Datum:

12.03.2012. 22:09

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4054 pregleda

Vest da grupacija PSA („Pežo“ – „Sitroen“) pregovara o prodaji akcija američkom „Dženeral motorsu“, pa makar i „samo pet odsto“, uzburkala je automobilsku javnost ništa manje nego potvrda da će se u Češkoj, u „Škodinoj“ fabrici u Mladoj Boleslavi (koja inače ruši sve rekorde u proizvodnji) proizvoditi najpoznatiji, i jedini španski auto brend „seat“.

Kriza, koja je počela 2008, a prošle godine umesto da „povuče ručnu“ dodala gas, žestoko je izmešala karte automobilske industrije.

Kinezi su pazarili „Volvo“, merkaju i bankrotirani „Saab“, prave fabrike u Bugarskoj, Amerikanci su na trenutak zaboravili na osnovne postulate kapitalizma, pa su državnim parama (preko 100 milijardi dolara) spasavali posrnule divove iz Detroita. Pritom su svi nagrnuli na najveće i najperspektivnije tržište na planeti, ono u Kini, čiji marljivi radenici godišnje preko 10 miliona bicikala zamenjuju za automobile!

U Evropi, auto-kolač je sve manji i manji, pad prodaje u 2011. godini nastavljen je i u prvom mesecu ove godine. Retki su uspešni, ali su još ređi oni koji ne pokušavaju da nađu „strateškog partnera“.

– Kriza se ne predaje i niko ne može da predvidi kada će se završiti. Nama preostaje da pokušamo da je što bezbolnije preguramo i da nađemo način da opstanemo na tržištu. Naši planovi su vezani za „Krajsler“ i SAD – rekao je generalni direktor „Fijata“ Serđo Markione na predstavljanju „fijata 500l“ u Ženevi.

Torinski gigant je u „braku“ sa „Krajslerom“ pokušao da nađe sigurnu luku. Iako je nemački „Dajmler“ prethodno, posle mnogo utrošenih milijardi, „digao ruke“ od ljubavi sa ovom američkom kompanijom, prvi rezultati zajedničke grupacije „Fijat“ – „Krajsler“ pokazuju da je kupovina velikog dela akcija američkog partnera, bar zasada, pun pogodak Markionea.

Na brakove iz računa su naterani mnogi. Provodadžija je bila kriza sa neumitnim podacima. Pad prodaje automobila u Evropi u januaru je, u odnosu na isti mesec prošle godine, 7,1 odsto. Prema podacima Asocijacije evropskih proizvođača automobila, u januaru na tržištu Evropske unije prodato je 968.769 automobila, dok je u istom periodu prošle godine zabeležena cifra od 1.049.991.

Tržišni kolač je sve manji. Najveće „parče“ pripalo je u 2011. kompaniji „Folksvagen“, koja je „otkinula“ 23,2 odsto „plena“. Pod okriljem te grupacije posluju, uz matični „Folksvagen“, i „Audi“, „Seat“, „Škoda“, „Porše“…

Dženeral motors“, koji je ponovo najveći proizvođač automobila na svetu, kuka jedino na evropsku filijalu „Opel“ – lane je napravila gubitke od preko 600 miliona evra. 

Kako je u Srbiji

Gledajući prodaju automobila u Srbiji, koja je u odnosu na evro-scenu na nivou statističke greške, jasno je da je kriza kod nas dodala gas do daske. U januaru je prodaja bila skoro prepolovljena u odnosu na pretkrizni period, ništa bolje nije bilo ni u februaru, pa ćemo teško dostići broj od 30.000 prodatih vozila u 2011.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)