Datum:

06.11.2019. 21:59

Autor:

Ina

Oznake:

, , , ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Posle neuspeha da se udruži sa francuskim “Renoom”, automobilska grupa koja obuhvata “Fijat” i “Krajsler” započela je pregovore za spajanje s drugim francuskim gigantom, “Pežoom PSA” koji u svom krilu već ima takve marke kao što su “Sitroen” i “Opel”.

Dve kuće već su objavile zajedničko saopštenje u kome se, između ostalog, ističe da neće biti zatvaranja fabrika, što je od velikog značaja i za Srbiju, imajući u vidu saradnju naše zemlje sa italijanskim konstruktorom.

Ako ovi pregovori urode plodom, kao što se nagoveštava u dobro informisanim krugovima u Parizu, nova grupa bila bi “teška” čak 50 milijardi evra, što je za dvadeset milijardi više od propalog “venčanja” sa “Renoom”.

Na taj način, “Pežo-Fijat-Krajsler” bi bio četvrti proizvođač automobila na svetu, iza “Folksvagena”, “Tojote” i “Reno-Nisan-Micubišija” sa kapacitetom od 8,7 miliona vozila godišnje. Obuhvatala bi marke “alfa romeo”, “voksal”, “DS”, “dodž” “krajsler”, “lanča”, “maserati”, “opel”, “pežo”, “sitroen”, “fijat” i “džip”!

Nova firma imala bi godišnji obrt od čak blizu 185 milijardi evra. Pregovori su otišli toliko daleko da je već saopšteno da bi sadašnji generalni direktor PSA Karlos Tavares stao i na čelo nove grupacije, dok je prvi čovek “Fijat-Krajslera” Džon Elkan i predstavnik familije Anjeli navodno viđen za predsednika Odbora direktora. Postignuta je i saglasnost da sedište novog koncerna bude u – Holandiji.

Skeptični sindikati

Za sada su najoprezniji sindikati. Tako Žan Pjer Mersije, predstavnik jednog od najjačih sindikalnih konfederacija u Francuskoj, levičarskog “Se-Že-Te”, ističe da je radnicima svejedno da li ih eksploatišu francuske ili italijanske gazde, istakavši da moraju da se bore za svoje interese kroz kolektivne ugovore i očuvanje radnih mesta.

Pregovori su započeli početkom ove godine, a prekretenica je, kažu upućeni, bio razgovor između vrha dveju firmi na Salonu automobila u Ženevi u martu.

Italijani računaju na Tavaresov poslovni stav da treba uvećati imperiju, što je ilustrovano i pripajanjem “Opela” 2017. godine. “Fijat” je prošle godine ostvario prihod od 3,6 milijardi evra s uvećanjem od 3,5 odsto u odnosu na godinu pre toga, dok je “Pežo” zabeležio rekordno uvećanje od čak 47 odsto u iznosu od 2,83 milijarde. U Francuskoj podsećaju na Tavaresove reči da je otvoren za svaku opciju koja donosi profit.

Iz ugla Italijana, ovo spajanje je dobro i zbog razvoja električnih automobila, gde kasne za Francuzima. “Fijatu”, koji u Srbiji proizvodi svoj model “500 l” i koji se u Evropi uglavnom oslanja na različite modele verzije “500”, potrebno je i proširenje ponude u drugim modelima, segmentima i klasama, smatraju analitičari koji prate moguće spajanje dve automobilske kuće. Zato bi ovo spajanje dovelo do pojačane ponude. S druge strane, “Pežou” bi se otvorilo američko tržište.

Berze su dobro primile ovu vest. Akcije “Fijat Krajslera” su skočile za 8,61 odsto a grupe “Pežo PSA” za 7,58, dok su “Renoove” izgubile četiri odsto vrednosti.

Izvor: Novosti

0 komentara
Ostavi komentar
Ime (*)

E-mail (*)

Komentar

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)