Datum:

28.01.2011. 22:15

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 11202 pregleda

Zajednica auto-škola Srbije upozorava ministra policije: Deca koja sa 17 godina dobijaju vozačku dozvolu, a obuku su prošla po starim pravilima, predstavljaju veliku opasnost u saobraćaju.

Deca koja sa 17 godina dobijaju vozačku dozvolu, a obuku su prošla po starim pravilima, predstavljaju veliku opasnost u saobraćaju. Odlukom da to dozvoli, MUP je izazvao navalu za upis na časove vožnje šesnaestogodišnjaka koji žele da izbegnu polaganje po novim propisima. 

Ovako u Zajednici auto-škola Srbije objašnjavaju zahtev koji su uputili ministru policije Ivici Dačiću u kojem traže da se izmeni Pravilnik o vozačkim dozvolama koji se primenjuje od početka godine. 

Stupanjem na snagu ovog propisa počele su da se primenjuju odredbe Zakona o bezbednosti u saobraćaju koje kažu da obuka za vožnju može da se započne sa 16, dok vlasnik isprave dete može da postane već sa 17 godina. Problem je, međutim, što istovremeno nije usvojen i Pravilnik kojim se uređuje novi način obuke vozača. 

– Sada imamo veliki broj dece koja se upisuju sa 16 godina i obučavaju se na stari, dokazano loš način i tako ih nespremne uvodimo u saobraćaj – ogorčen je Petar Rašeta, sekretar Zajednice auto-škola. – Škole nemaju drugog izbora nego da upisuju kandidate kojima je zakon to omogućio, ali za haos koji bi mogao da nastane u saobraćaju odgovornost nećemo snositi mi, već nadležna ministarstva. 

Rašeta kaže da se, prilikom donošenja Zakona, očekivalo da osavremenjena obuka vozača najviše efekata na bezbednost saobraćaja daje upravo u radu sa najmlađima i da je ovakva odluka ishitrena. 

Da je reč o rizičnom potezu slažu se i u Komitetu za bezbednost saobraćaja. Oni apeluju na roditelje da ne dozvole svojoj deci da na ovaj način polažu vožnju. 

– Trenutno važeća procedura obuke vozača je katastrofalna – priča Damir Okanović, predsednik komiteta. – Dete sa 17 godina je nezrelo i dozvolom da vozi posle takve neozbiljne i nestručne obuke ugrožavamo njegov život. 

Dovoljno problema imamo i sa vozačima koji imaju 18 ili 19 godina, a u tom razdoblju života tih dvanaest meseci čini veliku razliku, zaključuje Okanović. 

Ograničenja
Tinejdžeri koji sa 17 godina polože vozački ispit dobijaju probnu dozvolu koja važi dvanaest meseci. Oni ne smeju da upravljaju automobilom bez nadzora vozača sa iskustvom od najmanje pet godina i mogu da voze samo u našoj zemlji. Za volan ne smeju ni u periodu od 23 do 5 sati ujutru, a ne smeju ni da nagaze gas više od 90 odsto propisane brzine. Automobil kojim upravlja vlasnik probne dozvole mora da bude obeležen latiničnim slovom „P“. 

– Odredbe o probnoj dozvoli donete su u interesu veće bezbednosti novih vozača, s obzirom na to da su najugroženija grupa upravo oni sa vozačkim stažom kraćim od godine – tvrde u MUP.

Izvor: Novosti

1 komentar
  1. deki

    Ljudi ne brinite ništa ,gospodin Alvirović vodi računa o svemu i postavlja uvek prava pitanja ali pogrešnim ljudima, tako je u emisiji pitao predtavnika udruženja auto škola : A šta ćemo sad sa ovima što će sa 16 završiti obuku po starom a polagaće po novom ? A kada je pričao sa gospodinom Stojadinom Jovanovićem rekao je da su uredbe spremne i da su temeljno obrađene, samo što ljude iz struke nije niko konsultovao na primer u svakom gradu postoji problem sa poligonima za obuku ,ne zna se ni čiji su ni ko je dužan da ih održava ni kako treba da izgledaju i tako dalje. Zato ne treba da čudi šta se događa u saobraćaju kad se zakoni donose po nečijoj samovolji a nekad i u inat drugima i bez dogovora sa onima koji su najupućeniji.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)