Datum:

22.12.2011. 19:21

Autor:

Ina

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara 9041 pregleda
Oko 600 vozača koji su od početka primene novog zakona o bezbednosti ostali bez vozačke dozvole, ukoliko žele ponovo da sednu za volan, nakon isteka kazne moraće da prisustvuju specijalizovanom seminaru o bezbednosti u saobraćaju. Oni će na najmanje 40 časova, što će ih koštati bar 400 evra, slušati o rizicima nesavesne vožnje.

Kako za „Alo!“ objašnjava Stojadin Jovanović, direktor Agencije za bezbednost saobraćaja, da bi osoba koja je izgubila vozačku dozvolu bila rehabilitovana, potrebno je najpre da plati sve novčane kazne, eventualno odsluži kaznu zatvora, potom izdrži sve zabrane upravljanja vozilom, sačeka najmanje 90 dana, a onda prisustvuje seminaru o bezbednosti u njihovoj organizaciji.

– Seminar traje najmanje 40 nastavnih časova. Devet nastavnih časova na seminaru posvećeno je onoj oblasti u saobraćaju zbog koje je vozač ostao bez dozvole. Ukoliko se radi o osobi koja je vozila pod dejstvom droge, ona u individualizovanoj grupi u kojoj su slični prekršioci sa stručnjakom razgovara o razlozima konzumiranja droga i opasnostima. Petnaest časova posvećeno je opštim pravilima u saobraćaju i saobraćajnim znacima, dok se na poslednjih 16 časova priča o značaju poštovanja propisa uopšte. Na primer, zašto dolazi do saobraćajnih nesreća. Cilj je da se vozaču promeni stav. Po završetku seminara, kandidat polaže specijalizovani ispit, koji se razlikuje od testa za vožnju – navodi za „Alo!“ Jovanović i dodaje da je među 600 vozača kojima je privremeno oduzeta dozvola najviše onih sa prekršajima poput nasilničke vožnje, vožnje enormnom brzinom, preticanja i prolaska kroz crveno svetlo… Ova mera ima za cilj da podigne svest učesnika u saobraćaju, ali je glavni problem to što, prema rečima Damira Okanovića, direktora Komiteta za bezbednost saobraćaja, zakon omogućava da vozačima časove drže nestručna lica, kao što su, primera radi, farmaceuti, poljoprivrednici ili profesori violine.

– Kriterijumi za predavača su završen fakultet, dozvola B kategorije i najmanje pet godina iskustva u oblasti bezbednosti saobraćaja. Međutim, kako nije precizirano, to može biti čak i bivša sekretarica u auto-školi ili administrator koji je u saobraćajnoj policiji evidentirao nesreće. Plašim se da bi u sistem, takav kakav jeste, mogla da uđe osoba koja se nije izdvojila po svojoj stručnosti, već po partijskoj pripadnosti. Problem se naročito vidi kod motociklista. Predavač koji ima samo dozvolu B kategorije predavaće i motociklistima sa A dozvolom – napominje Okanović.

Direktor Agencije za bezbednost, međutim, tvrdi da su svi predavači dobili sertifikate i da je podeljeno 40 takvih licenci: „Za predavače smo organizovali dva, tri seminara od po dva dana, nakon čega su polagali ispit. Sigurni smo da mogu da budu kvalitetni predavači. Ne bi bilo u redu da se samo saobraćajni inženjeri bave ovim poslom“, kaže on.

Najstrože kazne

Bez vozačke dozvole ostaje se sa 18 kaznenih poena.

Autor: Ružica Kantar, Izvor: Alo

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)