Datum:

21.05.2013. 22:26

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3153 pregleda

Učestale spekulacije o „idealnoj poslovnoj i tehnološkoj kombinaciji” dve kompanije

„Tesla”, kompanija izuzetnog preduzetnika iz Silicijumske doline Elona Maska, čiji futuristički automobil, koji takođe nosi ime genijalnog srpsko-američkog inžinjera i pronalazača, dobija izuzetne ocene, u prvom kvartalu ove godine evidentirala je prvi profit. Referentna potrošačka publikacija „Konzjumer riport” („Potrošački izveštaj”) dala mu je posle svog testa velike pohvale, a pokušaji nekih skeptika da ga prošle zime omalovaže, ispraznivši bateriju na jednoj probnoj vožnji na kojoj se nisu pridržavali uputstva proizvođača, nisu uspeli.

Planovi da se ove godine dostigne proizvodnja od 20.000 automobila, čija je početna cena 80.000 dolara, uveliko se realizuju, a u poslovnim medijima se učestalo spekuliše ko bi, s obzirom na to da se „Tesla” kotira na berzi, mogao da ga preuzme.

Akcionari, pa prema tome i suvlasnici „Tesle” već su dva automobilska džina, „Tojota” i „Dajmler” (proizvođač „mercedesa”), a pominje se da bi to mogao da postane i član detroitske velike trojke „Ford”.

Ali najintrigantnija spekulacija je upravo ona koja „Teslu” vidi pod krovom „Epla”. „Stiv Džobs bi svakako preuzeo ’Teslu’”, kategoričan je Čamas Palipatija (koji je bio u menadžmentu „Fejsbuka” na njegovim počecima). Ali on sumorno zaključuje da se „to nikad neće dogoditi”, zato što je „’Tesla’ suviše veliki, a Tim Kuk, sadašnji prvi čovek ’Epla’, isuviše slab”. Palipatija takođe procenjuje da će posle 10 godina neprekidnog uspona, „Epl” isto toliko provesti na poslovnoj nizbrdici, što nagoveštava prilično veliki pad njegove berzanske vrednosti poslednjih meseci.

O kombinaciji dva brenda spekulisao je i „Strit”, vodeći digitalni medij koji se bavi finansijama. Njegov argument je da dugo najavljivani ulazak „Epla” u sektor TV aparata nema poslovnog smisla, jer se ovi uređaji nalaze na prezasićenom tržištu na kome je profitna margina veoma tanka.

Sa druge strane, „Epl” i „Tesla” su već susedi u kalifornijskoj Silicijumskoj dolini. „Tesla” svoje salone otvara u istim gradovima gde i „Epl”, kopirajući pri tom njegovu prodajnu i servisnu strategiju. „Tesla” je na 17-inčnom ekranu, koji dominira kokpitom njegovog automobila, već primenio neka rešenja „Epla” (ikone), u poboljšanoj verziji.

I tako redom.

Najnovija spekulacija – ili samo želja – o fuziji „Epla” i „Tesle” pojavila se u „Kriščijen sajens monitoru”, dnevniku iz Bostona koji je samo četiri godine mlađi od „Politike” (osnovan 1908.), a koji je na svoju stogodišnjicu kao dnevnik u celosti prešao onlajn, dok se štampa samo kao nedeljnik.

Elon Mask se dosad nije izjašnjavao o budućnosti „Tesle” – s obzirom na to da vodi i „Spejsiks”, prvu privatnu kompaniju za svemirski transport koja je već dostavila kargo na Međunarodnu svemirsku stanicu – on ima i važnija posla nego da odgovara na poslovne spekulacije.

Uostalom, o svemu će konačnu reč dati glavni presuditelj – tržište.

Autor: M. Mišić, Izvor: Politika

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)