Datum:

03.07.2013. 10:25

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 2250 pregleda

Objavljena lista najvrednijih automobilskih brendova na svetu: Japanski gigant povećao vrednost i pretekao moćni BMV, koji je pao za dva odsto. Rastu znatno doprinela hibridna vozila.

Zahvaljujući godišnjem skoku od 22 odsto, “Tojota” je ponovo proglašena za najvredniji automobilski brend na svetu.

Japanski gigant je povećao vrednost svog brenda na 24,5 milijardi dolara (18,6 milijardi evra) i pretekao moćni BMV, koji je, zbog pada vrednosti brenda od dva odsto, sada na drugoj poziciji, s procenjenom vrednošću od 24 milijarde dolara.

“Brend Z izveštaj” objavljen je prvi put 2006. godine, a tokom ovih osam godina “Tojota” je šest puta zauzela čelnu poziciju top-liste brendova u automobilskom sektoru, a dva puta je bila druga, iza bavarske kompanije.

Prema ovom izveštaju, iako je prodaja automobila u nekim regionima povećana a u drugima je ostala na istom nivou ili je doživela veliki pad – sve to je uticalo na vrednost brendova.

Globalna prodaja “Tojote” u 2012. povećana je za 22,6 odsto, i dostigla je fantastičnih 9,7 miliona vozila.

“Brend Z izveštaj” naglašava da je porastu vrednosti brenda dobrim delom doprinela i činjenica da sve više kupaca voli hibridna vozila.

“Tojota” je u ovom segmentu nedodirljivi lider, jer od 1997. godine, kada je počela serijska proizvodnja “tojote prijus”, pa do danas, prodato je više od pet miliona hibridnih vozila ove kompanije.

Trenutno je u ponudi čak 12 modela “Tojote” na hibridni pogon, i njihov tržišni udeo je sve veći.

Zanimljivo je da “Tojotina” luksuzna podružnica “Leksus” zauzima deseto mesto na ovoj listi, sa 3,4 milijarde dolara vrednim brendom, što samo govori o snazi japanskog giganta.

Ipak, razloga za zadovoljstvo ima i “Folksvagen”, iako je “tek” na šestom mestu, jer je zabeležio rast od tri odsto, a njegova “filijala”, premijum brend “Audi”, beleži porast od čak 18 odsto, što ga je dovelo na osmu poziciju ove liste.

Za potrebe “Brend Z liste 100 najvrednijih brendova na svetu”, koju je naručila kompanija PP, a istraživanje obavila agencija “Millard Bron Optimor”, anketirano je oko dva miliona kupaca u više od 30 zemalja.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)