Datum:

28.04.2014. 22:29

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3337 pregleda

Od oko 900 auto-škola koje su radile do 23. oktobra 2013. do danas je, shodno novom Pravilniku o radu auto-škola, dozvole za obavljanje obuke dobilo samo 337! Pri tome većina njih i dalje zvrji prazna, ne samo što je sve teže pronaći novac u kućnom budžetu za obuku i dobijanje dozvole, već i zbog toga što je ogromni broj mladih iskoristio mogućnost da do 25. oktobra prošle godine polaže po starom pravilniku i po starim cenama.

– Razlog za “ovakvu seču” je loš Pravilnik o uslovima za dobijanje dozvola za rad, koje realno ne mogu da se ispune – kaže za “Novosti” Petar Rašeta, generalni sekretar zajednica auto-škola Srbije, ističući da je zatvoreno mnogo auto-škola, a da najviše trpe kandidati za obuku.

I škole koje su dobile dozvolu za rad, posle višemesečnog iscrpljivanja su izgubile značajna finansijska sredstva, pa je sasvim logično što će pravdu i nadoknadu štete potražiti na sudu.

U Zajednici auto-škola Srbije su izračunali da su škole koje su dobile dozvolu za rad “izdangubile” ukupno 20.621 dan, i izgubile, kako ističu nemarom nadležnih, čak 1.248.323 evra!

– Prestanak rada auto-škola se mogao predvideti i sprečiti, ali je jasno da neko to od nadležnih državnih organa nije želeo, ili nije umeo da spreči – tvrdi Rašeta ukazujući da je Zajednica pokrenula postupak pred Ustavnim sudom za ocenu ustavnosti pravilnika.

Ceo problem je da podsetimo, nastao donošenjem novog Zakona o saobraćaju Srbije koji je stupio na snagu 10. juna 2009. a počeo da se primenjuje 10. decembra iste godine. Bilo je predviđeno da ministar unutrašnjih poslova u roku od šest meseci donese sve neophodne pravilnike po kojima bi se ustrojilo i polaganje vozačkih ispita, ali je to donošenje kasnilo više godina i samo je, u roku, donešen pravilnik o probnoj vozačkoj dozvoli koji je omogućio da lica koja napune 16 godina imaju pravo da polažu vozački ispit – ali po starom zakonu!

Sagovornik “Novosti” kaže i da je veliki problem što sada u Srbiji svega 56 odsto opština ima auto-školu u kojoj je moguće dobiti obuku za B kategoriju. To znači da veliki broj kandidata mora da, uz ionako paprenu cenu obuke (oko 70.000 dinara) dodatno da zavuče ruku u džep da bi se prebacio do najbliže auto-škole.

Pri tome, ni u jednom regionu Srbije ne postoji mogućnost da polažete za 17 kategorija predviđenih novim Zakonom. Svih 337 pomenutih auto-škola vrši obuku za B (putničko vozilo) kategoriju, ali je zato polaganje za kamion ili motocikl moguće samo u 82, odnosno 132 auto-škole.

Ko hoće da polaže za upravljanje motokultivatorom, to u dogledno vreme u Srbiji neće moći da učini, jer se nijedna AŠ ne bavi takvom obukom!

– Mi se nećemo pomiriti sa ovakvim stanjem. Neko mora da snosi posledice što je više hiljada ljudi ostalo bez posla, ali i što je svojim činjenjem ili nečinjenjem ugrozio bezbednost saobraćaja – kaže Petar Rašeta, generalni sekretar Zajednice auto-škola Srbije.

Čista matematika

Rašeta ukazuje i na brojne “nelogičnosti” u pravilnicima i u Zakonu o bezbednosti saobraćaja. – Posebno je zanimljiv matematički biser zakonodavca. Propis za vuču vozila glasi ovako: Odstojanje između vučnog i vučenog vozila, ako se vuče užetom mora da iznosi od tri do pet metara, a ako se vuče pomoću krute veze može da iznosi i manje od tri ali ne više od pet metara!

Autor: P. Živković, Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)