Datum:

22.04.2014. 13:28

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

,

Statistika:

1 komentara 4356 pregleda

Sve veće cene nafte teraju naučnike da tragaju za alternativnim vrstima goriva. Pored toga zahtevi za “zelenim” izvorima energije ne prestaju, pa istraživanja na ovom polju postaju imperativ. Svedoci smo manje-više uspešnih pokušaja primene snage vetra, elektro motora, hibridnog i pogona na hidrogene gorivne ćelije u cilju smanjivanja zavisnosti od fosilnih goriva i zagađenja planete na kojoj živimo. I dok većina nas zna za vrste goriva koje su našle primenu u automobilskoj industriji, dotle su brojni pokušaji da se naprave alternativna goriva ostali bez adekvatne primene u svakodnevnom životu.

Da bi neko gorivo ušlo u masovnu primenu potrebno je da zadovolji određene kriterijume. Ono mora proizvoditi više energije uz manje troškove i mora biti široko rasprostranjeno u velikim količinama, kao i da proizvodi minimalno zagađenje.

Jasno je da takve kriterijume nije lako ispoštovati, pa su se naučnici često okretali prilično bizarnim rešenjima.

Jedna od takvih namera bila je da se đubre (papir, plastika i baštenski otpad) pretvaraju u biodizel. Iako se pričalo da ova tehnologija predviđa i korišćenje tela uginulih mačaka, to se na kraju pokazalo kao neistina. Ovako dobijeno gorivo je daleko jeftinije od onog koje se kupuje na pumpama.

Etanol, koji se dobija fermentacijom šećera, takođe je jedna od opcija. Iako ovaj alkohol već ima primenu u nekim trkačkim šampionatima, njegova ekonomska neisplativost ostavila ga je po strani kada je komercijalna primena u pitanju.

Slična je priča i sa piljevinom, koje ima dosta, ali na čiju masovnu primenu se čeka, jer se prilikom njenog sagorevanja oslobađa metan, jedan od najodgovornijih među gasovima koji izazivaju efekat staklene bašte.

Jedan od najbizarnijih načina dobijanja goriva jeste upotreba iskorišćenih pelena uz pomoć postupka koji se zove piroliza, a koji se zasniva na zagrevanju materijala u okruženju bez kiseonika, gde se molekuli razlažu i tako nastaju korisni nusprodukti. Ovaj način dobijanja alternativnog goriva mogao bi imati široku primenu imajući u vidu koliko se iskorišćenih pelena svakog trenutka na planeti baci u smeće.

Ako su pelene dostupne, onda je solarna energija na izvolite. Radi se o tehnologiji primene posebne farbe, kojom bi bili ofarbani automobili, a koja sakuplja sunčevu energiju.

Indijska kompanija Tata Motors radila je na razvoju automobila sa pogonom na kompresovani vazduh. Princip rada ovog sistema zasniva se na rezervoaru sa CO2 koji izbacuje vazduh napolje do malog klipnog motora koji okreće radilicu i tako pokreće automobil. Iako ova tehnologija ne zahteva nikakvo “obnavljanje” njena potencijalna primena može biti ograničena usled loših performansi koje automobili sa ovakvim pogonom mogu imati, jer je procena da maksimalna brzina u tom slučaju ne bi prelazila 50km/h.

Kako slane vode ima u izobilju, naučnici su radili na njenoj primeni u auto industriji. Iako se došlo do zaključka da morska voda može postati izvor energije, s istraživanjima se prestalo.

Nešto manje u izobilju ima biometana, odnosno gasa koji se nalazi na velikim deponijama, a koji bi kompresovan jednog dana mogao postati zamena za naftu.

Dosta nade se polaže i u korišćenje algi kao goriva, kroz upotrebu njihovog ulja, koje u kombinaciji sa drugim hemikalijama daju novu vrstu biodizela.

Izvor: Moj auto

1 komentar
  1. Velibor Stojkovic

    U AMERICI SE GAJI SECERNA TRSKA KAO I KUKURUZ ZA DOBIJANJE SECERA A ONDA ALKOHOLA KAO GORIVO. U EU TO JE ZABRANJENO JER NIJE HUMANO OD SECERA KAO HRANE PROIZVODI SE GORIVO. DOBIJANJE SECERA IZ SECERNE REPE UVELIKO JE SKUPLJI NACIN PROIZVODNJ A O HEMISKOM ZAGADJIVANJU ZEMLJISTA I DA NE GOVORIM. ALI TO SU NEKA OD PRAVILA EU. IAKO ZABRANJEN UZGOJ GMO, ZNAMO DA JE IPAK NELEGALNO PRISUTAN U SVAKOJ ZEMLJI EVROPE PA SE PITAM ZASTO SE NE DOZVOLI UZGOJ GMO KUKURUZA ALI ISKLJUCIVO ZA DOBIJANJE AKOHOLA KAO KRAJNJEG I JEDINOG PROIZVODA KOJIM BI SE SMANJILO ZAGADJENE I UVELIKO SMANJILA CENA GORIVA JER JE TO I OBNOVLJIVI IZVOR ENERGIJE?

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)