Datum:

26.08.2014. 16:15

Autor:

totalcar.rs

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 2880 pregleda

Za luksuzno putovanje nije vam neophodan prekookeanski brod, prva klasa „džambo-džeta“ ili neka drumska krstarica na četiri točka.

Na putovanje iz snova možete krenuti i autobusom!

Otkako je pre 60 godina Oto Kesbrorer izumeo samodržeću karoseriju, rođena je dalekosežna ideja koja je promenila svet autobusa. Vrhunac „Setrine“ tehnologije, kompanije koja je pod okriljem moćnog nemačkog „Dajmlera“, predstavljen je nedavno i srpskim specijalizovanim novinarima.

Model „setra top klas 500“ je autobus s kojim biste poželeli da putujete na kraj sveta.

Ovaj autobus, čija je početna cena oko 400.000 evra, svojim dizajnom je osvojio i žiri najprestižnije dizajnerske nagrade na svetu – „Red dot“, jer, kako kažu, nema lepšeg. I spolja i iznutra. Pri tome, koeficijent otpora od 0,33, kao kod nekih automobila, dokazuje da je dizajn, kako i dolikuje Nemcima, iskorišćen u praktične svrhe, a zaslužan je, između ostalog, i za to što je ovaj autobus, s motorom „evro 6“, od Sofije do Beograda potrošio 20,1 litar dizela na 100 kilometara.

Autobus se otvara, zatvara i startuje multifunkcionalnim ključem koji je u suštini asistent vozača, koji može, na displeju ključa, dok se odmara na primer u nekom restoranu, da proveri sve relevantne podatke u vezi sa stanjem goriva, pritiskom u gumama, spoljašnjom i unutrašnjom temperaturom, da prekontroliše stanje napona struje u vozilu, da upali predzagrevanje, da otključa prtljažnik…

setra-3

Ovaj „smart ključ“ u suštini „otvara vrata zemlje čuda“, jer kada uđete u unutrašnjost vozila shvatite da je „Setra“ napravila autobus najluksuznije klase, krcat tehnološkim rešenjima. Tu su ekrani, kamere, panorama krov duž celog autobusa, ergonomska sedišta, stolovi, i mnogo toga namenjenog vrhunskom komforu putnika. Od interneta do vrhunskog klima-uređaja, audio-sistema, 19-inčnih monitora, USB konekcija…

Naravno, „setra top klas 500“ (koja može biti napravljena u nekoliko dužina, pa i kao dabl-deker) konstruisana je tako da može da pruži maksimalnu bezbednost putnicima. Ima sijaset aktivnih i pasivnih sistema bezbednosti, s posebno ojačanom strukturom vozila.

Vozaču je obezbeđeno radno mesto na kojem mu mogu pozavideti i piloti! Između ostalog, „setra top klas 500“ će „prepoznati“ i umor vozača i – „pozvaće“ ga na kafu.

„Setra top klas 500“ opremljena je „blutek“ motorima koji zadovoljavaju „evro 6“ norme.

Tri u Srbiji

Iako zvanično prodaja ovih autobusa u Srbiji počinje početkom septembra, dva autobusa su već isporučena auto-prevozniku iz Niša, a jedan (dabl-deker) uskoro stiže auto-prevozniku iz Negotina, tako da će i naši putnici na dugim relacijama do zemalja Evrope moći da uživaju u vrhunskom komforu.

setra

Radijus okretanja

Na test-vožnji „setre top klas 500“ po Beogradu i na „Mercedesovom“ poligonu u Krnješevcima jedna činjenica je posebno zadivila sve novinare. Naime, radijus okretanja autobusa dugog 13 metara je 13,1 metar! Koliko je to fantastično, govori podatak da je radijus okretanja „punta klasik“ 10,9 metara.

Tehnički podaci

* Dužina 13.325 mm
* Širina 2.550 mm
* Visina 3.880 mm
* Sedišta 50
* Rezervoar 520 litara
* Prtljažnik 11,4 m3
* Motor OM471
* Zapremina 12,8 litara
* Snaga 510 ks
* Obrt. moment 2.500 Nm
* Menjač automatski, 8 brzina

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)