
Gradska vožnja automobila podrazumeva saradnju različitih korisnika puteva i sredstava saobraćaja. Podrazumeva se i složena situacija u saobraćaju, kao i velika gustina aktivnosti.
Timovi stručnjaka „Opela“, koji razvija inovativne sisteme podrške radi povećanja efikasnosti i sigurnosti u gradskom saobraćaju, učestvuju u istraživačkom projektu UR:BAN (sistemi podrške korisnicima i upravljanje mrežom). Cilj ovog projekta, koji delimično finansira nemačka vlada, jeste pružanje odgovarajuće podrške vozačima putničkih i dostavnih vozila u uslovima gradske vožnje.
Čak 31 partner iz automobilske industrije, softverskih firmi i kompanija koje se bave elektronikom, zajedno sa institutima za istraživanje i lokalnim vlastima, razvija inteligentne sisteme podrške i kooperativnog upravljanja saobraćajem.
Dosad dobijeni rezultati i nalazi predstavljeni su u srednjoročnoj prezentaciji UR:BAN-a u Nemačkom centru za letove i svemirska putovanja (Zentrum fr Luft – und Raumfahrt e.V.) u Braunšvajgu u Nemačkoj.
Istraživački projekat UR:BAN, koji će biti aktivan do 2016. godine, podeljen je u tri celine: kognitivna podrška, umreženi saobraćajni sistem i ljudski faktori u saobraćaju.
– „Opel“ je partner u sve tri projektne celine – objašnjava Mihael F. Ableson, član UO i potpredsednik „GM Evrope“, zadužen za inženjering.
– Fokus je uvek na ljudskom biću. Timovi inženjera, fizičara i psihologa saobraćaja istražuju podršku u teškim situacijama, inteligentno umrežavanje vozila i infrastrukture, ponašanje vozača i odgovarajuću interakciju mašine i čoveka u gradskoj vožnji.
Složene situacije, u kojima vozač ne može blagovremeno da reaguje, moguće su, naročito u gradskoj vožnji. Time se bavi potprojekat „Izbegavanje sudara upravljanjem i kočenjem“. Ovaj sistem treba da pomogne da se izbegnu sudari s vozilima i pešacima u gradskoj vožnji.
Na srednjoročnoj prezentaciji, „Opel“ će prikazati demonstraciono vozilo opremljeno naprednom kamerom i radarom i unapređeno modifikovanim kočionim i upravljačkim sistemima koji omogućavaju intervenciju u upravljanju vozilom. Uzimanje u obzir reakcije vozača predstavlja važan kriterijum za optimizaciju strategije intervencije.
Put „priča“ vozaču
Informacije koje vozilo dobija preko i-Fi konekcije od infrastrukture upravljanja saobraćajem i drugih vozila su od koristi za davanje preporuka za vožnju na raskrsnicama, što može biti preneto vozaču zahvaljujući intuitivnoj reakciji između čoveka i mašine.
Izvor: Novosti
Preporuči ovu stranicu prijateljima: