Datum:

28.06.2013. 10:27

Autor:

Ina

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 3120 pregleda

Novi CR-V ocenjen je sa maksimalnih pet zvezdica kao jedan od najbezbednijih automobila u Evropi, na testu bezbednosti koji je sprovela nezavisna organizacija za zaštitu potrošača Euro NCAP (Evropski program za ocenu bezbednosti novih automobila).

Pri ocenjivanju, Euro NCAP razmatra sve bezbednosne performanse vozila: zaštitu putnika, dece, pešaka kao i dostupnost sistema za pomoć vozaču u vožnji. Od uvođenja aktuelne Euro NCAP rejting šeme, početkom 2009. godine, svi Hondini modeli postigli su maksimalnu ocenu od pet zvezdica – Accord, Insight, Jazz, CR-Z, Civic, a sada i novi CR-V.

Najviša ocena za bezbednost novog CR-V-a odražava posvećenost Honde sveukupnoj bezbednosti vozila. Ova posvećenost najbolje se može izraziti idejom vodiljom Honde u ovoj oblasti: “Bezbednost za sve: bezbednost za vozače, ali i za saputnike, pešake i putnike u svim drugim vozilima.” Pri naprednom testiranju u slučaju sudara koje Honda sprovodi u svom odeljenju za istraživanje i razvoj Tochigi, analizira se uticaj između modela različite veličine i težine i razvijaju rešenja za maksimalno ublažavanje povreda putnika, ali i pešaka.

Novi CR-V je sledeći Honda model koji će dobiti novi 1.6 i-DTEC dizel agregat Earth Dreams tehnologije. CR-V 1.6 i-DTEC imaće pogon na prednjim točkovima, sa manuelnom transmisijom, 300Nm obrtnog momenta, 120 konjskih snaga i emisiju CO2 od samo 119g/km, kako bi se uspostavio izuzetan balans između performansi i ekonomičnosti. CR-V 1.6 i-DTEC biće dostupan u prodaji krajem godine.

Šta čini novi CR-V bezbednim?

  • Asistencija stabilnosti vozila (VSA) sa kontrolom proklizavanja

VSA je sistem dizajniran da pomogne vozaču da zadrži kontrolu pri skretanju, ubrzavanju i iznenadnim manevrima prenosom kočenja na točkove na levoj ili desnoj strani vozila i prilagođavanju obrtnog momenta motora načinu vožnje.

  • Pokretu prilagodljivo električno servo upravljanje (MA-EPS)

Sistem detektuje nestabilnost ili klizavu podlogu tokom skretanja ili kočenja. Preko servo uređaja volana sistem olakšava upravljanje kada je vozač na dobrom pravcu, a otežava upravljanje kada nije, kako bi podstakao vozača da pravovremeno uspostavi kontrolu u pravom smeru. Dodatno, sistem pomaže da se uravnoteži kočenje i ublaže posledice preteranog ili nedovoljnog upravljanja.

  • Upozorenje o naglom kočenju (ESS)

U slučaju naglog kočenja ili proklizavanja na klizavoj podlozi ESS automatski aktivira svetlosnu signalizaciju. Dok rade stop svetla, svetla pokazivača pravca ubrzano trepere što upozorava vozače u vozilima iza da će doći do naglog zaustavljanja, ;ime se umanjuje rizik od sudara.

  • Napredni sistem za asistenciju u vožnji (ADAS)

Ovo je kombinacija tri vrhunske tehnologije koje podižu bezbednost na viši nivo:

Sistem za praćenje saobraćajne trake u vožnji (LKAS)

LKAS koristi kameru koja konstantno prati da li vozilo odstupa od svoje saobraćajne trake i pruža audio upozorenje ako vozilo skrene sa kursa i automatski koriguje ugao upravljanja.

Adaptivna kontrola kretanja (ACC)

ACC omogućava vozaču da podesi brzinu i udaljenost u odnosu na vozilo ispred. Kada je ACC aktiviran, na zadatoj udaljenosti od vozila ispred sistem sam održava zadatu razdaljinu i zadatu brzinu vožnje (sam ubrzava i usporava po potrebi).

Sistem za umanjenje posledica potencijalnog sudara (CMBS)

CMBS prati udaljenost i stepen približavanja drugom vozilu, upozoravajući vozača da je sudar moguć i smanjujući brzinu u slučaju da sudar postane neizbežan.

Svi ADAS sistemi dizajnirani su da pomognu vozaču, a ne da u potpunosti zamene njegovo angažovanje.

  • ACE (Advanced Compatibility Engineering) struktura karoserije

ACE struktura karoserije značajno doprinosi većoj bezbednosti putnika u slučaju sudara. Karoserija vozila je dizajnirana da spreči deformaciju kabine tako što kinetičku energiju udara prenosi ispod kabine i ka krovu kabine, dalje od prostora u kom su putnici. Ovakva struktura karoserije pomaže da se umanje posledice sudara kada u istom učestvuju vozila različite visine, težine ili konstrukcije rama.

  • Zaštita pešaka

Konstrukcija prednjeg dela novog CR-V-a dizajnirana je da apsorbuje energiju u slučaju sudara sa pešakom. Mere za ublažavanje povreda pešaka u slučaju sudara:

– Slobodan prostor ispod haube koji otvara prostor za veću deformaciju

– Brisači vetrobrana dizajnirani da se otrgnu u slučaju sudara

– Prednji kraj i hauba koji apsorbuju energiju

  • Sistem za ublažavanje povreda leđa i vrata

U prednja sedišta novog CR-V-a ugrađen je pasivni sistem koji prilikom udarca otpozadi drastično smanjuje povrede vrata i leđa.

Novi CR-V

Novi CR-V nastavio je tradiciju je svog prethodnika u smislu kombinacije efikasnosti i performansi automobila i funkcionalnosti i bezbednosti SUV-a. Novi CR-V izuzetno je praktičan usled prostranog prtljažnika kapaciteta 1648 litara i zadnjih sedišta deljivih u odnosu 60/40, koja se obaraju u jednom potezu.

CR-V 1.6 i-DTEC, koji će biti u prodaji krajem ove godine, imaće ECON mod koji minimizira potrošnju goriva i sistem Ecco Assist, koji informiše vozača kako njegov stil vožnje deluje na potrošnju goriva. Idle Stop tehnologija takođe će biti standard u novom CR-V 1.6 i-DTEC.

Preko pet miliona Hondi CR-V prodato je širom sveta od 1995. godine, kada je ovaj model predstavljen. CR-V je jedan od najprodavanijih SUV modela, prisutan u više od 160 zemalja, od Evrope, Azije, Severne i Južne Amerike do Afrike.

Izvor: Honda Srbija

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)