Datum:

12.04.2017. 16:11

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Glavni projektant Instituta CIP Dragoslav Dragićević o deonici kojom počinje Koridor 11. Saobraćajnicu od Surčina do Obrenovca izgradiće kineska firma za tri godine.

U naredne tri godine majstori iz kineske kompanije China Communication Construction Company trebalo bi da izgrade deonicu auto-puta od Surčina do Obrenovca, a kada ovi radovi budu završeni, Beograđani će umesto nebezbednom i neuslovnom Ibarskom magistralom, ka Crnoj Gori putovati modernom saobraćajnicom u šest traka. Na Koridor 11 uključivaće se sa obilaznice oko Beograda.

Dragoslav Dragićević, glavni projektant ove trase iz Saobraćajnog instituta CIP, objašnjava da će, u zavisnosti od toga iz kog dela grada dolaze vozači, moći da se uključe na petljama “Batajnica”, “Dobanovci”, “Ostružnica”, “Orlovača” ili “Bubanj potok”. Posle će obilaznicom stizati do petlje “Surčin” koja je početni deo auto-puta E-763, Beograd – južni Jadran.

– Deonica povezuje Koridor 10, odnosno auto-puteve E-75 i E-70 i deo Beograda na levoj obali reke Save sa Obrenovcem na desnoj obali – objašnjava Dragićević. – Počinje petljom na kilometar i po kod Surčina i pruža se kroz sremsku ravnicu pored naselja Jakovo i Boljevci. Tokom izgradnje neće biti porušen nijedan objekat, jer trasa potpuno zaobilazi naseljena mesta. Proteže se naizmeničnim krivinama, a zatim dugim pravcima ka navozu na most preko Save i Kolubare u dužini od 1.831 metra. Završava se još jednom petljom kod Obrenovca, odnosno u blizini fabrike “Prva iskra” u Bariču. To je jedini izlazak sa deonice duge 17,6 kilometara.

Dragićević napominje da kineska kompanija koja gradi most preko Save već ima iskustva na ovim poslovima, jer je bila angažovana na premošćavanju Dunava između Zemuna i Borče. Čak je i dužina mosta približna, a sistem gradnje je potpuno isti.

– To je potpuno betonski most, oni već imaju razrađenu tehnologiju izvođenja radova i iskustvo prethodnog projekta i očekujemo da će to proći bez problema – uveren je Dragićević. – Ova deonica će se kasnije spojiti sa trasom od Obrenovca do Uba, koja bi trebalo da bude završena do kraja godine. Dok se ne završi potez od Surčina do Obrenovca, vozači će se na Koridor 11 ka Čačku uključivati u Bariču.

Gradska magistrala

Saobraćajni institut CIP je isprojektovao i dodatnih 9,5 kilometara puta koji od Surčina spaja ovu saobraćajnicu sa Vojvođanskom ulicom na Novom Beogradu. Taj deo, međutim, nije predviđen ugovorom o izgradnji sa kineskom kompanijom i moraće da sačeka finansijera. Gradska magistrala je projektovana za brzinu od 80 kilometara na čas.

Naplatne rampe

Predviđena je i izgradnja dveju naplatnih rampi. Jedna će biti kod Jakova, 12 kilometara posle uključenja sa petlje “Surčin”, dok će druga biti u Bariču.

Foto: P.MitićIzvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)