Datum:

12.11.2010. 19:30

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, , , , , , , , , , , , , , ,

Statistika:

0 komentara 32111 pregleda

Kada je mašta u pitanju, onda zaista ne postoje granice. Kako maštu koriste za realne ideje i ciljeve, a u svrhe veće sigurnosti, efikasnosti, ekološke ispravnosti, uštede energije, lakoće i kreativnosti, dizajneri koncepata automobila zaista umeju da nas svojim idejama obore s nogu. Od potpuno smešnih i neupotrebljivih, do futurističkih i opremljenih kao omanji svemirski brod, koncepti su posebno interesantni jer svaki od njih ima za cilj da svima život učini lakšim i prijatnijim. Naravno, oni koji uopšte ugledaju svetlost dana. Pogledajte listu najčudnijih koncepata i izaberite svog favorita.


1. P-Eco

P-eco koncept

Iako izgleda malo previše naučnofantastično za pustinju, P-Eco vozilo definitivno izgleda kao da je kod kuće, obzirom da bi u drugim klimatskim područjima nedostatak krova predstavljao problem. Dizajniran od strane Jung-Hoon Kima, P-Eco je električni automobil napravljen kako bi život u gradu učinio lakšim. Opremljen je uređajima za transformisanje mehaničke u električnu silu, postavljenim napred i iza vozačevog sedišta. Prema navodima Naresh Chauhana, transformacija počinje čim se automobil upali.


2. eRingo koncept

eRingo koncep

eRingo električni koncept je automobil u obliku prstena sa ogromin točkom koji se okreće kroz njegov centar, sa  dva točka srednje veličine sa svake strane. Kada je auto u pokretu, ovi točkovi mu pomažu da se kreće, a kada je auto u mirovanju oni mu obezbeđuju ravnotežu i stabilnost. Zahvaljujući specijalnom rotoru, auto uspeva da zadrži ravnotežu na jednom točku. Koncept sa 2 sedišta ima po jedan volan za svakog putnika, dozvoljavajući im da imaju kontrolu nad vozilom.


3. Peugeot Egochine koncept

Peugeot Egochine koncept

Ako ste mislili da je rešetka sa tri oštrice koju Ford u poslednje vreme koristi inspirisana žiletima za brijanje, pogledajte Egochine, jednosed, trotočkaš – finalista u Peugeot-ovom takmičenju u dizajnu. Tvorac Paolo De Giusti kaže da je ”auto napravljen za osobu koja je vrlo egocentična”. Auto je zasnovan na pogonu hidrogenskih gorivih ćelija, u trupu postavljenom ispred sedišta vozača, pokretajući par električnih motora spreda. Inspirisan je fantastičnom karoserijom Isotta-Faschini-ja i drugih ”coachbuilder” klasika. Čini se da je inspirisan i Gillette Fusion Power brijačem.


4. Peugeot Moovie koncept

Peugeot Moovie koncept

Portugalski dizajner André Costa uveo je još jednu novinu u cilju olakšavanja gradskog parkiranja i manevrisanja. Njegov dizajn – Moovie – napravljen je povodom Peugeot-ovog dizajnerskog konkursa i ima dva ogromna točka bez osovina, koja se koriste i za vožnju i za upravljanje. Svaki točak, nezavisno od drugog, pokreće električni motor, dozvoljavajući Moovie-u da se okreće oko sopstvene ose i ima pristup i najužim parking mestima. U svrhe povećanja stabilnosti, točkovi s obe strane su nagnuti prema unutra pod uglom od 10 stepeni.


5. A360 koncept

A360 koncept

A360 koncept dizajnera Huynh Ngoc Lana izgleda kao mešanac neidentifikovanog letećeg objekta (NLO) i borbenog aviona. Ne može se reči da je takav koncept loš, ali je svakako čudan. Trougaona karoserija ima panoramski krov, kao i sistem kamera na spoljašnjosti čiji je zadatak da vozaču obezbeđuju dodatne informacije iz spoljašnje sredine. Auto se kreće na trima sferama, ne točkovima, što i ima smisla kad se u obzir uzme da može da se kreće u svim pravcima na tlu.

Obzirom da su točkovi sferični, ne moraju da se pomeraju kako bi auto napravio radikalnu promenu ugla. Kako bi mogao da isprati svaki novi pravac, kabina se potpuno rotira. U svrhe prilagođavanja ovim funkcijama, volan je takođe pretrpeo izvesne promene. Kontrolna kugla ima ulogu volana, sa integrisanim direkcijama za levo, desno i rotaciju.


6. Kassou koncept

Kassou koncept

Britanski Dunderdale ”Kassou” (što na japanskom znači ”klizenje”) opisuje kao veoma kompaktan trotočkaš, sa zadnjim vratima koja mogu da se razdvoje i sa rasporedom sedenja kao u Jet-Ski-ju ili motociklu napravljenim tako da ima centralnu ”klupu” za dvoje ljudi i moped za upravljanje napred.

Ogromna i glatka kabina je prikačena za fleksibilan gumeni vrat koji može da se širi i skuplja u svrhe poboljšanja aerodinamičnosti. Još jedno vozilo se može prikačiti uz donji deo, što ovom autu omogućava proširenje prostora za prtljag ili čak bicikl. Dunderdale-ov dizajn je osvojio nagradu za jedinstven i dopadljiv dizajn u kategoriji profesionalnih dizajnera.


7. BMW Lovos

BMW Lovos

Dizajner Anne Forschner je primetila imperativ osrednjosti u našem konzumerskom svetu, te je stvorila Lovos koncept kako bi podstakla posmatrače da ”pobegnu iz okrilja prijatnog konformizma”. Unikatnost ovog koncepta nam pažnju usmerava ka njegovoj formi, spoljašnjosti koja je delovima i strukturama koje, kada su zatvorene, daju izgled ribljih krljušti i daju autu totalno neobičan izgled kada su otvorene. Koncept ima strukturu od 260 identičnih i naizmenično postavljenih delova, koji formiraju izgled ribljih krljušti. Kada se otvore, krljušti imaju funkciju vazdušnih kočnica i kada su usmerene ka suncu upijaju solarnu enegriju. Izdvojeno od ovih na karoseriji, 12 krljušti prekrivaju svaki točak. Kako se točak pokrene, tako se one uvuku i veoma liče na turbine.


8. Sigurnosni auto Aurora

Aurora

Sigurnosni auto Aurora (The Aurora Safety car) je tvorevina američkog katoličkog sveštenika Alfreda Juliana. Dizajniran sa jednim jedinim ciljem: sigurnošću vozača i pešaka. Aurorin izgled bio je od sekundarnog značaja. Ovaj auto je od strane mnogih proglašavan najružnijim autom svih vremena. Sigurnosne karakteristike ove sulude kreacije uključuju: sigurnosne pojaseve – još iz 1957, branike (ispunjene penom) na amortizerima, krov od pleksiglasa sa rešetkama, kao i teleskopski stub volana. Aurorino zaobljeno vetrobransko staklo je trebalo da eliminiše potrebu za brisačima.


9. Mazda Nagare koncept

Mazda Nagare koncept

Nagare je koncept automobila koji je Mazda predstavila 2006. godine na losanđeleskom sajmu automobila. Nagare je zamišljen kao eksperiment u konstrukciji prirodnih i organskih dizajnova budućih Mazdinih automobila. Njegov naziv ”Nagare” u prevodu znači ”protok”, a dizajneri su specijalno za potrebe ovog dizajna proučavali pokrete i njihove efekte na prirodno okruženje. Dizajnirao ga je Laurens van den Acker, Mazdin globalni direktor dizajna i njegov dizajnerski tim u Kaliforniji. Mazda Nagare je, sudeći po rečima njenih dizajnera,  spoj proporcionalnosti i glatkoće. Linije karoserije se tečno slivaju kreirajući njen dizajn bez šavova i bez ikakvih znakova raspoznavanja koje bi mogle odvući pažnju sa koncepta. Ima ogromno vetrobransko staklo koje se veoma ”nežno” savija i tako formira stakleni krov. Njegovi ogromni i agresivni točkovi su uvučeni u mesta za točkove, izgledajući kao da su potpuno deo karoserije.


10. Honda Fuya-Jo Concept Car

Honda Fuya-Jo koncept

U prošlosti je proizvedeno nekoliko zaista sjajnih koncepata automobila koji su postali vrlo značajni proizvodni modeli. Takođe, proizvedeni su i oni koji baš i nisu prošli najsjanije. Japan, na primer, ima automobilsku industriju koja pravi velike rizike sa svojim konceptima, koji su neretko potpuno van tradicionalnih okvira, kako bi zadovoljili i vrlo uske segmente tržišta. Jedan takav pokušaj pripada i Fuya-Jou iz Honde – vozilo nazvano ”Besani grad” (”Sleepless City”), dizajniran specijalno za transport ”parti-manijaka koji zahtevaju da iskuse pun sjaj noćnog života”. Predstavljen 1999. godine na tokijskom sajmu automobila i viđen na većim auto sajmovima od 2002. godine, Honda očigledno ima na umu generaciju uživalaca u techno i sličnim ritmovima, kada je kreirala auto u kom se može i stajati (đuskati) i sedeti dok auto obavlja svoju transportnu funkciju. Unutrašnjost je opremljena u disko fazonu, sa kontrolnom tablom za DJ-a i volanom u obliku gramofonske ploče. Za očekivati je da je zvučni sistem koji je ugradio Fuya Jo bio vrlo moćan i da je auto dizajniran kako bi testirao automobilske potrebe mladih na tržištu.


11. Toyota EX-III koncept

Toyota EX-III koncept

Prikazan prvi put 1969. na tokijskom sajmu, EX-III je stariji brat bivšeg koncept modela. Ogromna karoserija je još aerodinamičnija, spuštena veoma nisko sa istaknutim prednjim delom (bez branika), sa dugom haubom, oštro nagnutom napred i zakrivljenom pozadi. Veliki auspuh nagoveštava gasne turbine motora, ali više detalja nije dato.


12. Magnet automobil

Magnet koncept

Magnet automobil je diznajnirao Mat ö Proch·czka kao ponuđeno rešenje za problem pronalaženja efikasnije metode prevoza na gorivo. Ovaj auto koristi magnete istog polariteta kao i put, koji uspešno ”podižu” auto od puta, čineći ga lakšim za 50%. Naravno, ovo je pravi ”koncept”,  jer su namagnetisani putevi još uvek potpuno hipotetička ideja.


13. 1965 Dodge koncept

1965 Dodge koncept

Ovaj neverovatan i prilično čudan 1965 Dodge Deora koncept je 2009. godine stavljen na aukciju. Napravljen za detroistku Autoramu još ’60-ih od strane nekih tipova znanih kao Mike i Larry Alexander, Deora je kasnije postala jedan od originalnih legendarnih igračaka-automobila. Oni malo promućurniji verovatno će primetiti nedostatak vrata. Ali, umesto migoljenja kroz zadnji prozir, kabina se otvara napred kao ”čeljusti” biljke mesožderke, pa vožač može najpre da smesti zadnjicu u auto.


Izvor: Oddee

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)