Datum:

25.12.2011. 11:00

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 5773 pregleda

Srpska Asocijacija uvoznika vozila i delova najavila da neće učestvovati na najvećoj auto izložbi u Srbiji, u martu 2012.

Asocijacija uvoznika vozila i delova, koja uključuje 97 odsto uvoznika automobila i prateće automobilske industrije, donela je odluku da ne izlažu na beogradskom „BG KAR ŠOU 2012” i da već početkom narodne godine započnu pregovore sa rukovodstvom Beogradskog sajma oko organizacije Međunarodnog sajma Automobila 2013. godine. Ukoliko ne bude nekog naknadnog dogovora održavanje  „BG KAR ŠOU-a 2012.”, je pod velikim znakom pitanja. Odluku su podržali i uvoznici rezervnih delova, opreme i prateće industrije.

Osnovni razlog za ovakvu odluku je veliki pad prodaje automobila od 2008. godine (prodato 57 hiljada novih vozila) dok je 2011. godine prodato je 29.000 i to zajedno s modelom „fijat punto” koji je uz subvencije bio najprodavaniji automobil. U 2010. godini  prodato je 12.000 „punta” a 2011. godine svega 4.193 što predstavlja pad od skoro 70 odsto.

– Jedemo svoju supstancu iako su cene novih automobila najniže u istoriji – kaže Miloš Petrović, predsednik asocijacije. – Zarada po novom automobilu „B” klase sa osnovnim paketom opreme je manja od 200 evra. Kada jedan Pariz ili Ženeva imaju svake druge godine međunarodni sajam automobila, zašto bi Beograd organizovao takvu priredbu svake. I to u vreme krize. Zakonodavac svakim potezom otežava rad auto branši odakle se slije u kasu države, po raznim osnovama godišnje 500 miliona evra. Nakon smanjenja carina i pojeftinjenja novih automobila, zakon je predvideo za nas novi namet od 12.000 dinara po toni vozila. Čemu onda sajam kada smo primorani da na ovaj način upućujemo apel čitave braše za jednak tretman svih pred zakonodavcem”, rekao je za „Politiku” Miloš Petrović.

Milan Vuksanović, izvršni direktor „Verano motorsa”, smatra da se odustajanje neće odraziti na prodaju u idućoj godini. Svi čekaju sajam zbog popusta, a sad prodajne akcije i popusti traju čitave godine. Uvoznici će samo zapravo „udahnuti vazduh” za Međunarodni sajam automobila 2013. Asocijacija je predložila i izmene odredbe o uvozu polovnih automobila kojim će „euro 4” standardi postati uslov za uvoz vozila. Dragan Radulović, iz „Radulović automobila”, dodao je da će iduću godinu pokušati da prežive zahvaljujući servisu, jer prodaja novih automobila odavno više nije atraktivan i profitabilan posao.

Autor: I. Dekanj, Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)