Datum:

18.02.2012. 20:45

Autor:

Ina Poljak

Oznake:

, ,

Statistika:

1 komentara 4283 pregleda

“Nisan murano” je bez sumnje jedan od rodonačelnika segmenta modernih i luksuznih SUV-ova koji se kroz trnje prvo probijao na severnoameričkom kontinentu. Njegovi aduti od pojavljivanja 2003. godine bili su “svemirski” dizajn i snažni 3,5-litarski V6 sa 245 konja.

Dolazak u Evropu i ostavljanje dubokog traga bili su uslovljeni ponudom savremenog dizel motora koji je pronađen u obliku četvorocilindričnog 2,5-litarskog agregata sa 190 konjskih snaga. U pitanju je “Nisanov” motor koji se u Evropi ipak prodaje sa “Renoovom” oznakom dCi. Verzija za “murano” je dobila i novu glavu cilindra i nove brizgaljke, tako da motor radi na većem pritisku. Pored snage, dobijeno je 450 Nm maksimalnog obrtnog momenta.

Ono što je karakteristično za “murano” je da spolja izgleda masivno i definitvno je primećen gde god se vozio. “Amfibijski” izgled prednjeg dela sa prethodne generacije polako se gubi, ali ugao na donjem delu “njuške” postoji, tako da model i dalje asocira na “of-roudera”, što je za Nisan nekako i prirodno, imajući na umu sve one “rođake” koji su neprikosnoveni na nepristupačnom terenu, posebno “patrol”, koji bi po dimenzijama bio pravi pandan.

Od “murana” se, naravno i ne očekuje da zadovoljava potrebe vozača kojem je “patrol” po meri, ali visok klirens i mogućnost zaključavanja prednjeg diferencijala ostavljaju i mogućnost “čupanja” iz nezgodnih situacija. Ako je neko spolja i mogao da ima dilemu da li je u pitanju “terenac” ili “krosover”, ulaskom u kabinu svake nedoumice bivaju otklonjene istog trena. Krem koža, zatamnjena stakla, grejači sedišta, panoramski krov i multimedijalni i DVD navigacioni sistem su elementi kojih se korisnici pravih terenskih automobila čak i gnušaju, a u “muranu” se nalazi upravo sve pomenuto, zbog čega i spada u grupu najelitnijih “premijum” krosovera. Verzija na našem testu, u LE paketu opreme, donela je i grejače zadnjih sedišta, koristan i atraktivan krovni nosač, otvaranja i zatvaranje vrata prtljažnika pritiskom na dugme… Enterijer ostavlja upečatljiv utisak u svim elementima , ali ono čime plene svi “nisani” svakako su vozne karakteristike.

“Murano” je opremljen čuvenim “pametnim” “ol-mod” 4×4 pogonom koji se prilagođava uslovima puta na svakom točku, adaptirajući režim prenosa snage na podlogu u milisekundi, tako da vozač ponekad i ne primejuće da se možda našao i u potencijalno opasnoj situaciji tokom, recimo, padavina ili poledice. Takođe, “murano” ume da upozori i kada se pretera sa brzinom i krivinama, a odličan položaj za upravljačem i pregledna kabina (lakšoj vožnji unazad doprinosi kamera koja se aktivira ubacivanjem hoda automatskog menjača u “rikverc”) doprinose utisku komfora.

Autor: Dejan Potkonjak, Izvor: Blic

1 komentar
  1. af18112

    I pored svega, jaka cijena.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)