra, kad bi mogao da bude i dosta jeftiniji. Jednostavno, ovolika mu je cena jer će kompanija time imati više novčanog priliva. Luksus se plaća i to nije ni strašno ni čudno. Čudno je kada za promenu kompresora za klimu u Nisanu Micra treba da date 1.500 evra. Posebno može da vas razbesni činjenica da klima u Nisanu Mikra ne predstavlja nikakav luksuz.

Zadnja sedišta

Na kraju stvarno mi nije jasno kako sam došao do cene od oko 50.000 evra. Osnovna cena je 42.000 evra na šta sam dodao oko 9.000 evra za dodatke i kada se pogleda cena komfora ovog test vozila dođemo do sledećeg: grejači za volan (200 evra), zatamnjivanje stakala (1.100 evra), prednja sportska sedišta (670 evra), dve navlake sa dodatkom za opuštanje leđa (330 evra) i tako dalje dok nisam dogurao do cene od oko 60.000 evra. E to ja zovem luksuz, a sad da li 50 ili 60 hiljada, to nije ni bitno.

Autor: Winkler Róbert

Ako vam se ova vest dopala razmislite o tome da ostavite komentar ili je podelite sa prijateljima.
0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)