Datum:

01.06.2017. 10:29

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara pregleda

Bio je to istinski ključni trenutak u istoriji automobilizma. Na jučeranjši dan 1967. Mazda je predstavila Cosmo Sport.

Ovaj elegentni dvosed upamćen je kao prvi serijski proizveden automobil sa twin rotacionim motorom. 

Sa korporativne tačke gledišta ovo je bio izuzetan uspeh za Mazdu. Naime, japanski proizvođač je kupio licencu za rotacione tj. Wankel motore od nemačke kompanije NSU. Ono što sledi je klasičan primer kada mladi samuraj nadmaši svog senseija. Mazdini inženjeri brzo usavršavaju kupljeno i uspevaju da pre NSU-a izbace na tržište automobil sa „twin rotor“ tehnologijom. Nemački proizvođač će legendarni Ro80 promovisati u Frankfurtu tek u septembru. Takođe Ro80, postao je neslavan rekoreder po brzini habanja komponenti motora, problem koji Cosmo nije imao. 

Iako je proizvedeno samo 1.176 primerka, Cosmo sport je transformisao Mazdu. Kompanija iz Hirošime više nije bila samo proizvođač kamiona i mikro automobila, već je postala tvorac naprednih i uzbudljivih modela čija konstrukckija i dizajn, često prkose ustaljenim konvencijama. 

DNK koji je kreiran za Cosmo sport, kasnije je interpretiran u izdanjima RX7 i MX5. Nakon gašenja NSU-a, 1977, Mazda ostaje jedini proizvođač na svetu koji primenjuje Wankel tehnolgiju. Jedva čekamo sledeći model.

Izvor: Vrele gume

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)