Datum:

27.11.2014. 22:24

Autor:

Ina

Oznake:

,

Statistika:

0 komentara 3335 pregleda

Otkako je „Opel“ predstavio model „moka“ pre skoro dve godine, ovo popularno supkompaktno SUV vozilo nizalo je samo uspehe. S prodajom koja je premašila 275.000 primeraka, ovaj dvostruki osvajač nagrade za auto godine s pogonom na sva četiri točka je i najprodavaniji model – i u svom segmentu, i u „Opelovoj“ paleti. Početkom 2015. godine, „moka“ će biti dostupna sa „Opelovim“ potpuno novim 1.6 CDTI turbo dizel motorom sa 100 k/136 KS.

Ovaj kompaktni četvorocilindarski motor, koji je već nazvan „šapćući dizelaš„, zameniće sadašnji 1,7-litarski dizel motor na liniji modela „moka“. Novi motor pruža više snage i veći obrtni moment – šest KS i 20 Nm više, i to uz manju zapreminu i znatno manju potrošnju goriva. Uvođenje ovog visokotehnološkog motora pojačaće paletu pogonskih agregata za model „moka“ koja se sastoji od benzinskih, dizel i TNG motora.

„Živahni“ 1.6 CDTI je deo nove porodice „Opelovih“ motora izrađenih u potpunosti od aluminijuma. Verzija od 136 KS dostiže 85 KS po litru, što je rezultat bez premca u toj zapreminskoj klasi, i pruža dobar obrtni moment od 320 Nm. Ubrzanje i faktor elastičnosti obećavaju mnogo zabave u vožnji: „moka 1.6 CDTI“ ubrzava od nule do 100 km/č za 9,9 sekundi, a sa 80 km/č u petoj brzini dostiže 120 km/č za samo 9,9 sekundi. Maksimalna brzina je 191 km/č. Ovaj „šapćući dizelaš„ je takođe i neverovatno ekonomičan i bolji prema okruženju: sa „Opelovim“ preciznim manuelnim sistemom prenosa sa šest brzina i standardnim „start/stop“ sistemom, 1.6 CDTI troši samo 4,1 l/100 km u kombinovanom režimu uz emisiju od samo 109 g/km CO2. To je za gotovo 0,5 l/100 km goriva i 11 g/km CO2 manje nego na prethodnoj verziji od 1,7 litara. Ovaj novi dizel motor izrađen je u skladu sa strogim standardom evro 6, što ga po pitanju čistoće čini uporedivim sa sličnim benzinskim motorima.

auto-opel-MALA

Pored mnogobrojnih mera preduzetih u cilju poboljšanja rada motora, konstruktori su se usredsredili i na smanjenje težine, koristeći aluminijum umesto livenog gvožđa pri izradi bloka motora, i napravili prvi takav dizel motor proizveden u „Opelu“. Postolje radilice motora i glave cilindara takođe su izrađeni od aluminijuma, što omogućava uštedu na težini od preko 20 kilograma.

Menjači

Potpuno novi 1.6 CDTI motor na modelu „moka“ standardno je opremljen „start/stop“ sistemom. Kombinacija turbo dizel motora i manuelnog menjača dostupna je i na verziji s prednjom vučom i na verziji s pogonom na sva četiri točka, dok je šestostepeni automatski menjač dostupan samo na konfiguraciji s prednjim pogonom.

Porudžbine za model“ moka“ s novom generacijom motora primaće se od kraja ove godine, a u prodajnim salonima naći će se početkom 2015. godine.

Izvor: Novosti

0 komentara

Comments are closed.

TotalCar.rs je deo Burek.com mreže. Copyright© 2010-2012 Sva prava zadržana.
"Da sam pitao ljude šta žele, rekli bi mi - brže konje!" - Henri Ford (1863 – 1947)