Datum:

17.04.2016. 23:08

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Autonomnim automobilima moraju da pređu još stotine milijardi kilometara u realnim uslovima kako bi se adekvatno procenila njihova sigurnost u odnosu na vozila za čijim upravljačem i dalje sede ljudi. Podatak su objavile neprofitne organizacije koje smatraju da će proizvođači automobila morati da pronađu alternativni način da ubrzaju razvoj koji će, ako se nastavi ovim tempom, trajati narednih 100 godina!

Proizvođači se, naravno, ne slažu sa podacima i poručuju da će autonomni automobili drastično smanjiti broj saobraćajnih nesreća izazvanih umorom i upotrebom droga i alkohola. S druge strane, naučnici smatraju da autonomni automobili moraju da prođu kroz sve moguće i nemoguće situacije, pre nego dobiju zeleno svetlo za uključivanje u saobraćaj.

Na primer, loše obeleženi kolovozi, uključujući parkinge i prilazne puteve mogu da „zbune“ kompjuter koji upravlja automobilom i koji se „oslanja“ na vizuelno jasne oznake. Takođe, autonomno vozilo ne može da „prati“ komande policajaca ili da se skloni sa puta ambulantnom vozilu.

Jedna od većih mana je i uticaj lošeg vremena (sneg, kiša, led, blato…) na osetljivost senzora i kamera koje može da „oslepi“ autonomni automobil.

Međutim, Ford je objavio video klip na kojem njihov autonomni automobil uspeva da se probije kroz mećavi, preko snegom prekirvenog puta. „Ford fjužn hibrid“ je, naime, opremljen 3D mapama visoke rezolucije. Kada test vozilo ne može da „vidi“ put, oslanja se na obeležja iz mape (oznake na putu, znakovi, znamenitosti, topografija područja…). Potpuno autonomna vozila ne mogu da koriste GPS, jer je njegova preciznost može da varira i do nekoliko metara.

Izvor: Moj auto

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)