Datum:

31.07.2011. 17:49

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

0 komentara 4664 pregleda

Majstorstvo automehaničara i autoelektričara čini se nikada nije bilo na većem ispitu. Savremena vozila visoke i srednje klase poseduju skoro 30 kompjutera, sama sebe proveravaju i na prvi znak neke nepravilnosti obaveštavaju vozača da je došlo vreme za servis. Danas je teško uraditi bilo kakvu popravku na automobilu bez adekvatne kompjuterske opreme. Zato se vlasnicima vozila ne preporučuje veće majstorisanje od zamene guma, pločica ili filtera za vazduh na svom ljubimcu.

Pod uticajem kompjutera, uloga čoveka marginalizovana je i u svetu automobila. Većina vozila novog milenijuma više se ne popravlja ručno, pa jedino vlasnici starijih modela mogu bez rizika da “zasuču” rukave, i to prilikom bezazlenih intervencija.

– Od vozača se ne očekuje ništa drugo nego da prati stanje vozila i menja ulje, gume, sijalice ili metlice brisača. Kod starijih automobila nikakvu nauku ne predstavlja ni zamena pločica na kočnicama, i to, pre svega, na prednjim točkovima, gde nije ugrađena ručna kočnica. Pomoću običnih klješta jednostavnim pokretom ruke potiskuje se klip, tako da metalni deo pločice ne bude do diska već takozvana ceroda. U suprotnom, došlo bi do škripe prilikom svakog stiska na kočnicu. S druge strane, za postavljanje pločica na zadnjim točkovima potreban je veći alat, na primer, stolarska stega zbog toga što 90 odsto vozila ima ručnu kočnicu na tom delu – kaže Miroslav Mišković, vlasnik servisa „Mišković“ i dodaje da francuska vozila, poput “citroena ksare” ili “pežoa”, imaju ručnu kočnicu na prednjim točkovima.

Vlasnik vozila može biti “sam svoj majstor” i prilikom zamene filtera za vazduh.

– Prilikom kupovine filtera dobija se uputstvo sa tačnom lokacijom filtera i redosledom poteza kako se skida i postavlja. Najčešće se taj filter nalazi ispod kasete kod suvozača ili u plastičnom delu sistema filtera – objašnjava Mišković i dodaje da je za sve druge intervencije na automobilima neophodna stručna pomoć.

Međutim, u “Pežo” servisu odlazak kod majstora smatraju jedino razumnim činom, pa čak i kada je reč o najbanalnijim radnjama na automobilu.

– Čak i zamena ulja bez stručne pomoći može imati ozbiljne posledice pošto se danas čepovi prave od lakog aluminijskog materijala, pa može vrlo lako doći do pucanja navoja i curenja ove tečnosti – ističu u ovom servisu.

Kada je reč o savremenim automobilima, vozačima više nije potreban istančan sluh kako bi prepoznali probleme u radu svog četvorotočkaša, već letimični pogled na instrument tablu.

Izvor: Blic

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)