Datum:

13.05.2011. 10:16

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4725 pregleda

Do kraja ovog meseca predstavnici Luke Bar, italijanskog Fiata, kragujevačke fabrike i brodara trebalo bi da potpišu ugovor o izvozu Fiatovih automobila preko ove crnogorske luke, potvrdio je za Pobjedu predsednik barske opštine Žarko Pavićević, koji je pre nekoliko dana sa gradonačelnikom Kragujevca Veroljubom Stevanovićem potpisao sporazum o ekonomskoj saradnji dva grada. Taj sporazum predviđa i izvoz između 200.000 i 300.000 automobila godišnje iz Kragujevca preko Luke Bar.

Delovi za te automobile ro-ro brodovima iz Italije stizali bi u barsku luku, potom željeznicom i kamionima transportovani do Kragujevca, gde bi bili sklapani i gotovi automobili ponovo vraćani u luku, preko koje bi se izvozili u svet.

Ugovor do kraja maja

Predsednik barske opštine Pavićević i izvršni direktor Luke Slobo Pajović kažu da je taj posao skoro završena stvar, koja bi do kraja maja trebalo ugovorom da bude i ozvaničena.

– Već u septembru ove godine prvi kontejneri sa delovima iz Italije bi trebalo da krenu preko barske luke za kragujevačku fabriku na sklapanje – kaže Pavićević.

On dodaje da su odgovorni ljudi iz Kragujevca lobirali da preko Luke Bar ide tranzit Fiatovih automobila jer je bilo drugih luka koje su bile veoma zainteresovane za ovaj posao.

Realno je, kaže predsednik opštine, da proizvodnja automobila u Kragujevcu počne u februaru ili martu.

– U kragujevačkoj fabrici procenuju da bi prve, odnosno 2012. godine moglo da bude izvezeno oko 80-90.000 vozila. Narednih godina očekuje se 200.000 do 300.000 vozila da bude sklopljeno i godišnje izvezeno preko crnogorske luke – kaže Pavićević.

Veliki posao

U ovom momentu je teško odgovoriti na pitanje koliko bi Crnoj Gori ostalo od kompletnog posla. Pavićević podseća da je prodajna cijena automobila fiat između 13.000 i 14.000 eura.

– Kada se to pomnoži sa 200.000 dolazimo do cifre od 2,8 milijardi eura prometa na nivou godine – kaže predsednik opštine i obećava da će opština Bar učiniti sve da se ugovor potpiše i da posao što prije krene.

Da je na pomolu veliki posao za Crnu Goru, Luku, Željeznicu, brodare, špeditere smatra i izvršni direktor Luke Slobo Pajović.

– Luka Bar od ovog posla očekuje velike prihode. To je dobar posao i za Željeznicu, drumske prevoznike, špedicije, agenture, policiju, carinu ali i kompletnu državu – ističe izvršni direktor.

U ovom momentu, kaže on, rano je za pouzdanu procenu koliko bi od ovog posla ostalo Luci.

Prihod veći do 30 odsto

– Očekujemo da bi to lučke prihode povećalo između 35 i 30 odsto, možda čak i više. Naši proračuni govore da bi se to kretalo od 2,5 do 3,5 miliona eura – kaže Pajović i dodaje da bi prve godine trebalo sedmično da ide 2.000 automobila.

U kragujevačkoj zastavi, odnosno Fiatu trenutno se pripremaju za ovaj posao za koji bi delovi trebalo da počnu da stižu već u septembru. Procene govore da bi oko 60 odsto automobila do luke bilo transportovano vozom, a 40 odsto kamionima.

Po sadašnjim informacijama oko 20 odsto izvoza Fiatovih automobila išlo bi za Ameriku, veliki dio za zemlje Mediterana, ali i za druge evropske i svjetske. Ovaj posao bi, po svim procenama, bio od interesa za obe države – Crnu Goru i Srbiju i Bar i Kragujevac.

Montaža i u Baru?

Razmišlja se i o otvaranju pogona u slobodnoj zoni u Luci Bar u kojima bi se montirali neki sitniji delovi na Fiatovim vozilima.

– U planu je montiranje protivpožarnih aparata, rezervnih guma, alata… Na taj način bi se mogao zaposliti određeni broj radnika – kaže Pavićević.

– U ovom momentu je rano – kaže Pavićević – da govorimo o tome koja firma bi to mogla da radi montiranje u Baru.

– Sigurno je da bi bio raspisan tender i za taj posao jer Fiat ne bi smio niti želio da se „igra“ davanjem posla kompanijama koje nesu poznate – objasnio je on.

Posao i za brod „Sveti Stefan“

– Deo delova za Fiatove automobile iz Italije će u Luku Bar dovoziti i brod „Sveti Stefan“ – kaže Pajović.

Taj posao bi, kako se sada orjentaciono očekuje, trebalo da počne u septembru ove godine.

Izvršni direktor Luke objašnjava da će Italijani uvesti dodatne brodove ukoliko „Sveti Stefan“ ne bude mogao da osvoji kompletan posao.

Autor: Mira Milović / Izvor: Pobjeda

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)