Datum:

12.05.2014. 22:15

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 6784 pregleda

Fiat Chrysler je ove nedelje objavio ambiciozni plan koji bi trebalo da podigne prodaju Alfa Romea. Analitičari auto industrije smatraju da je plan preambiciozan. Podsećaju, između ostalog, i na to da je Volkswagenu za oživljavanje brenda Audi trebalo više od dve decenije.

– Matematički je moguće da Alfa proda 150.000 automobila u Severnoj Americi do 2018. godine, ali verovatno je otprilike kao da dobijete na lutriji, rekao je Jeff Schuster, analitičar LMC Automotivea, prenosi Rojters.

Glavni operativac Fiat Chryslera Sergio Marchionne i njegov tim otkrili su planove za Alfa Romeo u utorak, ali investitori su ga odmah dočekali na nož. Deonice Fiata u sredu su toliko potonule da je trgovina ubrzo morala da bude suspendovana.

Kritičari Alfinog plana, uključujući i investitore, analitičare i bankare, ističu zabrinutost oko distribucije, kao i izazov predstavljanja čak osam novih modela na tržište u kratkom vremenu. Ovo nije prvi put da Marchionne najavljuje proboj Alfe na američko tržište. U januaru prošle godine rekao je da će se sigurno do kraja godine na tržištu pojaviti 4C sportski kupe. Sada se očekuje da se taj model pojavi na tržištu do kraja ove godine.

Fiatov plan zavisi od nekoliko elemenata koji su analitičare ostavili hladnim. Jedan on njih je i prodaja Alfinih vozila putem Fiatovih show-rooma.

– Fiatov plan uspeo bi samo pod uslovom veoma posvećene proizvodnje ili kombinacije sa još jednim luksuznim brendom. Ne može isti prodajni tim prodati automobile koji vrede 17.000 dolara i one od 60.000 dolara. To jednostavno ne funkcioniše tako, rekao je Jim Ziegler, američki automobilski konsultant.

Iako američko tržište luksuznih automobila raste, konkurencija je žestoka. Matko Mikelic, viši portfolio menadžer u Clear Arc Capitalu, kaže da je teško verovati da će Alfa Romeo “pomesti konkurenciju”.

Glavni Alfini konkurenti su BMW i Mercedes koji stavljaju konkurenciju pred težak zadatak gurajući modele po niskim cenama već od 30.000 dolara, kažu analitičari.

Fiat Chrysler planira da poveća tržišni udeo na američkom tržištu na 15,8 posto, sa 11,4 posto koliko je držao prošle godine. To bi ga pozicioniralo na drugo mesto, ali analitičari kažu da će Toyota i Ford teško dopustiti da ih Italijani preskoče bez velike borbe.

Možda je sve najbolje opisati terminom “rizik”.

– Svako ko se danas kladi na Fiat, kladi se na mogućnost, na potencijal, zaključuje Roberto Lottici, fond menadžer u Ifigestu.

Izvor: Seebiz/Autoblog

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)