Datum:

02.08.2011. 22:21

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

2 komentara 451826 pregleda

Vožnja po krivudavim putevima sa dobrim automobilom svakako je uzbudljiva stvar, međutim, takvi putevi često znaju da budu mnogo teže savladive prepreke nego što se na prvi pogled čini. Upoznajte 9 najopasnijih i najkrivudavijih puteva sveta.

1. Kol de Turini, Francuska

Kol de Turini nalazi se na oko 1.6 km nadmorske visine i predstavlja planinski prolaz u Alpima na jugu Francuske. Takođe je deo 32 km dugačke reli staze na kojoj se održava Monte Karlo WRC Reli. Staza ima ukupno četiri lakat krivine i dovoljno pravolinijskog puta za ubrzanje od 180 km/h. Ovaj put je jedan od najuzbudljivih puteva ne svetu. Imali smo prilike da ga vidimo u prvoj epizodi 10. serijala Top Gear-a, kada je famozna trojka bila u potrazi za najboljim putevima za vožnju na svetu. Na najvišoj tački Kol de Turini visok je 1.607 metara. Na severu Kol de Turini započinje fascinirajućom serijom lakat krivina, a završava se kao klanac, sa divljom rekom na levoj i raskošnim kamenim zidom na desnoj strani.

 

2. Put Stelvio, Italija

Stelvio se nalazi u Istočnim Alpima u Italiji. Ovaj planinski put je smešten na 2.7 km nadmorske visine i predstavlja izazov za vozače zbog svojih 48 lakat krivina i sa ekstreminm suženjima u određenim delovima, kao i mestimično izuzetno strmim nagibima. Sa visinom od 2.757 m, ovo je najveći asfaltiran planinski prolaz u Istočnim Alpima i drugi najveći u Alpima, odmah posle 2.770 metara visokog Kol de l’Iserana. Iako nije opasan kao ostali putevi sa ove liste, svakako je vrlo uzbudljiv za vožnju. Najteža i najspektakularnija deonica je sa Prato strane. Ovaj planinski prolaz je jedan od najboljih kontinuiranih lakat puteva na svetu.


3. Leh–Manali autoput, Indija


Leh Manali autoput nalazi se u Indiji i proteže duž 478 km u himalajskom planinskom vencu. Preseca neke od najvećih planinskih prolaza na svetu, u rasponu od 3.2 do 4.8 metara nadmorske vidine. Leh Manali predstavlja jedan od najkomplikovanijih i najizazovnijih puteva na svetu, sa snegom, klizištima i terenima koji putovanje čine izuzetno teškim za sva vozila bez pogona na sva četiri točka. Put je napravljen i održavan od strane indijske vojske.

4. Puksi vijadukt, Šangaj

Ovo je jedna od najprometnijih i najvećih petlji u Šangaju na kojoj svakog sata saobraća na stotine vozila. Ima 5 nivoa mostova koji spajaju dva najprometnija gradska puta, usmeravajući vozila bez previše gužve.

 

5. Petlja sudije Harija Pregersona, Los Anđeles

Ova petlja nazvana je po Hariju Pregersonu, federalnom sudiji koji je najduže obavljao tu dužnost. Nalazi se u Los Anđelesu u Kaliforniji i predstavlja najkomplikovaniju petlju u celoj državi. Ima ulaz i izlaz iz svih pravaca između puteva I-105 i I-110. Okružena je mostovima sa kojima tvori čitavu mrežu puteva koji omogućavaju neometan protok saobraćaja na oba međudržavna puta. Ova petlja otvorena je 1993. godine. Predstavlja petlju četvrtog nivoa sa prolazom koji može biti otvoren za teretna vozila.

 

6. Grejveli Hil petlja, Birmingem, Velika Britanija


Grejveli Hil petlja popularno je nazvana ”Špageti raskrsnica” i predstavlja šestu raskrsnicu na M6 autoputu, gde se uključuje na A38 Aston autoput u Bimingemu u Velikoj Britaniji. Ime ”Špageti raskrsnica” dao joj je Roj Smit, novinar iz ”Birmingem Ivning Mejla”, sedamdesetih godina prošlog veka. Pogled iz vazduha slikovito objašnjava zašto je dobila takvo ime. Obuhvata površinu od 1.200 ari, ima ukupno 18 pravaca i uključuje 4 km uključenja. Ima ukupno 6 različitih nivoa sa 559 betonskih stubova, koji dosežu visinu i do 24.4 m. Inžinjeri moraju da se penju na visinu i preko 20 km kako bi uskladili rad 2 železničke linije, 3 kanala i 2 reke. Ovo je najkompleksnija petlja u čitavoj Velikoj Britaniji.

 

7. Trolstigen u Norveškoj


Čuveni fjordovi u Norveškoj imaju mnogo puteva koji privlače turiste. Najupečatljiviji među njima je Trolstigen, koji je zapravo čitava serija puteva sa kojih se prostire pogled na nekoliko vodopada. Reč ”trolstigen” u prevodu znači Trolove merdevine (trol je biće iz norveške mitologije). Put koji ispunjava sigurnosne standarde ipak zahteva mnogo koncentracije i vozačkog umeća kako bi se prešao. Vrtoglavi usponi, česte lakat krivine i izuzetno uske deonice puta ne ostavljaju prostora za grešku. Put je povremeno toliko uzak da ostavlja jako malo ili čak nimalo mesta za obilaženje i preticanje. Put je dorađen 2005. godine zbog čestih odrona. Ipak, kada dospete na vrh, shvatite da je vredelo truda, jer je pogled veličanstven. Tu se nalazi vidikovac koji obezbeđuje pogled na put i Stigfosen vodopad koji je dugačak 320 metara i sliva se sa jedne strane planine.

 

8. Los Karakoles prolaz u Andima

Ovaj put prolazi kroz Andreas planine na putu između Čilea i Argentine. Los Karakoles je zapravo čitava serija surovih puteva na ekstremno strmom terenu. Put ima mnogo nagiba i lakat krivina bez ikakvih sigurnosnih ograda. Put je tokom najvećeg dela godine prekriven snegom, koji zajedno sa ostalim vremenskim uslovima testira strpljenje i snalažljivost svakog vozača. Ipak, put se redovno održava i nema visoke stope saobraćajnih nesreća sa smrtnim ishodom. Teretna vozila i turistički dabldekeri prolaze ovuda svakodnevno, a oni koji su imali prilike da se provozaju na ovaj način kažu da je to zaista zanimljivo iskustvo.

9. Lisebotn put, Norveška


Ovaj most se smatra najinteresantnijim za prolaz na četiri točka, ali nije retkost ni da ga pohode pešaci na uređenim šetalištima koja se nalaze u ovoj oblasti. Ovo mesto smatra se najuzbudljivijim u čitavoj Evropi. Njegov početak je izuzetno uzak, okružen strmim stenama norveškog Lisefjorda. Ima 27 petlji i na samom kraju 1.1 km dug tunel sa tri trake. Poslednjih 30 km ovog puta su pravi roler-koster. Uzak je ali ima savršenu površinu i konstantno krivuda levo-desno. Ukoliko imate priliku za vožnju motociklom u Norveškoj, ovo je nešto što se nipošto ne sme propustiti.

2 komentara
  1. Milan O

    Dobar je i put od Tivta ka Njegušima u Crnoj Gori i Lovćenu. Puno krivina, a sa vrha se lepo vidi Boka. Nije loš ni put od Tjentišta ka Hercegovini preko Čemernog, kanjoni, planine i na kraju visoravan…

  2. K

    Lakse bih se snasao na sred okeana nego ovde xDD 😀

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)