Datum:

19.07.2014. 23:04

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 3633 pregleda

Auto moto savez Srbije predstavio je danas svoj prvi elektroautomobil, sa dometom do 150 kilometara (km), koji je u proseku skoro 10 puta štedljiviji i najavio da bi mogao da pokrene i proizvodnju ukoliko bude narudžbina.

To je nije prvi pokušaj da se napravi srpski elektroautomobil, s obizrom na to da ih je do sada bilo dvadesetak, ali je automobil AMS na struju poseban po tome što auto nije izgubio na performansama. Ima bolje baterije i sistem koji prilikom kočenja dopunjuje baterije, tako da manje troši u gradskoj vožnji, rečeno je na konferenciji za novinare u Centru za motorna vozila AMS.

Stručnjaci AMS su prvi svoj elektroautomobil napravili od fijat punta, koji su prepravili sa ciljem da dobiju štedljivije službeno vozilo.

“Mi smo ovo uradili kao eksperiment, ali nemamo ništa protiv ni da počnemo proizvodnju”, rekao je Tanjugu direktor CMV AMS S Milan Božić.

Glavne karakteristike punta na električni pogon su:elektromotor snage 40 kilovata, težina otprilike kao i pre vađenja dizel motora i rezervoara, potrošnja 150 do 200 dinara na 150 km, što zavisi od toga kada se puni, može da razvije maksimalno nešto više od 130 km na sat, sa maksimalnim obrtnim momentom od 140 njutn-metara, naveo je Božić.

Da bi se baterija maksimalno napunila potrebno je šest sati, a već za jedan sat punjenja baterija se napuni 30 do 40 odsto.

Automobil troši struju kao, na primer, bojler i može da se dopuni na bilo kojoj priključnici za električnu energiju napona od 220 volti.

Zanimljivo je da automobil ima odlično ubrzanje, s obzirom na to da mu je potrebno između šest i sedam sekundi da razvije brzinu između 60 i 80 km na sat, istakao je Božić.

On je rekao da je cilj AMS S-a da svoja vozila za službu pomoći na putu preprave zbog potrošnje.

Kako je naveo, životni vek litijum-jonskih baterija je oko osam godina odnosno 3.000 punjenja i za to vreme je ušteda tolika da otplati još dva takva automobila.

U izradu prvog automobila je potrošeno oko 20.000 evra, ali će svaki sledeći električni punto biti jeftiniji, pa se očekuje da prepravljanje punta na električni pogon košta oko 12.000 evra, s obzirom na to da samo za baterije treba izdvojiti oko 7.000 evra.

Ubačen je slovenački elektromotor koji košta oko 1.000 evra.

Božić je kazao da može bilo koji automobil da se prepravi, ali da za sada mogu da govore o troškovima samo za punto.

On navodi da ukoliko bude 10 i više narudžbi za jedan automobil da bi AMS S pronašao nekog proizvođača i sa njim pokrenuo proizvodnju, ali da im se za sada ne isplati da rade pojedinačno za svako vozilo.

2

Električni punto, koji je testirao novinar Tanjuga, potpuno je bešuman i odlično prima gas, ali se treba navići na papučicu koja reaguje tek od polovine njenog hoda.

Takođe, automobil, kome je ostavljen manuelni menjač, može da krene iz druge brzine i u tom prenosu može da se vozi sve do 100 km na sat, tako da u gradskoj vožnji nema potrebe prebacivati u treću brzinu.

Za vožnju u rikverc nije potrebno dirati menjač već samo pritisnuti određeno dugme.

Automobil je na putu stabilan i gotovo da nema razlike tokom vožnje.

Božić kaže da će taj automobil uskoro biti ispitan i na Mašinskom fakultetu u Beogradu, nakon čega će dobiti dozvolu od Agencije za bezbednost saobraćaja kako bi mogao da bude uključen u saobraćaj.

On je naglasio da svuda u svetu stimulišu korišćenje automobila na električni pogon, na primer, besplatnim parkingom i garažama, dozvolm za vožnju u žutoj traci i na druge načine.

Božić je dodao da u Holandiji u svakoj ulici postoje utičnice za tu namenu, kao i da je u Norveškoj najprodavaniji automobil Tesla na struju.

Električni automobil predstavlja revoluciju u oblasti proizvodnje automobila, ne zahteva skupe popravke i servis, moderan je ekološki proizvod, ekonomičan i umesto tečnih i gasovitih goriva koristi struju, kažu u AMS-u.

Izvor: Tanjug/Novosti

1 komentar
  1. Tata Mata

    Uz postovanje za sve uradjeno, to nije nista novo u Srbiji. Naime, nas nekoliko entuzijasta vec nekoliko meseci ceka proceduru ABS za atestiranje sopstvenih preradjenih automobila. Osnovna razlika izmedju nasih i njihove prerade je u tome sto su oni radili sa timom ljudi, sa svom raspolozivom tehnickom podrskom i bez ogranicenja budzeta, dok smo mi prakticno isto uradili samostalno, sa veoma ogranicenim budzetom i u domacoj radinosti. Naravno, cena je nekoliko puta niza od navedene, a karakteristike koje su potvrdjene u praksi od skoro 6500 predjenih kilometara, su vise nego dovoljne za gradsku voznju. Iako nasa borba oko atestiranja traje nekoliko meseci, i pored iznosenja problema u medijima, na sastancima sa relevantnim institucijama, nismo uspeli da dobijemo ni proceduru atestiranja, a kamoli da izvrsimo atest. No, mozda ce drzavna firma uspeti i nama da prokrci put do atesta.
    Dakle, ukoliko zelimo da ovo ne budu senzacionalisticke vesti, nego da takve automobile vidimo i na ulicama ( za pocetak kao promociju ekologije ), moramo se svi ukljuciti u pritisak na nadlezne institucije da se omoguci jednostavan i jeftin postupak atestiranja.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)